;
آشپزیسبک زندگی

با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید! تا حالا روغن نارگیل خوردی؟

با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید. یکی از عوامل کلیدی برای حفظ وزن سالم داشتن متابولیسم سالم است. به همین دلیل است که رژیم غذایی شما نقش بسیار زیادی در میزان متابولیسم بازی می کند. برخی از غذاهای تاثیرگذار وجود دارند که ممکن است به سرعت بخشیدن به متابولیسم شما کمک کنند و به نوبه خود به لاغری سریع بیشتر کمک کنند.

در این بخش از سبک زندگی، در مورد این 9 ماده غذایی که متابولیسم شما را افزایش می دهند و در لاغری سریع شما تاثیرگذار هستند، بخوانید. وب سایت گفتنی مطالب مفیدی در این زمینه ارائه می کند.

حتما بخوانید: سردمزاجی در رابطه را بدون نیاز به پزشک درمان کنید: خانم ها بیشتر مراقبت کنید

چای سبز

با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید: چای سبز
با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید: مطالعات نشان داده است که نوشیدنی های کافئین دار به کاهش وزن و لاغری سریع کمک می کنند. برخی از چای ها دارای سطوح بالایی کافئین هستند که یکی از آنها چای سبز است. یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که چای سبز به افزایش متابولیسم در حالت استراحت در زنان چاق کمک می کند. چای سبز همچنین حاوی ترکیبی به نام کاتچین است که به عنوان یک تقویت کننده متابولیسم نیز شناخته می شود.

زنجبیل

با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید: زنجبیل
با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید: زنجبیل از جهات مختلفی برای کاهش وزن مفید است. ترکیبات موجود در زنجبیل که شوگاول نامیده می شوند، توانایی کاهش التهاب را دارند. زنجبیل همچنین می‌تواند به بهبود عملکرد سلول‌های بتا پانکراس و افزایش گیرنده‌های انسولین کمک کند: که همگی می‌توانند به افزایش نرخ متابولیسم کمک کنند.

حبوبات

با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید: حبوبات
با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید: حبوبات گروهی از گیاهان است که شامل عدس، سویا و نخود می شود. این خانواده از گیاهان دارای پروتئین بسیار بالایی هستند که آنها را به گزینه ای عالی برای افزایش متابولیسم تبدیل می کند. آنها همچنین برای احساس سیری بیشتر شگفت انگیز هستند زیرا پر از فیبر هستند. مطالعه ای در سال 2009 نشان داد که رژیم غذایی سرشار از پروتئین حبوبات به مردان چاق کمک می کند تا با کنترل رژیم غذایی خود شانس کاهش وزن خود را افزایش دهند.

فلفل تند

با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید: فلفل تند
با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید: فلفل چیلی می تواند برای سطوح متابولیک معجزه کند. ماده شیمیایی به نام کپسایسین که در فلفل چیلی یافت می شود، می تواند متابولیسم را افزایش داده و به سوزاندن کالری و چربی بیشتر کمک کند. مطالعات نشان می دهد که کپسایسین حتی می تواند به سوزاندن 50 کالری در روز کمک کند. فلفل چیلی همچنین برای سرکوب اشتها شناخته شده است و در نهایت به کاهش وزن و لاغری سریع از این طریق نیز کمک می کند. کپسایسین همچنین شناخته شده است که باعث می شود مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

روغن نارگیل

با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید:روغن نارگیل
با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید: روغن نارگیل منبع عالی چربی به نام تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ​​است. این تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​جذب می شوند و به کبد می روند تا برای انرژی مورد استفاده قرار گیرند، که باعث می شود به جای ذخیره شدن به عنوان چربی، برای استفاده خوب تبدیل شوند. نشان داده شده است که این نوع چربی ها حتی موثرتر از چربی های با زنجیره بلندتر هستند.

جلبک دریایی

با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید: جلبک دریایی
با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید: جلبک دریایی یک غذای عالی برای مصرف سطوح متابولیک است زیرا حاوی ید است. ید برای عملکرد مناسب هورمون تیروئید و غده تیروئید مورد نیاز است. غده تیروئید از بسیاری جهات مفید است، در درجه اول برای تنظیم متابولیسم. یکی دیگر از ترکیبات جلبک دریایی که می تواند به افزایش متابولیسم کمک کند فوکوگزانتین است که کالری سوزانده شده را افزایش می دهد.

کاکائو و شکلات

با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید: کاکائو و شکلات

با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید: کاکائو و شکلات هر دو به سرعت متابولیسم بالاتر کمک می کنند. مطالعات نشان داده اند که هر دو نوع عصاره می توانند روش استفاده از چربی برای انرژی را تحریک کنند. کاکائو همچنین می تواند به کاهش کالری مصرفی بدن کمک کند.

سرکه سیب

 با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید: سرکه سیب
با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید: مطالعات روی موش ها نشان می دهد که سرکه سیب می تواند آنزیم های AMPK را که مسئول کاهش چربی ذخیره شده و سوزاندن بیشتر آن هستند، تحریک کند. چربی شکم و چربی کبد نیز می توانند تحت تاثیر مثبت سرکه سیب قرار گیرند.

اب

با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید: آب
با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید: باور کنید یا نه، آب می تواند به افزایش متابولیسم شما کمک کند، حتی اگر موقتی باشد. نوشیدن آب می تواند به افزایش 24 تا 30 درصدی متابولیسم شما کمک کند. این زمانی اتفاق می افتد که بدن برای گرم کردن آب بدن شما باید دمای خود را افزایش دهد، بنابراین کالری بیشتری در این فرآیند می سوزاند.

آیا می توان با روغن نارگیل کاهش وزن داشت؟

چگونه روغن نارگیل به شما در کاهش وزن و چربی های شکمی کمک می کند.

سرشار از تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط

روغن نارگیل کاربردهای متفاوتی نسبت به اغلب روغن های موجود در رژیم غذایی شما دارد. از آنجایی که اغلب مواد خوراکی حاوی اسیدهای چرب زنجیره بلند هستند ، تقریبا تمام روغن نارگیل شامل اسیدهای چرب زنجیره متوسط است.

مسئله اینجاست که اسیدهای چرب زنجیره متوسط به سبک متفاوتی نسبت به چربی های دارای زنجیره بلندتر سوخت و ساز می‌ شوند. اسیدهای چرب زنجیره متوسط مستقیم به دستگاه گوارش و کبد فرستاده شده یعنی جایی که بلافاصله به عنوان انرژی مورد استفاده قرار گرفته یا به کتون ها تبدیل می گردند.

این چربی ها اغلب توسط افراد مبتلا به بیماری صرع در رژیم کتوژنیک مورد استفاده قرار می گیرد به این منظور که در حضور مقدار بیشتری از کربوهیدرات در رژیم شما سطح کتون را هم افزایش دهید.

همچنین شواهد به دست آمده از مطالعات انجام شده بر روی حیوانات نشان می دهد که چربی های زنجیره متوسط به مقدار کمتری نسبت به دیگر چربی ها ذخیره می شوند. در یک مطالعه موش ها با چربی های زنجیره متوسط یا زنجیره بلند به مقدار بیش از حد تغذیه شدند. در پایان موش هایی که چربی زنجیره متوسط دریافت کرده بودند ۲۰ درصد کمتر وزن و ۲۳ درصد چربی کمتر گرفته بودند.

کاهش چربی شکم

اگر روغن نارگیل متابولیسم را بالا برده و اشتها را کم می کند پس در بلند مدت به شما در کاهش چربی کمک خواهد کرد. در حقیقت چندین مطالعه این فرضیه را تایید کرده اند.

در تحقیق انجام شده بر روی ۴۰ خانم ۲ قاشق غذا خوری روغن نارگیل یا روغن سویا به مدت ۲۸ روز داده شد. همچنین به خانم ها گفته شد که کالری کمتری دریافت کنند و هر روز به پیاده‌ روی بروند. در پایان نتایج زیر بدست آمد:

  • هر دو گروه چیزی حدود ۱ کیلوگرم کاهش وزن داشتند.
  • در گروه روغن نارگیل سایز دور شکم (چربی های شکمی) کاهش پیدا کرد اما در گروه روغن سویا مقدار کمی چربی های شکمی افزایش یافته بود.
  • گروه روغن نارگیل تجربه افزایش سطح اچ دی ال کلسترول خوب را داشت و در عین حال گروه روغن سویا تجربه کاهش اچ دی ال کلسترول خوب و افزایش ال دی ال کلسترول بد را پیدا کرد.

در این مطالعه روغن نارگیل دلیل اصلی کاهش وزن نبود اما منجر به کاهش قابل ملاحظه چربی‌ های شکمی شد.

در دیگر مطالعه انجام شده بر روی آقایان چاق مصرف ۳۰ گرم از روغن نارگیل به مدت چهار هفته باعث کاهش سایز دور شکم آنها به اندازه ۲.۸۶ سانتی متر شد. همچنین دیگر مطالعات نشان می‌ دهند که اسیدهای چرب زنجیره متوسط منجر به کاهش وزن، کاهش سایز دور شکم و هایی در سلامت متابولیسم می شود.

اثر کاهش وزن روغن نارگیل به نظر می رسد که غیر از ناحیه شکم و پهلو خیلی زیاد نباشد. چربی های شکمی یا احشایی اطراف ارگان های شما را در بر گرفته و باعث ایجاد التهاب و دیابت و بیماری قلبی می شوند.

هرگونه کاهش چربی شکم و پهلو اثرات بسیار مثبتی بر سلامت متابولیسم، طول عمر و کاهش قابل ملاحظه بیماری های مزمن خواهد داشت. مصرف روغن نارگیل به همراه دیگر روش های اثبات شده برای کاهش وزن مانند مصرف محدود کربوهیدرات ها و افزایش پروتئین دریافتی نتایج شما را بسیار شگفت انگیز خواهد کرد.

بنابراین روغن نارگیل از سلامتی شما محافظت خواهد کرد و با داشتن یک رژیم کاهش وزن مبتنی بر غذا های واقعی می توانید نتایج خوبی بگیرید اما انتظار نداشته باشید که روغن نارگیل به تنهایی برای شما معجزه کند.

مطالب پیشنهادی جالب:

زنان در زندگی مشترک: کدام زنان در زندگی مشترک سازگارتر هستند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 3 =

دکمه بازگشت به بالا