;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

قاتل تپش قلب: 8 ماده خوراکی برای سلامت قلب اگر استرس دارید

قاتل تپش قلب: تپش قلب حالتی است که به خاطر استرس زیاد ممکن است در هر جایی برای شما رخ دهد.

همچنین این ضربان بالای قلب را می توان با برخی خوراکی ها چون زالزالک پایین آورد، اما آیا با انواع خوراکی های مناسب برای این نوع تنش عصبی آشنایی دارید؟ ما در سلامت از سری مطالب درمان خانگی و گیاهان دارویی تلاش کرده ایم به سوال شما درباره اینکه برای تپش قلب چه بخوریم، پاسخی کامل بدهیم. با مجله گفتنی همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین دمنوش برای نفخ: اگه بعد غذا اذیت میشی درستش کن

قاتل تپش قلب: 8 ماده خوراکی برای سلامت قلب

در ادامه لیستی از انواع خوراکی های مناسب برای تپش قلب را می آوریم که با مصرف آنها می توانید این مشکل را بهبود ببخشید و به مرور زمان رفع کنید:

1. خواص دارچین

دارچین

قاتل تپش قلب؛ دارچین یکی از خوراکی های مناسب برای کاهش کلسترول بد بدن و اضطراب است. در این خوراکی مواد مغذی مختلفی مثل منیزیم و پتاسیم نیز وجود دارد که هر کدام از آنها برای قلب بسیار مفید هستند. اگر به صورت مداوم و بدون زیاده روی از دارچین استفاده کنید، این ادویه فشارخونتان را نیز تنظیم می کند.

برای مصرف دارچین پیشنهاد می دهیم که یک قاشق چای خوری از آن را در یک لیوان آب ولرم بریزید و نوش جان کنید.

شاید بدردتون بخوره: درمان یبوست و اسهال با خاکشیر که یکیش با آب سرده و یکیش با آب گرم!

بیشتر بخوانید: قاتلین کم خونی: این خوراکی ها بهتر از قرص آهن عمل می کنند

2. خوراکی های حاوی منیزیم

قاتل تپش قلب؛ خوراکی های زیادی هستند که به دلیل مقادیر قابل توجه منیزیم می توانند به کاهش ضربان و تپش قلبتان کمک کنند که از جمله آنها می توان به اسفناج، ماست، موز، شکلات تلخ، کره بادام زمینی و … اشاره کرد. هر یک از این خوراکی ها فواید درمانی دیگری نیز برای بدنتان دارند، بنابراین با مصرف آنها سلامتی و تندرستی را به خود هدیه خواهید داد.

3. فواید زالزالک (ازگیل)

زالزالک

در پاسخ به این سوال که برای تپش قلب چه بخوریم؟ یکی از میوه های پیشنهادی برای این موضوع زالزالک است. این میوه در کنار کاهش ضربان قلب، فواید و ویژگی های مثبت دیگری نیز دارد که از جمله آنها می توان به انقباض عضله های قلب و افزایش جریان خون اشاره کرد؛ بنابراین مصرف این میوه را نیز حتما جزء برنامه تان قرار دهید.

بیشتر بخوانید: سفید شدن دندان: با این روش ها برای عید سفیدش کن

4. عسل

قاتل تپش قلب؛ عسل جزء خوراکی های خوشمزه ای است که به کاهش اضطراب به شدت کمک می کند. اگر زیاد عصبانی می شوید، شما می توانید با خوردن این خوراکی تا حد زیادی عصبانیتتان را از بین ببرید و آرامش را به وجودتان هدیه دهید.

عسل

هر روز یک لیوان شربت آبلیمو را در کنار یک قاشق چای خوری عسل نوش جان کنید. با این خوراکی مشکلاتی مثل تپش قلب شدید کمتر به سراغتان می آیند.

5. تاثیر روغن ماهی بر قلب و بدن

قاتل تپش قلب؛ تمام افرادی که بیماری قلبی دارند، می توانند با خوردن روغن ماهی سلامتی را به خود هدیه دهند. این خوراکی برای همه پیشنهاد می شود، چون سرشار از مواد مغذی است. شما به واسطه این روغن می توانید تپش قلب خود را کنترل کنید؛ در واقع این خوراکی غشاء سلولی قلب را ثابت می کند و به همین دلیل در آرام شدن تپش های آن تاثیر مثبتی می گذارد.

این مطالب هم جالبه: درمان تیر کشیدن قلب: اگه یهو قلبت تیر می کشه این کارها رو انجام بده

6. آب انگور

قاتل تپش قلب؛ اگر به خوردن آب میوه علاقه زیادی دارید، پیشنهاد می دهیم که این بار آب انگور طبیعی را نوش جان کنید و از مزیت های فوق العاده آن نیز برای کاهش تپش قلب بهره مند شوید.

آب انگور

7. بادرنجبویه

اگر می پرسید “برای تپش قلب چی خوبه بخوریم”، ما بادرنجبویه را پیشنهاد می دهیم که آرامش بخش است و روی گردش خون نیز تاثیر می گذارد. شما می توانید با مصرف این خوراکی نه تنها تپش قلب خود را درمان کنید، بلکه باعث درمان بیماری پرکاری تیروئیدتان نیز شوید.

این هم بدردت میخوره: درمان سنگ صفرا با زرشک: اگر سنگ صفرا دارید این جوشانده را درست کنید!

8. خواص گل گاوزبان

گل گاوزبان

قاتل تپش قلب؛ شما می توانید هر شب قبل از خواب 5 گرم گل گاوزبان را دم کرده و نوش جان کنید. این نوشیدنی تاثیر به سزایی در کاهش تپش قلبتان دارد و سلامتی را به وجودتان هدیه می دهد.

علل پیدایش ضربان قلب شدید

تپش قلب به دلایل مختلفی رخ می دهد که در ادامه برخی از مهمترین دلایل آن را بیان می کنیم:

فعالیت ورزشی سنگین
تغییرات دوران بارداری
تب
کم خونی
کم آبی بدن
خونریزی
مصرف زیاد قهوه
تیروئید پرکار
افت قندخون، پتاسیم و اکسیژن بدن
کاهش دی اکسید کربن در خون
ممکن است دلایل دیگری نیز برای افزایش ریتم قلب وجود داشته باشد، توصیه می شود در صورتی که این حالت را زیاد تجربه می کنید حتما به پرشک متخصص مراجعه نمایید.

 

برایتان جالب خواهد بود

چای قاتل بیماریها که با یک تیر 3 بیماری را نابود می کند!

خواص پسته: 5 دلیل قانع کننده برای اینکه چرا باید هر روز پسته بخوریم!

نوشیدنی کاهش وزن: ۴ نوشیدنی که تا عید لاغرت میکنه!

بهترین زمان مصرف قرص ویتامین D: اینجوری بخور

۵ مواد غذایی ضد پیری که سلبریتی ها می خورند!

بهترین ادویه برای کاهش وزن: با این ادویه تا عید لاغرتر شو!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + شش =

دکمه بازگشت به بالا