;
مد و زیباییآرایش و زیبایی

نکاتی برای دستیابی به پوستی صاف مثل نوزاد!

داشتن پوست صاف و خوب به چیزی بیش از شانس ژنتیکی استوار است – و محصول ترکیبی از رژیم غذایی، محصولات مراقبت از پوست، و تکنیک‌های محافظتی است که مردم را متعجب می‌کند که چگونه چشمه جوانی را کشف کرده‌اید.

داشتن پوستی صاف و بدون عیب و نقص بیشتر شبیه به رویا می‌ماند تا یک واقعیت، اما اگر یک سری کارها را انجام دهید، می‌توانید به چنین پوستی دست پیدا کنید. رژیم غذایی سالم، کاهش استرس و دنبال کردن سبک زندگی سالم همگی می‌توانند به شما در داشتن پوستی صاف کمک کنند. در بخش زیبایی مجله گفتنی نکاتی مهم برای داشتن پوست صاف و تمیز را به شما آموزش می دهیم با ما همراه باشید.

این مطلب را هم از دست نده: لوازم آرایش دست ساز: اگر پوستت خراب و حساسه برای ترمیم از این مواد استفاده کن!

راهکار برای داشتن پوست صاف:

1. مقدار زیادی آب بنوشید

 پوست صاف- نوشیدن آب

پوست صاف: آبرسانی تقریبا اولین و بزرگترین گام برای بهبود پوست است. حتی افراد مبتلا به بیماری های مزمن پوستی متوجه خواهند شد که نوشیدن آب به دفع سموم و مواد زائد کمک می کند که در نهایت منجر به ایجاد لکه ها و جوش های سر سیاه می شود. همچنین باعث خشکی پوست و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی آن می شود.

2. همیشه آرایش را پاک کنید

حتی اگر فقط کمی آرایش می کنید، پاک کردن آن قبل از خواب بسیار مهم است. سعی کنید این کار را با یک پاک کننده ملایم انجام دهید که پوست شما را از مواد مغذی و روغن های طبیعی که در واقع می توانند رشد شما را حفظ کنند، از بین نبرد.

امتحان کنید: از بین بردن جوش صورت و بدن با صابون زردچوبه: این ماده را آماده کنید و عفونت ها را بیرون بکشید!

3. از ضد آفتاب SPF دار استفاده کنید

پوست صاف: چهره زنانی که از ضدآفتاب استفاده می‌کنند در مقایسه با زنانی که ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند، ریزش فک است. اگر از خانه بیرون می روید، صرف نظر از فصل، همیشه باید از ضد آفتاب استفاده کنید. این نه تنها از شما در برابر سرطان پوست محافظت می کند، بلکه می تواند پیری زودرس و آکنه را نیز متوقف کند!

شاید جالب باشد: رازهای زیبایی که آرایشگران به شما نمی گویند:موهایتان را با آب پیاز بشویید

4. دو بار در روز صورت خود را تمیز کنید

پوست صاف - تمیز کردن صورت

پوست صاف: تمیز کردن صورت به اندازه پاک کردن آرایش مهم است. از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید (فقط یک بار در روز اگر پوست شما بسیار حساس است) و به یاد داشته باشید که شستشو دهید، زیرا انجام این کار سلول های مرده و تجمع چربی را از بین می برد. با دست های تازه شسته شده با حرکات دایره ای و بیرونی تمیز کنید و به آرامی خشک کنید.

شاید جالب باشد: لباس دردسر ساز دختر رهبر کره شمالی که خبرساز شده است!

5. سالم بخورید

پوست صاف-سالم بخورید

پوست صاف: غذاهای ناسالم زیاد به معنی جوش و پوست ناسالم و لکه دار است. مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه به معنای درخشندگی طبیعی و ظاهری صاف و یکدست است. اگر زیاد سیگار می‌کشید، پوست شما نیز آسیب می‌بیند – سیگار جریان آزاد اکسیژن را در خون متوقف می‌کند و می‌تواند باعث پیری زودرس شما شود، و مصرف الکل باعث تورم و کم‌آبی بدن می‌شود.

همچنین جالب است: از بین بردن جای جوش با سفیده تخم مرغ با روشی ساده که تعجب می کنید!

6. آرامش خود را حفظ کنید و ادامه دهید

پوست صاف- آرامش

پوست صاف: سطوح بالای استرس می تواند به پیری پوست و چین و چروک منجر شود، زیرا تغییرات هورمونی عامل آن است. اگر استرس کمتری دارید، این به معنای کورتیزول کمتر و پوست بهتر است. پس آرامش از شروط اصلی می باشد.

7. لایه برداری کنید

درست همانطور که پاکسازی برای از بین بردن پوست مرده مهم است، لایه برداری نیز مهم است. شما می توانید این کار را از طریق انواع ماسک ها انجام دهید.

8. خواب کافی داشته باشید

خواب کافی

خوابیدن برای پوست شما عالی است و کمبود آن (یا کیفیت پایین) می تواند به آن لطنه وارد کند. زمانی که استراحت می کنیم بدن و پوست ما بهبود می یابد. وقتی خسته می‌شوید، چشم‌ها فرورفته به نظر می‌رسند، پوست پژمرده و خسته به نظر می‌رسد. هنگامی که استراحت می کنید، پوست شما شاداب و چاق به نظر می رسد و چشمان شما گیراتر به نظر می رسد.

9. در صورت امکان عرق کنید

خواه این کار را از طریق ورزش منظم یا سونا انجام دهید، تعریق (و به خصوص تمرینات ورزشی) باعث می شود خون بیشتری از طریق عروق صورت شما پمپ شود، که دارای خواص درمانی در پوست است. انجام این کار همچنین می تواند از التهاب و آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری کند. همچنین تعریق منافذ شما را از مواد زائد پاک می کند.

10. درمان های پزشکی

از لایه برداری شیمیایی گرفته تا میکرودرم ابریژن و لایه برداری پوست با لیزر، درمان های غیرتهاجمی زیادی در مطب وجود دارد که متخصص پوست شما می تواند آن ها را برای شما تکمیل کند تا پوستی کاملاً نرم و کاملاً جدید مثل نوزاد داشته باشید.

11. از محصولات دارای کلاژن استفاده کنید

پوست صاف-محصولات دارای کلاژن

برخی از غذاها می توانند تولید کلاژن را نیز تقویت کنند، کلاژن چیزی است که به تدریج در طول زمان و با افزایش سن کاهش می یابد. استفاده از محصولات غنی شده با آن می تواند به ما کمک کند تا ظاهری چاق و جوان را که اغلب مورد نظر است، به دست آوریم.

12. هنگامی که از حمام خارج می شوید پوست را مرطوب کنید

پوست بعد از دوش گرفتن بیشتر خشک می شود (مخصوصاً حمام داغ) بنابراین برای داشتن پوست نرم، همیشه می توانید پوست خود را با لوسیون، روغن یا کره تغذیه کنید –  پیشنهاد ما روغن نارگیل و ژل آلوئه ورا است.

13. از مرطوب کننده استفاده کنید

از آنجایی که یک عامل رایج بد، خشکی پوست است، پیشنهاد می کنیم یک مرطوب کننده تهیه کنید که پوست شما را نرم بسازد. این کار پوست شما را شاداب نگه می دارد و همچنین خواب شب را راحت تر می کند.

14. مواد مغذی خاصی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

مواد مغذی

تغذیه سالم و قرار دادن برخی مواد مغذی به حفظ  داشتن پوست صاف و تا حد امکان درخشان کمک می کند. این مواد عبارتند از: چربی های سالم، سلنیوم، روی، پروتئین و ویتامین های A، C و E.

مطالب جالب و خواندنی دیگر:

بهترین روغن پوست: روغن هایی که چین و چروک را از بین می برند!

خواص گلاب برای پوست: اگر پوست صورتتان شل شده این روش را امتحان کنید!

رفع خشک شدن ریمل: با این روش ها مثل روز اول میشه!

مطلب خیلی جالب: معیارهای زیبایی در کشورهای مختلف چگونه است؟

ترفندهای آرایشی جدید: نکات خفن برای آرایش صورت که عاشقش می شید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا