;
آشپزیسبک زندگی

شام رژیمی برای کاهش وزن: این وعده غذایی مهم به هیچ عنوان نباید حذف شود!

 شام رژیمی برای کاهش وزن: یک شام رژیمی و کم کالری می‌ تواند تاثیر فوق‌ العاده‌ ای بر روی کاهش وزن شما داشته باشد زیرا در هنگام شب سوخت و ساز بدن به دلیل کم شدن تحرک و فعالیت افراد کاهش می ‌یابد.

این وعده غذایی مهم به هیچ عنوان نباید حذف شود زیرا باعث زیاد خوری در وعده غذایی بعدی خواهد شد و فرد دچار گرسنگی عصبی، حالت تهوع و خواب نا آرام شبانه می شود. با بخش سبک زندگی گفتنی همراه باشید.

حتما بخوانید: سردمزاجی در رابطه را بدون نیاز به پزشک درمان کنید: خانم ها بیشتر مراقبت کنید

بایدها و نبایدها برای شام

شام باید به صورت سبک و کم کالری مصرف شود زیرا شام سنگین به سیستم گوارش فشار وارد کرده و باعث افزایش وزن و بی خوابی می شود. در هنگام مصرف شام باید به این نکته توجه کنیم که فاصله زمانی لازم بین شام و خوابیدن نیز رعایت شود‌ تا خوابی آرام داشته باشیم و در طول این فاصله غذا هضم شود.

یکی از بهترین گزینه ها برای شام سالم، مصرف سبزیجات آب‌ پز هستند زیرا در عین کم کالری بودن، باعث احساس سیری در فرد می شود. یک شام رژیمی کالری کمتری نسبت به یک وعده غذایی معمولی دارد و همچنین میزان کلسترول و چربی کمتری بعد از مصرف آن ها وارد بدن می شود.

شام رژیمی برای کاهش وزن

یکی از مهمترین بخش های یک رژیم غذایی درست، مصرف سبزیجات هستند. درواقع بهتر است نیمی از ظرف شام شما را سبزیجات و باقی آن را لبنیات کم چرب، انواع گوشت، میوه جات و نان یا غلات تشکیل دهند.

به صورت کلی ویژگی مهم یک شام رژیمی حجم کم، چربی کم و کالری بسیار پایین می باشد و بهتر است در بشقاب غذای خود، تعادل بین پروتئین،‌ چربی، سبزیجات و کربوهیدرات ها را حفظ کنید.

به صورت کلی کالری مورد نیاز بدن هر فرد در طول روز با توجه جنسیت، وزن، قد، سن، فعالیت بدنی و … متفاوت می باشد. میزان کالری یک فرد معمولی در طول روز برای بانوان بین 1400 تا 2200 کالری و برای آقایان بین 2800 تا 3000 کالری است.

محاسبه کالری هر ماده غذایی، تاثیر فوق العاده خوبی در کاهش وزن شما دارد. بدن آقایان نسبت به خانم ها بافت عضلانی بیشتری دارد و معمولا قدبلندتر هستند، به همین دلیل آن ها به انرژی بیشتری نسبت به خانم ها نیاز دارند.

بهترین زمان مصرف شام رژیمی برای کاهش وزن

 بهتر است شام را در ساعات اولیه شب یعنی بین ساعت ۷ الی ۸ شب مصرف کنید. این کار باعث جلوگیری از پرخوری شبانه شده و به کنترل وزن شما کمک می‌ کند. همچنین مصرف به موقع شام به دستگاه گوارش شما زمان کافی برای هضم غذا می دهد و خطر افزایش اسید معده را کاهش داده و باعث می‌شود خوابی آرام داشته باشید.

توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه مایعات قبل از خواب، می تواند شما را بی خواب و اذیت کند. علاوه بر موارد گفته شده، هرچه فاصله بین خواب و غذا کمتر باشد، سطح قند خون شما افزایش و میزان سوخت و ساز بدن شما کاهش پیدا می کند.

سالاد سیب زمینی و تخم مرغ یک شام رژیمی برای کاهش وزن

سالاد سیب زمینی و تخم مرغ یک شام رژیمی برای کاهش وزن

طرز تهیه این غذا بسیار ساده است به این صورت که ابتدا سیب زمینی و تخم مرغ را آب‌ پز کرده و اجازه دهید آن ها خنک شوند. سپس آن ها را به صورت نگینی خرد کرده و همراه هویج رنده شده، پیازچه، خیارشور، ریحان و گشنیز هم بزنید و و آن را سرو کنید.

این غذای رژیمی سرشار از فیبر و پروتئین است که اشتهای شما را کنترل کرده و به کاهش وزن شما کمک می کند. شما می توانید برای بهتر شدن طعم کمی ماست چکیده کم چرب یا روغن زیتون به آن اضافه کنید.

خوراک عدسی یک شام رژیمی برای کاهش وزن

خوراک عدسی یک شام رژیمی برای کاهش وزن

تقریبا می توان گفت این غذا در بین تمام ایرانی ها به عنوان یک صبحانه کامل شناخته می شود ولی شما می توانید آن را به عنوان یک شام سبک و رژیمی نیز مصرف کنید.

عدس به تنهایی یک غذای کامل محسوب می شود زیرا سرشار از پتاسیم، فیبر، اسید فولیک، پروتئین گیاهی و مواد معدنی می باشد که از جمله فواید آن می‌ توان به کاهش فشار خون، درمان دیابت، درمان کم خونی، بهبود دستگاه گوارش، تولید ماهیچه، سلامت قلب، کنترل وزن و بهبود سوخت و ساز بدن اشاره کرد.

فیله مرغ و سبزیجات یک شام رژیمی برای کاهش وزن

فیله مرغ نه‌ تنها به کاهش وزن شما کمک می کند بلکه مقدار زیادی پروتئین به بدن شما می رساند. می‌ توانید فیله مرغ را به روش های مختلفی مانند کباب کردن، آب‌ پزکردن و یا به صورت گریل پخته و آن را همراه سبزیجات میل کنید. برای بهتر شدن طعم این غذا می توانید آن را همراه کمی آبلیمو سرو کنید.

مطالب جالب دیگر:

غذاهای رژیمی برای لاغری شکم که خوشمزه هستند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 2 =

دکمه بازگشت به بالا