;
رابطه و ازدواجسبک زندگی

نشانه های رابطه اشتباه که زنان و مردان باید بدانند!

نشانه های رابطه اشتباه: چطور بفهمیم در رابطه اشتباه قرار داریم؟ در این مطلب از سبک زندگی، از نشانه‌های هشدار یک رابطه اشتباه و کارهایی که باید برای اصلاح این وضعیت انجام دهید، خواهید خواند.

داشتن ارتباطی سالم با فردی که از هر جهت به شما نزدیک است نقش مهمی در موفقیت شما دارد. باید بدانید که جاذبۀ اولیه برای داشتن رابطه‌ای پایدار کافی نیست. اگر فردِ مناسبی را برای ایجاد رابطه انتخاب و برای تقویت و مراقبت از آن تلاش کنید، احساساتی همچون تنش، بی حوصلگی، ناامیدی، ترس و خشم را تجربه نخواهید کرد.

حتما بخوانید: پنهان کاری زنان که کار دستشان می دهد، زنان چه چیزهایی را به شما نمی گویند؟؟

دو طرفی که در رابطه شریک‌اند تعیین می‌کنند آن رابطه چگونه باشد. اگر برخی از احساسات ناشی از رابطه‌تان را بررسی کنید، خیلی زودتر اشتباه‌بودن آن رابطه را می‌فهمید. شاید در بعضی از روابط گذشته‌تان، این احساسات را تجربه کرده باشید؛ ولی با اینکه می‌توانستید از آن روابط اشتباه خارج شوید، ادامه داده‌اید. نسبت به روابطی که در گذشته داشته‌اید احساس پشیمانی نکنید و نسبت به روابط فعلی خودتان هم نگران نباشید.

در ادامه، نشانه‌هایی را بررسی می‌کنیم که با وجود آنها در رابطه، احساسات خوبی را تجربه نخواهید کرد. بهتر است این‌گونه روابط را ادامه ندهید یا حداقل به این شکل ادامه‌اش ندهید. با گفتنی همراه باشید.

حتما بخوانید: سردمزاجی در رابطه را بدون نیاز به پزشک درمان کنید: خانم ها بیشتر مراقبت کنید

نشانه های رابطه اشتباه که بایستی ادامه ندهید:

 مدام در تلاشید ارزشتان را اثبات کنید

این که فرد مدام در تلاش برای اثبات ارزش خود است، به‌خودی‌خود بد است؛ اما اگر در روابطش نیز این‌گونه رفتار می‌کند، حتما مشکلاتی در این رابطه وجود دارد. روابط فرد باید شرایطی را فراهم کنند که او مجبور نباشد ارزش خود را اثبات کند.
البته وظیفه شریکتان نیست که احساس باارزش‌بودن را در شما ایجاد کند. او فقط وظیفه دارد تا رابطه را به فضای امنی تبدیل کند که در آن، به‌جای نادیده‌گرفتن و انکار، ارزش‌های طرفین تشویق شوند. روابط شما نباید به‌گونه‌ای باشند که احساس کنید دیده نمی‌شوید، بلکه باید در روابطتان احساس موفقیت کنید.

خیلی جالبه بخونید: آیا اعتیاد به عشق وجود دارد؟ چگونه باید درمان کرد؟

 تلاشی برای رابطه نمی‌کنید

نشانه های رابطه اشتباه

بنا بر پژوهش‌ها، روابطی که روند ثابتی را طی می‌کنند، به این معنی که طرفین رابطه برای ایجاد موقعیت‌های هیجان‌انگیز و لذت‌بخش تلاشی نمی‌کنند، در نهایت خسته‌کننده می‌شوند. اگر در رابطه‌تان احساس خستگی می‌کنید، احتمالا در آینده احساسات ناخوشایند بیشتری را تجربه خواهید کرد.

فرقی نمی‌کند دلیل این الگوی رفتاری شما هستید یا شریکتان. در هر صورت، رابطه اشتباهی را تجربه می‌کنید. اگر می‌توانید با گفت‌و‌گو برای تغییر شرایط کاری کنید، ادامه دهید. در غیر این صورت، برای اینکه آسیب عاطفی بیشتری را تجربه نکنید، بهتر است این رابطه را تمام کنید.

حتما بخوانید: چرا زنان مهربان عاشق مردان بدجنس می شوند؟

به شریکتان اعتماد ندارید

نشانه های رابطه اشتباه

شاید مدتی است که حس می‌کنید شریکتان صداقت قبل را ندارد یا اینکه از ابتدا شریک صادقی نبوده است. این احساس نشان می‌دهد در این رابطه مشکلاتی وجود دارد. سعی کنید مشکل را بیابید و با کمک هم راه‌حلی برایش در نظر بگیرید. اگر این مشکلات حل نشوند و بی‌اطمینانی در رابطه باقی بماند، رابطه نتیجه‌ای جز تهمت‌های بیشتر نخواهد داشت.

 اهداف متفاوتی دارید

احتمالا در ابتدای رابطه درمورد آینده‌ مشترکتان باهم صحبت می‌کنید، برای نحوه زندگی خود تصمیم می‌گیرید و مسئولیت‌های مالی را تقسیم می‌کنید. شاید درمورد داشتن فرزند و هدف‌های شغلی هم تبادل‌نظر کنید و به نتیجه برسید. اگر این شرایط برای شما تغییر کرده، یعنی دیگر اهداف مشترکی ندارید، به این معناست که این رابطه احتمالا آینده روشنی ندارد.

 نمی‌توانید احساسات خود را بیان کنید

در رابطه‌ای درست، باید بتوانید عواطف و احساسات خود را درمورد مسائل مختلف بیان کنید. باید اجازه دهید که شریک شما درمورد احساسات‌تان همه‌چیز را بداند. آسیب‌پذیری در رابطه یعنی نیاز به اینکه طرف مقابل از احساس شما باخبر باشد و به آن اهمیت بدهد. این باعث ایجاد صمیمیت در دو طرف یک رابطه می‌شود. اگر احساس می‌کنید در شرایطی قرار دارید که نمی‌توانید احساسات خود را بیان کنید، بهتر است درمورد تداوم رابطه‌تان تجدیدنظر کنید. این ناتوانی به‌معنای این است که با طرف مقابل راحت نیستید.

 به روابط جایگزین فکر می‌کنید

نشانه های رابطه اشتباه

اگر فکر می‌کنید فرد مناسب دیگری را برای ایجاد رابطه پیدا کرده‌اید که باید جای شریک فعلی‌تان را بگیرد، یعنی از شرایط راضی نیستید. در واقع، شما رابطه‌تان را مسبب برخی از اتفاقات ناخوشایند زندگی‌تان می‌دانید و به همین دلیل، دنبال ایجاد تغییر هستید. به‌جای اینکه راه‌حلی بیرون از خودتان پیدا کنید، مشکل را در ذهنتان حل‌وفصل کنید. باید بتوانید با شریکتان صحبت کنید تا دلیل این نارضایتی مشخص شود.

وقت‌تان را با کسانی بگذرانید که بی‌قیدوشرط دوست‌تان دارند، نه با کسانی که فقط تحت شرایطی خاص به شما علاقه دارند.

 بیش از اندازه باهم تفاوت دارید

نشانه های رابطه اشتباه

وجود تفاوت در آدم‌ها حقیقتی انکارناپذیر است. ناتوانی در ایجاد تغییرات اساسی هم امری کاملا منطقی است. قطعا با هر فردی که رابطه دارید تفاوت‌هایی با او خواهید داشت: تفاوت در افکار، علاقه‌ها، رفتار و احساسات. این تفاوت‌های منطقی اگر آن‌قدر زیاد باشند که باعث تعارض شوند، ممکن است رابطه را دچار مشکل کنند؛ برای نمونه، وقتی طرفین علایق کاملا متفاوتی دارند، معمولا علاقه یک طرف در نظر گرفته نمی‌شود؛ یا در مواردی که افکار کاملا متفاوتی وجود دارد، هرچه همدیگر را بیشتر می‌شناسند، فاصله‌شان از هم بیشتر می‌شود.

اگر تجربه‌ای از شناسایی این نشانه‌ها، رفع مشکل یا اتمام رابطه دارید، خوب است آن را با ما در میان بگذارید.

مطالب پیشنهادی برای خواندن:

هوش هیجانی: چطور رابطه ای عاشقانه و پایدار داشته باشیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا