;
سبک زندگیمهارت های زندگی

تمیز کردن صفحه تلویزیون با این روش کاربردی و بدون آسیب

تمیز کردن صفحه تلویزیون کار پیچیده ای نیست اما گاهی این کار زمان بر می شود. دستمال‌های مختلفی وجود دارند که خانم‌ها هنگام گردگیری از آنها استفاده می‌کنند. اما آیا با تمام آنها می‌توان نسبت به تمیز کردن نمایشگر تلویزیون اقدام کرد؟ در بخش سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی به اصولی می‌پردازیم که با کمک آنها می‌توانید صفحه نمایش تلویزیون منزل خود را به طور کامل تمیز کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش بهترین ته دیگ زعفرانی: ترد و خوشمزه با فوت کوزه گریش

تمیز کردن صفحه تلویزیون3

اهمیت تمیز کردن صفحه تلویزیون

در دهه‌های گذشته که تلویزیون‌ها ساختار زمخت تر و محکم تری داشتند، تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون موضوع عجیبی نبود. خانم‌ها حساسیت خاصی در مورد این فرآیند نشان نمی‌دادند. اما هرچه تکنولوژی پیشرفت می‌کند، ظرافت بیشتری در ساخت تلویزیون‌ها به کار می‌رود.

صفحه نمایش هم یکی از بخش‌های مهمی است که در گذر زمان تغییراتی داشته است. ال سی دی، پلاسما و ال ای دی نمایشگرهای حساسی هستند که با کوچک ترین ضربه آسیب می‌بینند. برخورد آب و سایر مایعات به نمایشگر نیز می‌تواند به این بخش از تلویزیون آسیب وارد کند. به همین دلیل باید با حساسیت و ظرافت ویژه ای به سراغ تمیز کردن آن بروید. مراحل پنجگانه تمیز کردن صفحه تلویزیون را یاد بگیرید. شاید تا امروز به آن ها توجه نمی کردید.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن پشت قابلمه با راهکارهای خانگی بدون زحمت

تمیز کردن صفحه تلویزیون1

این هم بدردت شاید بخوره: استایل اولین قرار عاشقانه: چی بپوشیم که هم شیک باشه هم اغراق آمیز نباشه

۱- خاموش کردن تلویزیون

اولین گام برای تمیز کردن صفحه نمایش، خاموش کردن آن است. برخی معتقدند که باید تلویزیون را از برق به طور کامل جدا کرد. اما این کار خیلی ضروری نیست و برای از بین بردن لکه روی صفحه تلویزیون بهتر است تنها تلویزیون خاموش باشد.

۲- استفاده از پارچه میکروفایبر خشک

پارچه میکرو فایبر

برای اینکه بتوانید تمیز کردن و رفع گرد و غبار را از روی صفحه نمایش تلویزیون به درستی انجام دهید، باید از پارچه میکروفایبر خشک استفاده کنید.

این بدردت می خوره: ترفندهای جمع کردن مو از روی موکت و فرش با ۹ روش ساده

۳- از بین بردن لکه روی صفحه تلویزیون

اکنون نوبت به از بین لکه‌های سفیدی می‌رسد که روی صفحه نمایش تلویزیون دیده می‌شوند. ممکن است تکان دادن دست خیس در مجاورت تلویزیون باعث ایجاد لکه‌های سفید روی صفحه نمایش آن شده باشد. به هر حال بهترین پاک کننده صفحه تلویزیون را روی پارچه نرم و تمیزی اسپری کنید. سپس آن پارچه مرطوب را روی نمایشگر تلویزیون بکشید. به این ترتیب امکان از بین بردن لکه‌ها و تمیز کردن صفحه نمایشگر به طور کامل برای شما وجود دارد.

باید توجه داشته باشید که نباید تمیز کننده را مستقیم روی صفحه نمایش تلویزیون اسپری کنید. زیرا باعث ایجاد مشکل در اجزای داخلی سازنده صفحه نمایش خواهد شد.

این مطلب خیلی مفیده: خوش شانسی: ۵ وسیله که اگر در خانه باشد شانس و ثروت می آورد + عکس

تمیز کردن صفحه تلویزیون2

۴- پاک کردن مجدد

در این مرحله باید صفحه نمایش تلویزیون را در جهت مخالف قبل تمیز کنید تا رگه‌های باقی مانده از دستمال مرطوب یا گرد و غبار پراکنده روی نمایشگر به طور کامل از بین بروند.

۵- پاک کردن دکمه‌ها و دریچه‌های اطراف نمایشگر

در نهایت باید دریچه‌ها و دکمه‌های تلویزیون را که در مجاورت نمایشگر هستند، پاک کنید. این مکان‌ها محل تجمع گرد و غبار هستند. بنابراین پاک کردن آنها در طولانی مدت در تمیز ماندن نمایشگر مؤثر خواهد بود.

توجه داشته باشید

باید توجه کنید که استفاده از هر نوع تمیز کننده برای پاک کردن صفحه نمایش تلویزیون درست نیست. کارشناسان توصیه می‌کنند که استفاده از محصولات حاوی آمونیاک، الکل یا استون می‌توانند به صفحه تلویزیون آسیب برساند.

این موضوع درباره صفحه نمایشگرهای پلاسما اهمیت بیشتری می‌یابد. زیرا صفحات پلاسما، در حالی که از شیشه ساخته شده اند، دارای پوشش‌های ضد تابش نور هستند که ممکن است توسط محصولات تمیز کننده سنتی آسیب ببینند.

 

برایتان جالب خواهد بود

بازی‌های گروهی برای عید دیدنی‌های نوروز ۱۴۰۳

نکات خرید طلای نو و دست دوم را یاد بگیرید!

روانشناسی شخصیت | اگر کسی این رفتار را با شما داشت بدانید از شما متنفر است!

ذکر جادویی حل مشکلات: برکت و گشایش در زندگی!

گیاهانی که جذب ثروت می کنن: 10 گیاهی که شما را پولدار می کنند!

دمی گوجه با ترفند مخصوص که حسابی خوشمزه میشه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا