;
فرهنگ و هنرهنرمندان

محمدرضا حقگو بازیگر قطار ابدی در 77 سالگی کنار دختران جذاب و همسر باکلاسش!

محمدرضا حقگو (زاده ۲۹ بهمن ۱۳۲۵ در بیرجند) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی است. بازی او در سریال قطار ابدی برای بسیاری از مردم خاطره انگیز است. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی محمدرضا حقگو و تصویر خانوادگی محمدرضا حقگو را مشاهده کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: عکس های قدیمی بازیگران ایرانی | تغییرات شگفت انگیز بعد از گذشت سال ها

داستان سریال قطار ابدی

محمدرضا حقگو2

قطار ابدی یک مجموعهٔ تلویزیونی کمدی است که در سال ۷۸–۷۹ از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شد. بیژن بیرنگ و مهران رسام تهیه‌کننده‌های آن و بهروز بقایی و رضا عطاران، کارگردان‌های اصلی آن بودند. از بازیگران این مجموعه تلویزیونی می‌توان به نعمت‌الله گرجی، حمیده خیرآبادی، مهرانه مهین‌ترابی، فرهاد آئیش، محمدرضا حقگو، حمید لولایی، مجید صالحی، شقایق دهقان، یوسف تیموری، رضا عطاران و فرهاد بشارتی اشاره کرد.

در هر قسمت از این مجموعه، در قالب آیتم‌های یکسان، علاوه بر دنبال کردن ماجراهای خانواده‌ای معمولی و چهارنفره (به کارگردانی بهروز بقایی) شوخی‌هایی با داستان‌هایی مثل تیمارستان، حسن کچل، شهرزاد قصه‌گو، نرون و رابین هود (به کارگردانی رضا عطاران) اجرا می‌شد.

این مطلب هم جالبه: فاطیما بهار مست مشهورترین کودک ایران در 27 سالگی+ عکس خانوادگی و بیوگرافی

بیوگرافی محمدرضا حقگو

محمدرضا حقگو (زاده ۲۹ بهمن ۱۳۲۵ در بیرجند) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی است. تصویر زیر مربوط به همسر و دختران دوقلوی او می باشد.

خانواده محمدرضا حقگو

تحصیلات

تحصیلات ابتدایی تا دیپلم را در بیرجند گذراند و پس از سربازی، در تهران با تحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک در سال‌های ۵۲ لغایت ۵۷ لیسانس هنری خود را دریافت نمود.

محمدرضا حقگو1

شروع بازیگری

او فعالیت بازیگری را در سال‌های ۴۲–۴۳ در دبیرستان شروع کرد که در ضمن آن با گروه‌های نمایشی هنگ ژاندارمری و مرکز تیپ آموزشی ارتش تا سال ۱۳۴۶ همکاری و تجربه کسب نمود.

پس از اتمام خدمت سربازی و بعد از آن در سال ۱۳۴۹ در تهران به استخدام وزارت دارایی درآمد و از سال ۱۳۵۲ ضمن کار اداری در دانشکده هنرهای دراماتیک مشغول تحصیل رشته بازیگری و کارگردانی.

محمدرضا حقگو

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی محمدرضا حق‌گو آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. محمدرضا حق‌گو را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 59% آثار وی سینمایی و 41% آثارش تلویزیونی است. در واقع محمدرضا حق‌گو از مجموع 37 اثری که در کارنامه دارد، در 22 اثر در سینما با نام‌های فیلم مردها فرشته نیستند، فیلم جایی برای اشتباه نیست، فیلم اورامان، فیلم شاه خاموش، فیلم بانوی من، فیلم به من نگاه کن، فیلم آسمان پرستاره، فیلم سیب سرخ حوا، فیلم لژیون، فیلم مرد عوضی، فیلم عاشق فقیر، فیلم روز واقعه، فیلم سال‌های بی‌قراری، فیلم مهریه‌ی بی‌بی، فیلم روز فرشته‌، فیلم آتش پنهان، فیلم دانه‌های گندم، فیلم بوی گندم، فیلم ماهی‌ها در خاک می‌میرند، فیلم علف‌های هرز، فیلم شب غریبان و فیلم کج کلاه‌خان به ایفای نقش پرداخته و در 15 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال معمای شاه، سریال خداحافظ بچه، سریال چمدان، سریال کسی خوابه؟، سریال ای دوست مرا‌به خاطر‌آور، سریال بیا از گذشته حرف بزنیم، سریال سه در چهار، سریال بانو، سریال کوچه اقاقیا، سریال قطار ابدی، سریال امام علی (ع)، سریال زیر گنبد کبود، سریال مرد قانون، سریال فاصله و سریال آپارتمان بازی کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا