;
آشپزیسبک زندگی

طرز تهیه مربای هلوی خانگی بهترین پیشنهاد برای صبحانه

طرز تهیه مربای هلو: اگر از طرفداران و دوستداران این میوه خوشمزه هستید، این روش یک راه عالی برای نگهداری طولانی مدت این میوه است. همچنین، دستور تهیه آن ساده و آسان است.
مربای هلو خانگی یک آماده سازی ایده آل برای همراهی صبحانه یا میان وعده است.  هلو علاوه بر همه کاره بودن، طعم شیرینی نیز دارد که می توان از آن در بسیاری از دستور پخت ها استفاده کرد. علاوه بر این، ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات فعال مفید را فراهم می کند.

 

حتما ببینید: نشانه های رابطه اشتباه که زنان و مردان باید بدانند!

 

از زمان های قدیم مربا را برای حفظ میوه های فصل و در نتیجه جلوگیری از ضایعات درست می کردند. خوشبختانه این شیوه استفاده از مواد غذایی باعث صرفه جویی در هزینه ها نیز می شود و از استفاده از مواد شیمیایی غیرضروری که معمولا صنایع به شیرینی های عرضه شده در بازار اضافه می کنند، اجتناب می شود. اول از همه، به خاطر داشته باشید که شکر استفاده شده نه تنها برای شیرین کردن، بلکه به عنوان یک نگهدارنده و غلیظ کننده عمل می کند. از طرف دیگر، باید بدانید که هلو سهم قابل توجهی از پکتین ندارد، بنابراین به احتمال زیاد مربایی که تهیه می کنید قوام معمولی مربای خریداری شده در فروشگاه را ندارد. با بخش سبک زندگی از مجله گفتنی همراه شوید تا طرز تهیه مربای هلو با روشی آسان را یاد بگیرید.

اکنون برای تهیه این دستور پخت فقط به 3 ماده، یک قابلمه، یک کفگیر و شیشه ای برای نگهداری محصول نهایی نیاز دارید. مقادیر را یادداشت کنید و این دستور را به طور کامل دنبال کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه مربای هلو:

برای مربای خانگی هلو، نسبتی که به طور سنتی توصیه می‌شود، همان مقدار شکر میوه در گرم است. اما اگر مقدار شیرین کننده کاهش یابد، می توان محصولی با طعم بیشتر و در نتیجه شیرینی کمتر به دست آورد. بنابراین، با این نشانه به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

هلو رسیده: 1 کیلو

 شکر سفید: نیم کیلو

 آبلیمو به میزان لازم

طرز تهیه مربای هلو

استریل کردن شیشه ها اولین کاری است که باید قبل از شروع به تهیه مربا انجام دهید. به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از بیماری های ناشی از غذا باید مواد غذایی خود را در ظروف تمیز که حاوی میکروارگانیسم ها نیستند نگهداری کنید.

در واقع، مطالعات کافی وجود دارد که نشان می دهد استریل کردن روشی است که برای مدت طولانی انجام شده است، زیرا این امکان را فراهم می کند تا مواد نگهدارنده خانگی برای مدت طولانی تری ایمن باشند.

استریل کردن شیشه ها

این فرآیند شامل شستن شیشه ها و درب آن ها با آب و مواد شوینده است. سپس باید آن ها را به خوبی آبکشی کرده و در قابلمه ای با آب غوطه ور کنید. آن ها باید کاملا به زیر آب بروند.
حالا باید شیشه ها را نیم ساعت بجوشانید. بعد از این مدت (زمانی که مربا تقریباً آماده شد) آن ها را با احتیاط جدا کرده و به صورت وارونه روی توری فلزی قرار دهید و بگذارید خنک شوند.

طرز تهیه مربای هلو-استریل کردن شیشه ها

درست کردن مربا

اولین مرحله شستن، پوست کندن و خرد کردن هلوها به صورت مکعبی است.
بعد شکر را اندازه کنید و با دست در ظرفی بگذارید. همچنین هلوی خرد شده را در یک قابلمه بزرگ بریزید و شکر را اضافه کنید.
اجاق گاز را روی حرارت ملایم روشن کنید و با کفگیر به مدت 10 دقیقه شروع به هم زدن کنید تا شکر با آب میوه ها شروع به حل شدن کند.
در مدتی که صبر می کنید تا این زمان بگذرد، آبلیمو را گرفته و دانه ها را جدا کرده و به هم زدن مواد به قابلمه اضافه کنید.
وقتی نقطه جوش شروع شد، دما را کم کنید و اجازه دهید تا پخت ملایم ادامه یابد. یادتان باشد همیشه هم بزنید تا شیرینی به قابلمه نچسبد و محتوی آن بیرون نیاید. زمان تقریبی پخت 30 تا 45 دقیقه است. اما این مدت بستگی به میزان رسیده شدن هلوها و قدرت آتش دارد.
هنگامی که میوه شروع به از هم پاشیدن کرد، می توانید از مخلوط کن یا مخلوط کن دستی برای پایان دادن به خرد کردن تکه های هلو استفاده کنید. به این ترتیب مربا قوام یکدستی خواهد داشت و در زمان پخت صرفه جویی خواهید کرد. اما اگر ترجیح می دهید، می توانید اجازه دهید تکه های میوه درشت تر باقی بماند.

طرز تهیه مربای هلو-درست کردن مربا

ترفند: تکنیکی وجود دارد که بدانیم مربا آماده است یا خیر؟

یک بشقاب بردارید و به مدت 5 دقیقه در فریزر قرار دهید و یک قاشق چایخوری از شهد مربا را داخل آن بریزید. بعد از چند ثانیه باید غلیظ و سفت شود. اگر این اتفاق نیفتاد، به این دلیل است که باید مدت زمان بیشتری بپزید.

خواص هلو

هلو میوه ای بومی چین است، اما امروزه در سراسر جهان شناخته شده است.  در میان ریزمغذی های آن، ویتامین C برجسته است که بیش از 20 درصد از مصرف روزانه توصیه شده را پوشش می دهد. علاوه بر این، کاروتنوئیدها را با فعالیت پروویتامین A، فیبر غذایی و مواد معدنی مانند پتاسیم نیز فراهم می کند.

مربای هلو

طرز تهیه مربای هلو- مربا با نان تست

این شیرینی برای خوردن با نان، کلوچه، تورتیلا و سایر غذاها ایده آل است.

نکاتی که در مورد طرز تهیه مربای هلو باید در نظر داشته باشید

مربای خانگی هلو به دلیل شکر اضافه شده می تواند کالری بالایی داشته باشد. به همین دلیل در دستور العمل های دیگر از شیرین کننده های دیگر استفاده می شود. با این حال، نقش شکر فراتر از طعم دهنده است، زیرا این ماده اجازه می دهد تا مربای شما غلیظ شود.

به همین دلیل در صورت محدودیت در مصرف شکر، مقدار آن باید با ژل کننده های خاصی مانند پکتین پودری، آگار یا ترکیب آن با میوه دیگری مانند سیب که قابلیت غلیظ کنندگی دارند، جایگزین شود.

از طعم مربای خانگی هلو لذت ببرید

این آماده سازی را می توان در صبحانه، میان وعده و سایر دستور العمل های متنوع استفاده کرد. بنابراین، گزینه کلاسیک این است که آن را روی یک تکه نان پخش کنید، چه به تنهایی یا همراه با پنیرهای تازه یا خامه ای. با این حال، برای پر کردن کیک، تارت میوه، کوکی ها یا برجسته کردن طعم ها در دستور العمل های شیرین و ترش نیز عالی است.

لینک های بیشتر: 

طرز تهیه پنکیک: به راحتی پنکیک خوشمزه درست کنید

طرز تهیه شیربرنج چربی سوز: غذای شیرین و سالمی که لاغرتان می کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + هشت =

دکمه بازگشت به بالا