;
سبک زندگیرابطه و ازدواج

چرا مردان بر خلاف زنان هنگام خرید زود خسته می شوند!

علت لذت نبردن مردان از خرید:

خرید را دوست دارید؟ پاسخ تا حدی به این بستگی دارد که شما مرد هستید یا زن! اگرچه تعمیم در این مورد اشتباه است، اما می توان گفت که درصد زیادی از مردان از همراهی زنان در بازار متنفر هستند!

تاکنون هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد زنان بیشتر از مردان خرید می کنند، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد آنها بیشتر از مردان از خرید خود لذت می برند!

در سال 2013، مطالعه ای روی 2000 خریدار در بریتانیا نشان داد که مردان در عرض 26 دقیقه پس از گذراندن وقت خود در بازار خسته می شوند، در حالی که زنان پس از حدود دو ساعت خسته می شوند، اغلب به این دلیل که کالا یا کالای مورد نظر خود را پیدا نکرده اند. با بخش سبک زندگی از مجله گفتنی همراه باشید.

حتما بخوانید: سردمزاجی در رابطه را بدون نیاز به پزشک درمان کنید: خانم ها بیشتر مراقبت کنید

علت لذت نبردن مردان از خرید-مردان و معضل خرید با زنان

مردان و معضل خرید با زنان!

همچنین جالب است: مردان مجرد و زنان مجرد چه تفاوتی دارند؟

همین مطالعه نشان داد که تقریباً نیمی از سفرهای همسران به بازار به مشاجره ختم می‌شود، مردانی که از خرید کالای مورد نیاز خود ناامید می‌شدند، در حالی که زنان همچنان به دنبال اقلام بودند و تصمیم‌گیری بیش از حد طول می‌کشید. کسالتی که در طول سفر به بازار در مردان رخنه می کند. زیرا زنان تصمیم می گیرند چه چیزی بخرند و مردان احساس گرسنگی و تشنگی می کنند.

شلوغی مغازه‌ها و نبود سرگرمی‌هایی مانند برنامه‌های تلویزیونی، ورزشی یا بازی‌های ویدیویی، به عنوان مثال، خستگی آنها را افزایش می‌دهد. مطالعه مرتبط دیگری نشان داد که حدود 48 درصد از مردان در بازار حوصلگی می‌کنند و زنان به دنبال آنان در مناطق مختلف سرگردان می‌شوند. در مقابل، از هر سه زن، یک زن بیرون فروشگاه منتظر شریک زندگی خود می نشیند.

حتما ببین: بازگشت به رابطه قبلی: چطوری به رابطه ای که تمام شده برگردم؟

مراکز تفریحی مردانه در داخل مراکز خرید

علت لذت نبردن مردان از خرید-مراکز تفریحی مردانه در داخل مراکز خرید

از آن جایی که  بی حوصله شدن مردان در طول خرید بسیار شایع است، بسیاری از مراکز خرید مکان‌های سرگرمی برای مردان ایجاد کرده‌اند که می‌توانند در آن استراحت کنند و تلویزیون تماشا کنند یا با تنقلات بازی‌های ویدیویی انجام دهند در حالی که زنان کاملاً آزادانه خرید می‌کنند.

چرا تفاوت بین جنسیت ها وجود دارد؟

همچنین بخوانید: هنوز نمی توانم عشق اولم را فراموش کنم: اگر این احساس را دارید چه کنید؟

به گزارش اکونومیک تایمز، یک نظریه این است که صدها هزار سال سازگاری باعث شده مردان و زنان این گونه رفتار کنند. زمانی که اجداد ما در غارها زندگی می کردند، شغل نرها شکار حیوانات بود در حالی که زنان میوه ها را از جنگل ها جمع آوری می کردند. کار جمع آوری میوه ها نیازی به عجله برای انجام نداشت، زیرا برای زنان این یک رویداد اجتماعی بود که در آن زنان قبایل مختلف با هم ملاقات می کردند. در حالی که وظیفه شکار حیوانات برای فرار از خطر نیاز به سرعت و بازگشت سالم داشت که باعث شد طبیعت انسان در این موضوع عجله کند.

در سال 2009، دو انسان‌شناس، کروگر و بکر، شباهت‌های قابل توجهی را بین عادات خرید مدرن مردان و زنان و گذشته شکار و گردآوری کشف کردند. آن ها دریافتند که زنان در مهارت‌ها و رفتارهای اجتماعی نمرات بالاتری کسب می‌کنند، حتی اگر محیط و جمع‌آوری بین گذشته و حال تغییر کرده باشد، در حالی که مردان در مهارت‌ها و رفتارهای مرتبط با شکار امتیاز بالاتری کسب کردند.

علت لذت نبردن مردان از خرید-چرا تفاوت بین جنسیت ها وجود دارد؟

تفاوت خرید در زن و مرد

این تحقیق همچنین نشان داد که زنان بیشتر وقت خود را به پرسه زدن در مرکز خرید می گذرانند، در حالی که مردان تمایل دارند آن چه را که نیاز دارند سریع بخرند و فوراً آن را ترک کنند.

نتیجه گیری از علت لذت نبردن مردان از خرید

به گزارش Psychology Today، دانستن نتایج این مطالعات ممکن است به ما کمک کند تا بر میل به خرید اقلام غیر ضروری غلبه کنیم، چیزهایی که ممکن است قادر به پرداخت آن نباشیم و اغلب برای ما خوشبختی به ارمغان نمی آورند.

هنگامی که انگیزه پشت رفتار درک شود، می توان آن را کنترل کرد و بر آن غلبه کرد. در نهایت نمی گوییم که باید خرید را متوقف کنیم، اما شاید باید آن را منطقی تر کنیم و خریدهایمان را بیشتر مطابق با نیازها و خواسته هایمان هماهنگ کنیم.

مطالب بیشتر:

حتما ببین: نشانه های یک شوهر غیر حامی: شوهرم از من حمایت نمی کند؛ باید چه کار کنم؟

اگر همسرتان از اضطراب رنج می برد چگونه به او کمک کنید؟

7 نکته برای طلاق سالم اگر پدر و مادر هستید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا