;
آشپزیسبک زندگی

آشنایی با غذاهای مخصوص شب عید که بسیار خوشمزه هستند

غذاهای مخصوص شب عید بسیار لذیذ هستند. شاید تا به حال نمی دانستید که تعدادی غذا وجود دارد که در این شب به طور ویژه از دیرباز در میان ایرانیان پخت می شدند.

شب عید نوروز یکی از شب‌های مهم و عموما به‌یاد ماندنی برای ما ایرانیان است. معمولا شب قبل از تحویل سال نو در خانه همه ما جشن گرفته می‌شود و مهم‌ترین عضو این جشن، البته بعد از افراد خانواده، غذا است.

جالب و مفید: طرز تهیه لگیمات شیرینی خوشمزه ماه رمضان با روشی آسانتر از بامیه!

غذا نقش پر رنگی در شب عید نوروز دارد. باید بگوییم که غذاهایی به عنوان شام در شب عید پخته و میل می‌شود که شاید تا بحال با آن‌ها برخورد نکرده باشیم. با نزدیک‌تر شدن به عید نوروز، دانستن دستور پخت و شناختن این غذاها به شما کمک می‌کند که برای انتخاب غذا، بهتر تصمیم بگیرید. با بخش سبک زندگی مجله گفتنی همراه باشید.

مطلب برای شیرینی عیدتون: ترفندهای نگهداری از شیرینی در ایام نوروز+ روش‌هایی برای تازه نگه داشتن آن

غذاهای مخصوص شب عید:

کوکو سبزی

غذاهای مخصوص شب عید: کوکو سبزی هم غذایی محبوب برای سفره شام شب عید است. این غذای ساده که سریع هم آماده می‌شود، می‌تواند گزینه خوبی برای تکمیل سفره شب عید، خصوصا زمانی که مهمان دارید باشد.

جالب است: روانشناسی رنگ آبی چیست؟ رنگ آبی در مسائل عاشقانه به چه معناست؟

رشته پلو

غذاهای مخصوص شب عید: رشته پلو جایگاه خاصی در سفره ما ایرانیان دارد. این غذای بسیار خوش طعم از ترکیب رشته پلویی، برنج و گوشت قلقلی تهیه می‌شود. در مهمانی‌های شب عیدی که جمعیت زیادی حضور دارند، رشته پلو، سفره پر و پیمانی برای شما ایجاد می‌کند و ترکیب خوبی برای غذای شب عید است.

ببینید: طرز تهیه رشته پلو برای پذیرایی اگر می خواهید سنگ تمام بگذارید

قیمه نثار

غذاهای مخصوص شب عید: تعریف از قیمه نثار و آن طعم بی‌نظیری که دارد کار ساده‌ای نیست. این غذا که اصالت آن به قزوین بازمی‌گردد، غذایی سنتی و بسیار محبوب است که از ترکیب برنج، گوشت و ادویه‌های مختلف آماده می‌شود. قیمه نثار را می‌توان غذایی گران در نظر گرفت. اما برای شام شب عید که یک وعده خاص است، گزینه خوبی محسوب می‌شود.

این هم جالب است: افزایش توان جنسی: قبل از رابطه جنسی چه میوه ای بخوریم؟

دلمه برگ مو

غذاهای مخصوص شب عید: دلمه برگ مو از آن دسته غذاهایی است که وجودش در سفره، حس و حال خاصی ایجاد می‌کند. ترکیب سبزی پلو با ماهی و دلمه برگ مو، برای یک غذای شب عید جذاب، ترکیب بسیار خوبی است. این غذا را می‌توانید در کنار غذاهای دیگری مثل قیمه نثار هم سرو کنید و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید.

شاید جالب باشد: طرز تهیه آش رشته فوری و آسان برای وقت افطار

قورمه سبزی

غذاهای مخصوص شب عید: قورمه سبزی که نیازی به تعریف ندارد! مثل همین مراسم شام شب عید، قورمه سبزی هم جایگاهی قدیمی در بین ایرانیان دارد. این غذا به تنهایی می‌تواند یک سفره عالی برای شما فراهم کند. اکثر اواقات، کوکو سبزی هم نیز در کنار قورمه سبزی در سفره قرار می‌گیرد تا مکمل آن باشد.

همچنین بخوانید: اسموتی خرما: سه نوع معجون خوشمزه فوری برای روزه داران و ورزشکاران

فسنجان

غذاهای مخصوص شب عید: فسنجان گزینه دیگری برای غذای شب عید است. این غذا که با مرغ، گوشت یا گوشت اردک پخته می‌شود، طرفداران زیادی دارد و به شرطی که به خوبی پخته شده باشد، همه از خوردن آن لذت می‌برند. البته حتما در نظر بگیرید که مهمانان یا خانواده شما چه نوع فسنجانی دوست دارند؟ شیرین؟ ترش؟ ملس؟

منشآ و پیدایش نوروز متعلق به کجاست؟

نوروز یک جشن قدیمی و کهن از اقوام متعددی است که به ارث رسیده‌ است اما شناسنامه ایرانی به خود گرفته و از آن به عنوان نماد پیوند دهنده ی افراد و اقوام ایرانی ایران یاد می‌شود. نوروز، با عنوان رسمی «روز بین‌المللی نوروز»، توسط یونسکو به عنوان میراث فرهنگی و معنوی بشر به ثبت جهانی رسیده‌ و این روز یکی از روزهای مقدس و اعیاد مذهبی زرتشتیان و بهاییان نیز به‌ شمار می‌رود.

همچنین در شاهنامه درباره نوروز اینگونه نوشته شده است: جمشید در حال گذشتن از آذربایجان بوده است که دستور می دهد برایش تختی قرار دهند، سپس با تاجی پر زرق و برق روی آن تخت می نشیند و با تابش نور خورشید به آن تاج زرین، روشنایی و نور فراوانی دنیا را فرا میگیرد و به خاطر شادمانی مردم آن روز را نوروز می نامند.

مطالبی که دیگران در حال دیدن هستند:

طرز تهیه خمیر پیتزای خانگی به شیوه ای آسان مثل فست فودی های حرفه ای

باسلوق خانگی خوشمزه و فوری که مانند باسلوق بازاری است+ شیرینی مناسب برای عید نوروز

گاناش شکلاتی با روشی آسان برای کسانی که عاشق شکلات هستند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا