;
سبک زندگیمهارت های زندگی

از بین بردن بوی بد یخچال و فریزر با 10 ماده طبیعی!

از بین بردن بوی بد یخچال: مهم نیست که چقدر خانه خود را تمیز نگه دارید اگر به همان توجهی که به سایر فضاها می کنید به یخچال خود توجه نکنید بوی کهنه و ترش به وجود می آید.

خلاص شدن از شر آن بوی تند یخچال کار دشواری نیست اما باید با شناسایی علت بو، خواه یک قطعه محصول فراموش شده یا ظروف بد مهر و موم شده، شروع کنید سپس با ایجاد چند تغییر جزئی در روال نگهداری خود، تازه نگه داشتن یخچال و فریزر خود را در اولویت قرار دهید. در بخش سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی راههای از بین بردن بوی بد یخچال و فریزر را یاد بگیرید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: دعای افزایش مال و ثروت با تاثیری غیرقابل باور

از بین بردن بوی بد یخچال و فریزر با 9 ماده طبیعی

برای خوشبو کردن یخچال خود به هیچ وجه نیازی به خوشبو کننده های شیمیایی مختص یخچال ندارید، طبیعت در این مورد به شما کمک خواهد کرد.

از بین بردن بوی بد یخچال1

۲- چای کیسه ای استفاده شده

از بین بردن بوی بد یخچال، مقداری چای کیسه ای استفاده شده را در یک ظرف باز یا یک کاسه کوچک پر کنید و آن را داخل یخچال خود قرار دهید، برگ های چای بوی بد را جذب می کند و بوی تازه ای را در یخچال شما به ارمغان می آورد. اطمینان حاصل کنید که هر ۳ تا ۴ روز یک بار چای کیسه ای را برای کنترل بهینه بو تعویض کنید.

این هم بدردت میخوره: هفت سین نماد چیست؟ رازهایی که به شما نگفته اند!

۱- از بین بردن بوی بد یخچال با قهوه آسیاب شده

قهوه آسیاب شده
از بین بردن بوی بد یخچال با قهوه آسیاب شده

دانه قهوه به عنوان یکی از محبوب ترین جاذب بوی یخچال شناخته می شود، قهوه تازه آسیاب شده را به طور یکنواخت در بشقاب بریزید و آن را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگه دارید.

پس از ۱ روز ماندن در یخچال، می توان آن را دوباره چرخه کرد تا به کود گیاهان خانگی شما تبدیل شود به سادگی آن را با خاک مخلوط کنید و شما آماده هستید.

این هم جالبه: روش‌های خانگی برای از بین بردن بوی بد فاضلاب سینک ظرفشویی

۳- از بین بردن بوی بد یخچال با جوش شیرین

جوش شیرین و نمک
از بین بردن بوی بد یخچال با جوش شیرین

جوش شیرین سالهاست که به عنوان یک خوشبوکننده طبیعی موثر یخچال شناخته شده است. جوش شیرین را داخل یک ظرف درب بریزید و اجازه دهید به مدت ۲۴ ساعت داخل یخچال بماند، این کار نه تنها به خلاص شدن از شر بوی بد کمک می کند بلکه بوی خوبی در یخچال شما ایجاد می کند.

۴- لیمو (با جوش شیرین و نمک)

از بین بردن بوی بد یخچال، ترکیب این سه یک راه حل سریع برای یخچال بدبو است زیرا بوی نامطبوع را سریعتر از بین می برد و در عین حال رایحه ای تازه به یخچال شما اضافه می کند.

این دستورالعمل ساده را دنبال کنید:

● یک لیمو را به قطعاتی به ضخامت ۲ تا ۳ سانتی متر برش دهید

● دو تا سه قاشق غذاخوری جوش شیرین و نمک خوراکی را به برش های لیمو اضافه کنید

● لیموها را در یک بشقاب کم عمق و بدون پوشش قرار دهید

● بشقاب را تا ۶ روز در یخچال نگهداری کنید. لیمو معمولاً چند ساعت طول می کشد تا متوجه شوید بوی یخچال شما تازه تر می شود

نکته: پرتقال جایگزین مناسبی برای لیمو است

این مطلب هم جالبه: 5 ترفند تخلیه ذهن برای آرامش عمیق!

۶- عصاره وانیل

از بین بردن بوی بد یخچال، یک یا دو گلوله پنبه را با چند قطره عصاره وانیل مرطوب کنید، گلوله های پنبه ای مرطوب شده را در یک ظرف کم عمق قرار دهید و تمام آن را در پشت یخچال خود قرار دهید.

عصاره وانیل

۷- سرکه

از بین بردن بوی بد یخچال، مقداری سرکه را به یک حوله کاغذی کوچک اضافه کنید و در یک کاسه کوچک یا ظرف باز بگذارید. حداقل ۲۴ ساعت داخل یخچال بگذارید تا اثر دلخواه را به دست آورید، برایا دامه روند خوشبویی حوله را هر چند روز یکبار یا هر بار که خشک می شود، تعویض کنید.

۵- بلغور جو دوسر

جو دوسر نه تنها به عنوان یک جاذب بو طبیعی یخچال استفاده می شود، بلکه به طور کلی برای تمیز کردن خانه نیز مفید است زیرا می تواند به طور موثر بو، روغن و مایعات را جذب کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری جوی دوسر نپخته را در ظرفی بدون درب بریزید و داخل یخچال بگذارید.

بلغور جو دوسر

۸- سیب زمینی

از بین بردن بوی بد یخچال، سیب زمینی به عنوان یک جاذب بو مانند بلغور جو دوسر کاملا عمل می کند. سیب زمینی را پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید و در یخچال نگهداری کنید، برای حداکثر اثر کنترل بو، هر چند روز یکبار تعویض کنید.

۱۰- روزنامه

ورق های روزنامه یا مجلات را مچاله کنید و آنها را در قفسه های یخچال، در کشوها و در هر محفظه ای روی در قرار دهید، هر گونه بوی بد باید ظرف ۵ یا ۶ روز از بین برود. البته روزنامه هایی که خودشان بوی نفت می دهند عاملی برای افزایش بو خواهند بود.

۹- زغال چوب

زغال چوب
زغال چوب برای از بین بردن بوی بد یخچال

از بین بردن بوی بد یخچال، زغالی که می توانید برای خوشبو کردن یخچال خود استفاده کنید، همان زغالی است که برای مهمانی های باربیکیو و پختن جوجه و کباب استفاده می کنید.

به سادگی یک مکعب کوچک زغال چوب را در یک ظرف بدون درب گذاشته و آن را در پشت یخچال قرار دهید و مطمئن شوید که بچه های خود را در مورد این خوشبو کننده ها مطلع کنید در غیر این صورت آنها به احتمال زیاد آنها را با خوراکی های شکلاتی اشتباه می گیرند.

می توانید نصف یا بیشتر زغال را با یک فویل آلومینیومی بپوشانید و فقط قسمت کوچکی از آن را در معرض ارتباط با هوا قرار بدهید تا ماه ها یخچال شما را خوشبو نگه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا