;
پزشکیتازه ها

3 معایب خوابیدن با گوشی: بعد از این هرگز با تلفن همراه نمی خوابید

3 معایب خوابیدن با گوشی: پزشکان و متخصصان اغلب نسبت به خوابیدن در کنار گوشی به دلیل اثرات مضر آن بر عملکرد بدن و کاهش تولید هورمون های ضروری هشدار داده اند.

تلفن چگونه بر چرخه طبیعی خواب ما تأثیر می گذارد؟

 ما در تازه های گفتنی به شما توصیه می کنیم که اگر به داشتن یک شب خوب و رویاهای شیرین علاقه دارید، گوشی خود را از تختخواب دور کنید.

خوابیدن در کنار دستگاه های تلفن همراه به ویژه برای جوانان به یک روند تبدیل شده است و ظاهراً زیر بالش مکان مناسبی برای نگه داشتن تلفن برای دسترسی آسان هنگام زنگ زدن یا هنگام رسیدن اعلان است.

با این حال، بسیاری از مردم نمی دانند که گوشی های هوشمند تشعشعات خطرناکی از خود ساطع می کنند که می تواند سیستم های بیولوژیکی بدن مانند ریتم قلب و ساعت شبانه روزی را تغییر دهد.

حتما بخوانید: همه چیز درباره درد مزمن: درد مزمن چگونه درمان می شود؟

3 معایب خوابیدن با گوشی که باید بدانید:

در نتیجه نزدیک بودن تلفن همراه هنگام خواب می تواند منجر به کابوس، ناتوانی در به خواب رفتن و بیدار شدن مکرر در طول شب شود. در واقع گوشی شما می تواند به مغز شما آسیب برساند!

علاوه بر این، خوابیدن در نزدیکی تلفن می‌تواند به عملکرد بدن شما آسیب برساند و باعث کاهش تولید هورمون‌های مهم برای روال معمول شما شود. سازمان جهانی بهداشت تایید کرده است که وسایل الکترونیکی به طور کلی به دلیل اثرات سمی برای بدن مضر هستند و می توانند شانس ابتلا به سرطان را افزایش دهند.

برای اثبات این ادعا، مطالعه ای پزشکی در استرالیا نشان داد که بین استفاده از گوشی هوشمند و ناباروری مردان رابطه وجود دارد.

اگر دلایل بالا شما را متقاعد نکرد،در اینجا دلایل دیگری وجود دارد که چرا باید تلفن خود را از محل خواب خود دور نگه دارید:

حتما ببینید: آیا فکر کردن به کاهش وزن کمک می کند؟ چرا در امتحانات لاغر می شویم؟

دلایلی که باید گوشی را از تخت خود دور نگه دارید:

1. می تواند بالش شما را آتش بزند

3 معایب خوابیدن با گوشی-می تواند بالش شما را آتش بزند
تعداد زیادی از کاربران تلفن همراه آن قدر به گوشی خود چسبیده اند که زیر بالش خود به خواب می روند. در نتیجه این عادت، حوادث سوختن بالش ثبت شد.

شایع ترین این حوادث، اتفاقی است که در جولای 2014 برای دختر نوجوانی از تگزاس رخ داد که با بوی آتش از خواب بیدار شد، اما متوجه شد که تختش توسط سامسونگ گلکسی اس 4 او که زیر بالش او بود مشتعل شده است.

بنابراین، توصیه می شود هنگام خواب، فرستنده و گیرنده تلفن همراه خود را با قرار دادن آن در حالت هواپیما خاموش کنید. یا بهتر است؛ آن را خاموش کنید زیرا تلفن های همراه هر زمان که روشن هستند، تابش الکترومغناطیسی را پمپاژ می کنند.

2. تشعشعات خطرناک برای سلامتی

3 معایب خوابیدن با گوشی-تشعشعات خطرناک برای سلامتی

به طور کلی، تلفن های همراه به دلیل سیگنال انتقال حدود 900 مگاهرتز، تشعشع می کنند. در نتیجه، نگه داشتن تلفن همراه برای مدت طولانی نزدیک سر می تواند منجر به سردرد، درد عضلانی و سایر مشکلات پیچیده سلامتی شود.

3. ممکن است مانع خواب شما شود!

3 معایب خوابیدن با گوشی-نور آبی ممکن است مانع خواب شما شود

به طور کلی صفحه نمایش های LED که شامل تبلت، تلفن همراه، تلویزیون و غیره می شود، نور آبی را ساطع می کنند که نوح توسط مطالعات متعدد پیشنهاد کرده است، عمدتاً مانع از تولید ملاتونین می شود که شما را به خواب تحریک می کند و ریتم شبانه روزی را مختل می کند. از بدن ما

اگرچه توضیح روشنی وجود ندارد، اما می تواند به این دلیل باشد که طول موج هایی که نور آبی ساطع می کند شبیه به نور روز است، که می تواند بدن ما را فریب دهد تا فکر کند هنوز زمان خواب فرا نرسیده است.

به همه این دلایل، توصیه می شود گوشی و تمام وسایل الکترونیکی را خاموش کنید و در صورت امکان گوشی را از محل خواب خود دور نگه دارید.

همچنین بخوانید:

آیا خوردن برنج باعث افزایش وزن می شود؟

علت بیدار شدن از خواب در شب: این 5 غذا باعث بدخوابی می شوند

راز جویدن آدامس در ورزشکاران که تا به حال نمی دانستید!

آیا فکر کردن به کاهش وزن کمک می کند؟ چرا در امتحانات لاغر می شویم؟

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا