;
تازه هاپزشکی

راز جویدن آدامس در ورزشکاران که تا به حال نمی دانستید!

علت جویدن آدامس در ورزشکاران: اگر از طرفداران فوتبال هستید، شاید متوجه شده باشید که چند بازیکن در طول مسابقات یا تمرین آدامس می جوند. نه فقط بازیکنان فوتبال، بلکه جویدن آدامس یک رفتار تقریبا رایج در بین ورزشکاران در المپیک و ورزش های مختلف است.

آیا فقط برای خودنمایی است؟یا دلیل دیگری هم دارد؟ امروز در بخش تازه ها از وب سایت گفتنی علت جویدن آدامس در ورزشکاران را خواهیم گفت. خیلی جالب است بنابراین تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: چرا زنان مهربان عاشق مردان بدجنس می شوند؟

چرا بازیکنان هنگام بازی حتما آدامس می جوند؟

چه کسی فکرش را می‌کرد که جویدن آدامس بر مغز و شناخت تأثیر می‌گذارد؟ دانشمندان در مطالعات خود ارتباطی بین جویدن و عملکرد مغز پیدا کرده اند. وقتی چیزی را می جویم، گیرنده های دهان ما که طعم و فشار ناشی از حرکات فک را حس می کنند شروع به شلیک کرده و سیگنال های الکتریکی را به مغز ارسال می کنند.

سیگنال‌های سیستم عصبی الکتریکی به مغز منتقل می‌شود که برای درک این سیگنال‌ها کار می‌کند. این فعالیت اضافی مغز، ذهن را در حالت هوشیارتری قرار می دهد، به همین دلیل تمرکز بهبود می یابد.

علاوه بر این، افزایش فعالیت مغز به معنای انرژی بیشتر برای متابولیسم ذهنی است، بنابراین جریان خون به مغز در حین جویدن افزایش می یابد.

افزایش تقاضا برای خون از مغز همچنین باعث می شود که قلب تندتر بزند تا بتواند آن چه را که مورد نیاز است تامین کند.

همچنین بدانید: چرا شما از نظر ژنتیکی بیشتر شبیه پدرتان هستید تا مادرتان؟

جویدن و فعال شدن گیرنده های لثه

علت جویدن آدامس در ورزشکاران-جویدن و فعال شدن گیرنده های لثه

به طور خلاصه، جویدن گیرنده هایی را در لثه فعال می کند که اطلاعات را به مغز می فرستد و افزایش ضربان قلب به ماهیچه ها اجازه می دهد تا خون بیشتری دریافت کنند.

جالب است بخوانید: آیا آبله میمون به کووید جدید تبدیل خواهد شد؟

آیا تلاش بیشتر در جویدن باعث تمرکز بهتر می شود؟

بله تا حدودی. جویدن آدامس سفت بیشتر از آدامس نرم توجه را افزایش می دهد. به طور مشابه، جویدن آدامس طعم دار برای عملکرد شناختی بهتر است، زیرا گیرنده های بیشتری را در دهان نسبت به جویدن آدامس بدون طعم فعال می کند.

به همین دلیل است که بسیاری از بازیکنان حرفه ای فوتبال و بسکتبالیست ها آدامس می جوند. این به آن ها کمک می کند سریع تر فکر کنند و اقدامات و واکنش های آن ها را تسریع می بخشد.

این تست شخصیت عالیه: تست شخصیت ایستادن: شما معمولا چگونه می ایستید؟

جویدن آدامس سطح استرس را کاهش می دهد

علت جویدن آدامس در ورزشکاران-جویدن آدامس سطح استرس را کاهش می دهد

واکنش ناشی از جویدن در قشر جلوی مغز، درست در پشت پیشانی ما رخ می دهد. هنگامی که این ناحیه تحریک می شود، باعث شلیک نورون های سروتونرژیک می شود. این نورون‌ها سروتونین را آزاد می‌کنند، یک انتقال دهنده عصبی که ذهن را آرام می‌کند.

با سطح استرس کمتر، ورزشکاران می توانند تصمیمات بهتری در اواسط بازی بگیرند، مانند انتخاب پاس عالی یا انجام بهترین حرکت در زمان های حساس. جویدن همچنین به آن‌ها کمک می‌کند سطح اضطراب را در طول مسابقات بزرگ کنترل کنند.

دهان را مرطوب نگه می دارد.

علت جویدن آدامس در ورزشکاران-دهان را مرطوب نگه می دارد

بیشتر ورزشکاران در طول یک مسابقه یا مسابقه به طور مداوم می دوند و باعث می شوند که دهانشان سریع تر از حد معمول خشک شود و در هر زمانی نمی توانند به طور مداوم آب بنوشند. وقتی آدامس می جوید، دهان شما بزاق تولید می کند که پاسخ طبیعی بدن است. بزاق حاوی آنزیم هایی است که به تجزیه غذا کمک می کند.

حتما بخوانید: بهترین مولتی ویتامین ها برای تقویت بدن زنان

99 درصد بزاق دهان از آب تشکیل شده است، بنابراین به مرطوب نگه داشتن دهان و جلوگیری از خشکی دهان کمک می کند. این همچنین به بازیکنان کمک می کند تا سطح تشنگی خود را در حد بالقوه حفظ کنند.

اکنون که یکی از رازهای ورزشکاران برای تمرکز و کاهش استرس را می دانید، ممکن است بخواهید قبل از هر آزمایش مقداری آدامس در کیف خود نگه دارید تا بجوید!

لینک های مرتبط:

آیا شکلات شما را خوشحال می کند؟

آیا فکر کردن به کاهش وزن کمک می کند؟ چرا در امتحانات لاغر می شویم؟

همه چیز درباره‌ درد شکم

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا