;
پزشکیتازه ها

آیا خوردن برنج باعث افزایش وزن می شود؟

برنج و افزایش وزن: آیا مصرف برنج باعث افزایش وزن می شود؟ تصور رایجی وجود دارد که برنج می تواند منجر به افزایش وزن شود. باید دید نظر کارشناسان چیست؟ بخش تازه های گفتنی را از دست ندهید.

 آیا خوردن برنج باعث افزایش وزن می شود؟

برنج و افزایش وزن: برنج غذای اصلی بیش از نیمی از کل جمعیت ما است. این یکی از پرمصرف ترین غلات است و به دلیل تطبیق پذیری آن می توان آن را در اشکال مختلف مصرف کرد. در حالی که برنج همچنان یکی از پرطرفدارترین غذاهاست، سوالی که ذهن همه را به خود مشغول می کند این است که آیا برنج و افزایش وزن ارتباطی با یکدیگر دارند؟ بیشتر مردم برنج را عامل رشد شکم خود می دانند. آیا برنج می تواند شما را چاق کند یا خیر؟

حتما بخوانید: علت بیدار شدن از خواب در شب: این 5 غذا باعث بدخوابی می شوند

برنج و افزایش وزن: آیا برنج دلیل رشد شکم شماست؟

برنج و افزایش وزن

برنج و افزایش وزن: پاسخ خیر است! برنج یا هر غذای خاصی نمی تواند دلیل برآمدگی شکم شما باشد و نخواهد بود. در عوض، برنج به عنوان یک منبع انرژی عمل می کند و باید بخشی از رژیم غذایی شما باشد. غذا خوردن بدون فکر دلیل اصلی افزایش وزن است. در یک رژیم غذایی سالم، هر غذا، از جمله سبزیجات، سالاد، سوپ و حتی اسموتی ها، باید در حد اعتدال مصرف شود (مقداری که متناسب با وزن بدن، نوع بدن، وضعیت بدن و سطح فعالیت شما باشد). به همین ترتیب، برنج می تواند بخشی از وعده های غذایی روزانه شما باشد، اما به مقدار مناسب.

جالب است بدانید: آیا عرق کردن به کاهش وزن بدن کمک می کند؟ چرا برخی افراد بیشتر از دیگران عرق می کنند؟

برنج و افزایش وزن:

تحقیقات نشان داده است که تنها دلیلی که بدن شما شروع به ذخیره چربی می کند، انرژی اضافی است که به شکل غذا مصرف می کنید. و این انرژی اضافی می تواند از هر منبع غذایی، نه فقط برنج، تامین شود. حتی غذاهای سالم نیز در صورت مصرف بیش از مقدار مورد نیاز بدن در روز می توانند باعث افزایش چربی در شما شوند. اگر مطمئن نیستید که این مقدار چقدر است یا چگونه می توانید برنج را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید، برای برنامه ریزی وعده های غذایی خود با یک متخصص مشورت کنید.

همچنین بخوانید: آیا شکلات شما را خوشحال می کند؟

برنج و افزایش وزن: آیا باید از خوردن برنج برای شام خودداری کرد؟

برنج و افزایش وزن

سوال رایج دیگر در مورد مصرف برنج این است که آیا باید از خوردن آن برای شام خودداری کرد؟ برنج دلیل افزایش وزن شما نیست. چیزی که باعث چاق شدن شما می شود کالری اضافی است که آگاهانه یا ناآگاهانه مصرف می کنید. تا زمانی که کالری مصرفی از طریق برنج را به خوبی در محدوده کالری روزانه خود نگه دارید، با اهداف کاهش وزن شما تداخلی نخواهد داشت.

حتما بخوانید: آیا فکر کردن به کاهش وزن کمک می کند؟ چرا در امتحانات لاغر می شویم؟

و از آن جایی که چنین است، می توانید در هر زمانی در طول روز، حتی پس از غروب آفتاب یا نزدیک به زمان خواب، به مصرف برنج ادامه دهید. برنج آسان هضم است و می توان آن را به صورت برنج دم کرده پلو،و حتی در سوپ ها مصرف کرد. تا زمانی که از آن در مقادیر متوسط ​​لذت ببرید و به محدودیت کالری روزانه خود پایبند باشید. “این یک افسانه بزرگ است. برنج هرگز شما را چاق نمی کند.”

مطالب جالب و مرتبط برای خواندن:

چرا شما از نظر ژنتیکی بیشتر شبیه پدرتان هستید تا مادرتان؟

همه چیز درباره درد مزمن: درد مزمن چگونه درمان می شود؟

بهترین مولتی ویتامین ها برای تقویت بدن زنان

چگونه در سال جدید سیگار را ترک کنیم؟

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا