;
گوناگون

عکس های اطلاعاتی سعید راد که تا امروز ندیده بودی!

عکس های اطلاعاتی سعید راد: شادروان سعید راد (احمد سعید حق پرست راد: ۱۳۲۳- ۱۴۰۳) در اسفند سال ۱۳۵۵ در کنار همسر سابقش نوش آفرین بیست و نهمین فیلم کارنامه‌اش را به تهیه‌کنندگی علی عباسی و کارگردانی محمد صفار با عنوان خاکستری بازی کرد.

این عکس‌ها ۳ اسفند ۱۳۵۵ در ساختمان سابق روزنامه اطلاعات برداشته شده است. در بخش گوناگون عکس های اطلاعاتی سعید راد را مشاهده کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

ماجرای عکس های اطلاعاتی سعید راد

شادروان سعید راد (احمد سعید حق پرست راد: ۱۳۲۳- ۱۴۰۳) در اسفند سال ۱۳۵۵ در کنار همسر سابقش نوش آفرین بیست و نهمین فیلم کارنامه‌اش را به تهیه‌کنندگی علی عباسی و کارگردانی محمد صفار با عنوان خاکستری بازی کرد.

در این فیلم راد نقش یک روزنامه نگار و عکاس مطبوعاتی به نام زینل را بازی می‌کرد. بخش‌هایی از این پروژه در محل ساختمان سابق موسسه اطلاعات در خیابان خیام توسط جشمید الوندی فیلمبرداری شد.

سوم اسفند ۱۳۵۵ گروه برای فیلمبرداری سکانس‌های محل کار زینل وارد ساختمان روزنامه شد. عکاس روزنامه اطلاعات این چند عکس را از ستاره تازه درگذشته سینمای ایران در تحریریه روزنامه عکاسی کرده. این عکس‌ها را که برای اولین بار منتشر می‌شود تماشا کنید. یادش گرامی باد!

عکس های اطلاعاتی سعید راد

عکس های اطلاعاتی سعید راد 2
عکس های اطلاعاتی سعید راد
عکس های اطلاعاتی سعید راد 1
عکس های اطلاعاتی سعید راد

سعید راد در ۴ آبان ۱۳۲۳ در محله سنگلج تهران به دنیا آمد. او بعد از پنج سالگی به همراه خانواده به محله‌ای در شمیران، درکوچهٔ «فردوسی» که در حوالی خانهٔ جلال آل‌احمد، نیما یوشیج، علی آزاد و داریوش رفیعی بود، آمد. وی دوران تحصیلات ابتدایی را در مدرسهٔ نیکی علاء و دوران دبیرستان را در مدرسهٔ شاپور تجریش (نام دیگر رشید یاسمی) که محل کنونی موزه سینما است، گذراند.

رشته تحصیل راد طبیعی (تجربی) بود. پس‌ از پایان تحصیلات متوسطه، مقطع دانشگاهی را در دانشگاه کشاورزی کرج (پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران) ادامه داد. او در ادامهٔ جوانی از جذب خود به رشتهٔ بولینگ می‌گوید و در این رشته به قهرمانی نیز رسید.

مرگ سعید راد

راد در شهریور ۱۴۰۲ به‌دنبال زمین‌خوردگی در خانه دچار مصدومیت شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. به گفتهٔ دخترش، پروتز استفاده‌ شده طی جراحی در کمر او به‌ خوبی قرار نگرفت و باعث عمل جراحی مجدد شد.

او پس از آن علی‌رغم انجام فیزیوتراپی دیگر توانایی راه رفتن نداشت و به عفونت ریه و مثانه نیز مبتلا شد و با رضایت خودش دوباره مورد عمل جراحی ناموفق قرار گرفت. او در ساعت ۹:۳۰ صبح ۱ مرداد ۱۴۰۳ در سن ۷۹ سالگی درگذشت و در ۴ مرداد ۱۴۰۳ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا