;
فرهنگ و هنرسینما

10 فیلم جدید و جذاب به کارگردانی زنان که باید دید

فیلم با کارگردانی زن: در اینجا 10 فیلم جدید به کارگردانی زنان آورده شده است. زنان به طور قابل توجهی در صنعت فیلمسازی کمتر حضور دارند. بسیاری از فیلم‌ها، زنان را در پیش‌زمینه نشان نمی‌دهند و حتی یک سوم نقش‌های اصلی در فیلم‌های پرطرفدار به زنان نمی‌رسد.

در این بخش از فرهنگ و هنر در مجله گفتنی به معرفی بهترین فیلم هایی می پردازیم که فاخر و دیدنی اند و کارگردان آن ها زن بوده اند. با ما همراه باشید.

 

داغ و تازه: بروس ویلیس: بازیگر معروف هالیوود زبان پریشی و فراموشی گرفته است!

 

سال گذشته، Chloé Zhao برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای Nomadland به دومین زن در تاریخ تبدیل شد که این جایزه را دریافت کرد. ما می‌خواهیم برخی از زنان باورنکردنی را که برخی از بهترین فیلم‌های مورد تحسین منتقدان را تا به امروز ساخته‌اند، بررسی کنیم.

 

خواندنی و عجیب: فیلم جذاب: با دیدن این فیلم ها باهوش تر می شوید!

فیلم با کارگردانی زن

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر کره ای که با دیدنشان عاشق سینمای کره خواهید شد

1-راضی (1397)، مگنا گلزار

فیلم هندی راضی

همچینن بخوانید: خلاصه فیلم ترغیب: اقتباسی نادرست از رمان کلاسیک جین آستن

یک جاسوس هندی در جریان جنگ هند و پاکستان در سال 1971 با یک افسر ارتش پاکستان ازدواج کرده است.

فیلم‌های مبتنی بر داستان‌های واقعی و افسانه‌های واقعی در سینمای هند کم نیست و تعداد قابل توجهی از فیلم های زندگی نامه ای برای تجلیل از زنان، به ویژه در صنعت بالیوود وجود دارد. زنانی که به تصویر کشیده شده اند عبارتند از: Umrao Jaan (1981 و 2006)، بوکسور قرن هفدهمی، مری کوم (2014)، کشتی گیران Geeta Phogat و Babita Kumari (Dangal، 2016)، و قیچی سر در هواپیمای ربوده شده Pan Am Flight 72 (Neerja)؛ اما این فیلم ها همه توسط مردان کارگردانی شده اند.

مگنا گلزار اما به عنوان کارگردان زن هندی فیلمی ساخت که قهرمان و سازنده آن هر دو زن هستند. دیدن یک زن مسلمان هندی در جلو و مرکز نادرتر و نادرتر می‌شود، اما رازی این را ارائه می‌دهد و بیشتر، پاکستان دهه 60 را بازسازی می‌کند.

حتما ببین: تام هنکس: بهترین فیلم های تام هنکس که باید دید

2-خداحافظ (2019)، لولو وانگ

فیلم چینی خداحافظیک زن چینی-آمریکایی سرسخت با تشخیص قطعی مادربزرگ محبوبش به چین بازمی گردد.

دلیل عالی بودن The Farewell این است که وانگ این داستان را به خوبی می داند. این فیلم بر اساس بیماری مادربزرگ خودش است و او فیلم را عمدتاً در چانگچون، چین، نزدیک به خانه‌اش فیلمبرداری کرد. او این داستان را زندگی کرده است، و صادقانه گفته شده است از درون.

بیلی غرق در گناه تردید خود را برای پیوستن به یک “دروغ خوب” بررسی می کند، دروغی که شامل دستکاری نتایج آزمایش پزشکی و فریب کل خانواده است و یک عروسی که بهانه‌ای برای دور هم جمع شدن با عزیزانش برنامه‌ریزی شده است. مادربزرگش، که پیش‌بینی می‌شود تنها چند ماه دیگر از زندگی اش باقی بماند. چنین عدم صداقت عمدی در حال حاضر دشوار است، اما هنجارهای فرهنگی متفاوتی که در اینجا بازی می‌کنند، به‌ویژه تصور بر دوش گرفتن بار عاطفی برای یک بزرگ‌تر بدون اینکه او بدانند، جذاب است.

3-آتلانتیک (2019)، ماتی دیوپ

فیلم آتلانتیکدر حومه محبوب داکار، کارگران در محل ساخت و ساز یک برج آینده نگر، بدون حقوق برای ماه ها، تصمیم می گیرند کشور را در کنار اقیانوس برای آینده ای بهتر ترک کنند. از جمله سلیمان عاشق آدا است که به دیگری وعده داده است.

آتلانتیک فیلمی است که بهتر است بدون مطالعه زیاد از قبل دیده شود. ماتی دیوپ در اولین کارگردانی بلند خود، به نحوی موفق می‌شود کار و مهاجرت، جنایت و ارواح، آتش‌سوزی، بیماری، فولکلور و عرفان را در خود بگنجاند – که همگی منجر به داستانی چند لایه و تکان‌دهنده درباره زنانی می‌شود که پشت سر می‌مانند. این فیلم برای اولین بار در جشنواره کن به نمایش درآمد، جایی که دیوپ اولین زن سیاهپوستی بود که فیلمی را کارگردانی کرد که در رقابتی در جشنواره به نمایش درآمد.

یک درام رمانتیک ماوراء طبیعی که در سنگال اتفاق می‌افتد، فیلم صمیمی است، با نمای نزدیک زیبا و فیلمبرداری هنرمندانه کلر ماتون (که در همان سال روی پرتره بانوی در آتش نیز کار کرد ). اقیانوس اطلس یک پس زمینه، یک نماد، یک شخصیت به خودی خود است.

فیلم با کارگردانی زن

4- Clemency (2019)، Chinonyye Chukwu

فیلم Clemencyسال ها اجرای اعدام های محکوم به اعدام، برنادین ویلیامز، رئیس زندان را تحت تاثیر قرار داده است.

چگونه یک درام حمایتی درباره مجازات اعدام را متفاوت می کنید؟ شما در مورد فردی که باید اعدام را انجام دهد، به صفر می پردازید.

Clemency به کارگردانی و نویسندگی آمریکایی نیجریه‌ای-آمریکایی Chinonyye Chukwu، همدل و خاطره‌انگیز است – با تمرکز بر زنی که درگیر یک روال معمولی است که بیشتر از آزاردهنده است، بلکه روح را خرد می‌کند. آلفری وودارد در نقش برنادین ویلیامز بازی باورنکردنی و جذابی را ارائه می‌کند که نوید می‌دهد حتی پس از انتشار تیتراژ در کنار شما بماند.

Clemency برنده جایزه بزرگ هیئت داوران دراماتیک ایالات متحده در ساندنس 2019 شد و چوکوو را به اولین زن سیاه پوستی تبدیل کرد که برنده این جایزه شد.

5- Gully Boy (2019)، زویا اختر

فیلم Gully Boy

داستانی بر اساس زندگی یک خواننده رپ خیابانی مشتاق از محله های فقیر نشین داراوی در بمبئی.

Gully Boy چیزهای زیادی برای افتخار دارد: ناس به عنوان تهیه کننده اجرایی، رکورد 13 جایزه Filmfare (بیشترین جوایز برای یک فیلم در یک سال) و یک موفقیت مطلق باکس آفیس بود. زویا اختر بارها و بارها خودش را ثابت کرده است (اگر بتوانیم سریال‌های ساخته شده در بهشت ​​را در صدر این فهرست قرار دهیم) اما پسر گلی شاید بلاک باستر ماسالا (ژانر مختلط هندی) حرفه او باشد.

این فیلم با بازی رانویر سینگ در نقش اصلی و فیلمنامه‌ای پویا از ریما کاگتی، در مورد پارس و گاز گرفتن، مخالفت و البته موسیقی است. Safeena (آلیا بات) یک شخصیت برجسته است – یک زن هندی خوش خط که روی صفحه نمایش عصبانی، تلخ و بسیار خشن است. مراد (سینگ) به نوبه خود، نرم تر است، اما سخت تلاش می کند تا رویاهای خود را از بین ببرد.

6- پرتره بانوی در آتش (2020)، سلین سیاما

فیلم پرتره بانوی در آتشدر جزیره ای دورافتاده در بریتانی در پایان قرن هجدهم، یک نقاش زن موظف است پرتره عروسی یک زن جوان را بکشد.

برنده بهترین فیلمنامه و نخل عجیب و غریب در کن 2019، و انتخابی برای رقابت برای نخل طلا، پرتره بانوی در آتش نفیس است و به وضوح مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

سلین اسیاما با یک بازیگر و گروه تقریباً کاملاً زن کار می کرد (ما نمی شنویم که مردی برای مدت طولانی روی صفحه صحبت کند که وقتی یکی از آنها را می بینید عجیب و تقریباً شوکه کننده است – خود اسیاما آن را ” ترس از مردسالاری ” نامید. واقعیتی که بسیاری از منتقدان به آن اشاره کردند – با نقدهای متعدد که از فیلم به عنوان یک “آرمانشهر فمینیستی” موقت یاد می کنند. اما شرایط به خاطر یک مرد است. داماد بی نام و چهره ای که هرگز شناخته نشده است).

این فیلم دارای فیلمبرداری خیره کننده ای از کلر ماتون است و سه زن و زمانی را که با هم سپری می کنند را به تصویر می کشد – با یک عاشقانه ملایم و مشتاقانه بین دو نفر از آنها. این فیلمی است که واقعاً ممکن است عاری از نگاه مردانه باشد. پرتره زنان توسط زنان.

فیلم با کارگردانی زن

7- یک شب در میامی … (2020)، رجینا کینگ

فیلم یک شب در میامیپس از شکست کاسیوس کلی از سانی لیستون در سال 1964، بوکسور با مالکوم ایکس، سم کوک و جیم براون ملاقات کرد تا مسیر تاریخ را در جنوب جدا شده تغییر دهد.

رجینا کینگ با اولین کارگردانی فیلم سینمایی خود وقت تلف نکرد و پشت دوربین رفت تا این اقتباس سینمایی از نمایشنامه صحنه ای برنده جایزه Kemp Powers را بسازد. روایتی تخیلی از ملاقات واقعی مالکوم ایکس، محمد علی (در آن زمان کاسیوس کلی)، جیم براون و سم کوک در فوریه 1964، با بازی کینگزلی بن آدیر، الی گوری، آلدیس هاج و لزلی اودوم جونیور در نقش اصلی. نقش ها

قبلاً به شما گفته بودیم که نمایشنامه برنده جایزه است و کارگردانی کینگ نیز به همان اندازه خوب است – با این که فیلم سه نامزدی در نود و سومین دوره جوایز اسکار به دست آورد. و یک شب در میامی در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و کینگ را به اولین کارگردان زن آفریقایی-آمریکایی تبدیل کرد که این کار را انجام داده است.

8- اما _ (2020)، پاییز د وایلد

فیلم اما 2020در انگلستان دهه 1800، یک زن جوان خوش فکر اما خودخواه در زندگی عاشقانه دوستانش دخالت می کند.

پاییز د وایلد یک عکاس آمریکایی است – و اولین کارگردانی او اما. این نسخه از اما که بر اساس رمان جین آستن همیشه اقتباس شده در سال 1815 ساخته شده است، احساس تازگی دارد.

با بازی Anya Taylor-Joy در نقش اصلی و بازیگرانی پر از چهره های آشنا، چیزی دعوت کننده و آرامش بخش در این فیلم وجود دارد. و بسیار زیبا، خیلی زیبا – با صحنه‌ها و لباس‌های زیبا، و یک موسیقی متن بی‌نقص (یک آهنگ در واقع «آقای نایتلی نابود شد» نام دارد). ممکن است Emma مورد علاقه یکی از طرفداران آستن نباشد، اما اگر اجازه دهید، کارگردانی هنری و طنز شما را جلب می کند.

9- The Half of It (2020)، آلیس وو

فیلم نیمی از آن الی، دانش‌آموز خجالتی و راست‌رو، توسط پسری به نام پل استخدام می‌شود که برای به دست آوردن یک دختر محبوب به کمک نیاز دارد. اما دوستی جدید و بعید آنها زمانی پیچیده می شود که الی متوجه می شود که نسبت به همان دختر، احساساتی دارد.

هجده سال پیش، آلیس وو به ما Saving Face (2004) را هدیه داد ، یک عاشقانه باشکوه بین دو زن جوان چینی-آمریکایی با پایانی خوش. بله پایان خوش این اولین فیلم پس از باشگاه شانس شادی (1993) بود که به آمریکایی‌های چینی-آمریکایی می‌پردازد و جوآن چن، ستاره‌ی فوق‌العاده را نیز به نمایش می‌گذارد. اما، زمانی که جهان بیش از همه به او نیاز داشت، وو ناپدید شد.

پس از یک وقفه طولانی، بیشتر برای مراقبت از مادرش، وو با درام عاشقانه نوجوانانه The Half of It بازگشت.

10- شیوا بیبی (2020)، اما سلیگمن

فیلم شیوا بیبیشیوا بیبی به نویسندگی و کارگردانی اِما سلیگمن تنها 78 دقیقه است اما قوی است. یک فیلم که حول محور یک زن یهودی ترنس است که با والدینش در یک شیوا (دوره عزاداری یک هفته‌ای) شرکت می‌کند – و رویدادها تقریباً به طور کامل در زمان واقعی و در یک مکان اتفاق می‌افتند.

سلیگمن در طول فیلم تنش ایجاد می کند، زیرا دانیل (شخصیت اصلی) اساساً تمام زندگی خود را زیر نظر عزیزان و خانواده بزرگش بررسی می کند. شما اضطراب و کلاستروفوبیا را احساس خواهید کرد. بقیه بازیگران بازی های فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشتند و موسیقی آریل مارکس ارزش توجه دارد.

لینک های مرتبط:

حتما ببینید: آشنایی عجیب زوج های هالیوودی که خیلی جالب هستند!

همسر اول جنیفر لوپز : ازدواج جنیفر با بن افلک دوام ندارد!

بهترین سریال های کره ای محبوب در تمام دوران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 3 =

دکمه بازگشت به بالا