;
فرهنگ و هنرسینما

بهترین سریال های کره ای محبوب در تمام دوران

بهترین سریال های کره ای: درام‌های کره‌ای نه تنها اعتیادآور هستند، بلکه به طور فزاینده‌ای در میان نسل هزاره و Z محبوب هستند. با روایت قوی و تصویری درخشان از شخصیت‌ها در قسمت‌های محدود، می‌توانید از این سریال‌ها به راحتی در خانه‌هایتان لذت ببرید. پس در این بخش از فرهنگ و هنر در وب سایت گفتنی، با این لیست آشنا شوید.

وقتی درام‌هایی مانند Crash Landing on You یا Squid Game در سراسر جهان مورد استقبال قرار می‌گیرند، با علاقه‌مندان به ژانر رمانتیک و اکشن که اغلب سریال را بیش از یک بار تماشا می‌کنند، می‌دانید که بینندگان قطعاً افزایش خواهند یافت.

 

حتما ببینید: آشنایی عجیب زوج های هالیوودی که خیلی جالب هستند!

 

ما تعدادی از سریال‌های کره‌ای را با بالاترین رتبه‌بندی که می‌توانید در حال حاضر پیدا کنید، معرفی کرده‌ایم. آنها بر اساس گزارش 2022 نیلسن کره در بالاترین رتبه بندی معرفی شده اند.

بهترین سریال های کره ای

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر کره ای که با دیدنشان عاشق سینمای کره خواهید شد

1-دنیای متاهلین (2020)

بهترین سریال های کره ای- دنیای متاهلین

همچنین بخوانید: 10 تا از زیباترین بازیگران زن بالیوود و حقایقی جالب راجع به آن ها

امتیاز : 28.371 درصد

این درام کره ای زندگی جی سون وو (کیم هی-آئه)، دستیار کارگردان مشهور در یک بیمارستان را روایت می کند. او با لی ته اوه (پارک هه جون)، که یک شرکت سرگرمی کوچک را اداره می کند، ازدواج کرده است. آنها با پسر نوجوانشان جون یانگ (جئون جین سئو) در گوسان به خوشی زندگی می کنند.

همه چیز عالی به نظر می رسد تا زمانی که سان وو از خیانت شوهرش مطلع شود. آنچه در ادامه می آید یک سری دروغ، خیانت و انتقام بین زوجین است.

دنیای متاهلین همچنین هان سو هی در نقش یئو دا کیونگ، سئون یونگ پارک در نقش گو یه ریم، کیم یانگ مین در نقش سون جه هیوک و گوک هی چای در نقش سول میونگ سوک بازی می کنند، که آنها نیز آثار درخشانی داشته اند.

بر اساس گزارش پیش نمایش ، این سریال درام به کارگردانی مو وان ایل با اپیزود پایانی خود که در ماه می 2020 پخش شد، رکورد 24.44 درصد امتیاز تلویزیونی خود را پشت سر گذاشت.

حتما ببین: تام هنکس: بهترین فیلم های تام هنکس که باید دید

2-قلعه آسمان (2018-2019)

بهترین سریال های کره ای_ قلعه آسمان

امتیاز : 23.779 درصد

یکی از محبوب‌ترین درام‌های کره‌ای ، قلعه آسمان یک سریال طنز است که حول محور مادران ثروتمندی می‌چرخد که در یک منطقه مسکونی بزرگ به نام قلعه آسمان در سئول، کره جنوبی زندگی می‌کنند. آنها تمام تلاش خود را می کنند تا مطمئن شوند که شوهرانشان موفق هستند و فرزندانشان به دانشگاه های برتر مانند دانشگاه ملی سئول راه می یابند، حتی اگر به قیمت از بین بردن زندگی دیگران تمام شود.

با این حال، یک حادثه وحشتناک در قلعه، هان سو جین (جونگ آه یام)، لی سو ایم (تائه ران لی)، نو سونگ هی (یون سه آه)، جین جین هی (نا-را اوه) و معلم را به همراه می آورد. کیم جو یانگ (کیم سئو یونگ).

به کارگردانی هیون تک جو، قلعه آسمان شامل بازیگران مکمل جون هو جونگ، چوی وونیونگ، بیونگ چول کیم و جو جائه یون به ترتیب نقش های کانگ جون سانگ، هوانگ چی یئونگ، چا مین هیوک و وو یانگ وو را ایفا می کنند.

3-Crash Landing on You (2019-2020)

Crash Landing on You

امتیاز : 21.683 درصد

فیلم Crash Landing on You به کارگردانی کیم هوی وون و جونگ هیو لی درباره یک وارث کره جنوبی به نام یون سه ری (سون ی جین) است که به دنبال یک تصادف با پاراگلایدر ناآگاهانه در کره شمالی فرود می آید. سرنوشت او تغییر می کند، زیرا یک افسر ارتش جذاب Ri Jeong-Hyeok (هیون بین) او را نجات می دهد و عاشق او می شود.

در حالی که ری و همراهان کره شمالی اش به یون سه ری کمک می کنند تا به خانه خود در کره جنوبی بازگردد، این زوج سعی می کنند راه هایی برای با هم بودن پیدا کنند.

از دیگر بازی های تاثیرگذار می توان به سئو جی هی در نقش سئو دان، کیم جونگ هیون در نقش گو سونگ جون، یانگ کیونگ وون در نقش پیو چی سو، یو سو بین در نقش کیم جو میوک و لی سین یونگ در نقش پارک کوانگ اشاره کرد.

4-پاسخ 1988 (2015-2016)

سریال کره ای پاسخ 1988

امتیاز : 18.803 درصد

این داستان که در محله‌ای کوچک به نام سانگموندونگ در سئول قرار دارد، حول محور پنج خانواده و پنج فرزند نوجوانشان است. این درام کره ای شما را به اواخر دهه 1980 برمی گرداند.

در حالی که در آن زمان ممکن است زندگی بدون فناوری ساده به نظر برسد، سونگ دئوک سان (هیری لی) و دوستانش به سختی می‌توانند در طول سال‌های چالش‌برانگیز نوجوانی خود حرکت کنند، که در نهایت آینده آنها را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این مجموعه درام به کارگردانی وون هو شین شامل گو کیونگ پیو، ریو جون یول، پارک بو گوم، دونگ هوی لی و هی یونگ ریو نیز می‌شود که شخصیت‌های سونگ سان وو، کیم جونگ هوان را به طرز درخشانی نوشته‌اند.

بهترین سریال های کره ای

5-گابلین (2016-2017)

سریال کره ای گابلین

امتیاز : 18.680 درصد

این درام فانتزی-عاشقانه یک اجنه امروزی، کیم شین (گونگ یو) را دنبال می‌کند که در زندگی گذشته‌اش یک ژنرال نظامی برجسته در دوران سلسله گوریو بود. او در قاب یک خائن قرار می گیرد و توسط ارباب حسودش، پادشاه جوان، در حالی که در یک نبرد می جنگد کشته می شود.

او می خواهد با کمک یک عروس انسان، جی یون تاک (کیم گو-یون) به زندگی جاودانه نفرین شده خود پایان دهد. در همین حال، هم اتاقی کیم شین معلوم می شود که یک دروگر بداخلاق (لی-دونگ ووک) است که برادرزاده کیم خانه آنها را به او اجاره داده بود.

6-آقای آفتاب (2018)

سریال آقای آفتاب
امتیاز : 18.129 درصد

یکی دیگر از کارگردانی های یونگ بوک لی، این درام درخشان حول محور پسر جوانی به نام یوجین چوی، معروف به آقای سان شاین (لی بیونگ هون)، می چرخد ​​که در طی سال 1871 شینمیانگیو (اکسپدیشن ایالات متحده به کره) به دنبال یک رویداد غم انگیز به ایالات متحده می گریزد. در چوسون

پس از بازگشت به عنوان یک افسر تفنگداران دریایی ایالات متحده، او عاشق دختر یک اشراف به نام گو آئه شین (کیم تائری) می شود. پس از اینکه چوی از توطئه نیروهای خارجی برای استعمار کره و ایجاد تاریخ مطلع می شود، مجموعه ای از اتفاقات رخ می دهد.

بازیگران این فیلم همچنین شامل یو یون سوک و یو هان بیون هستند که به ترتیب در نقش گو دونگ مای و کیم هوی سونگ نقش آفرینی می کنند. این سریال توسط یانگ وو جانگ و جیهیون جونگ کارگردانی شده است.

7-آقای ملکه (2020-2021)

سریال آقای ملکه
امتیاز : 17.371 درصد

جانگ بونگ هوان (چوی جین هیوک)، یک آشپز مدرن در خانه آبی رئیس جمهور کار می کند. یک روز، او به دوره چوسون منتقل می شود، جایی که روحش در بدن ملکه کیم سو یونگ (های سان شین) به دام می افتد.

جانگ ناامید است که به خانه بازگردد، اما خود را در میانه سیاست های مربوط به خانواده سلطنتی گرفتار می یابد. او با پادشاه چئولجونگ (کیم جونگ هیون) که ملایم اما رازدار است و ملکه سان وون (بائه جونگ اوک) که بر پادشاهی حکومت می کند، ملاقات می کند.

این سریال کمدی عاشقانه به کارگردانی سونگ شیک یون و سئول این آه در نقش جو هوا جین ساخته شده است.

بعد از مدرسه 2017 ، سئول این آه و کیم جونگ هیون دوباره در این سریال کمدی آقای ملکه که گفته می شود بازسازی Go Princess Go (2015) نیز هست، گرد هم آمده اند.

Love (ft. Marriage and Divorce) 2 (2021)

سریال کره ای Love ft. Marriage and Divorce 2

امتیاز : 16.582 درصد

فصل دوم عشق (ازدواج و طلاق) به کارگردانی یو جونگ جون و لی سونگ هون پس از پخش در سال 2021 به یکی از بهترین درام های کره ای تمام دوران تبدیل شد.

ازدواج های به اصطلاح خوشبخت سه زن موفق در یک برنامه رادیویی با دروغ و خیانت آشفته است. آنچه در ادامه می آید نحوه تلاش آنها برای احیای رابطه خود با شرکای خود است.

بازیگران ستاره شامل سونگ هون در نقش پان سا هیون، لی مین یانگ در نقش سونگ وون، لی گا-ریونگ در نقش بو هی ریونگ، ته گون لی در نقش شین یو شین، نو-مین جئون در نقش پارک هه ریون و سو-کیونگ جئون هستند.

لینک های مرتبط:

خواندنی و عجیب: فیلم جذاب: با دیدن این فیلم ها باهوش تر می شوید!

بیوگرافی توبی مگوایر: اولین اسپایدرمن محبوب هالیوود

نقد و بررسی فیلم مرد خاکستری: رمانتیک، اکشن، به سبک جیمز باند!

پاچینکو یعنی چه و چرا باید سریال کره ای پاچینکو را ببینید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا