;
سینمافرهنگ و هنر

گاندولف و سایر جادوگران ارباب حلقه ها چگونه و از کجا وارد سرزمین میانه شدند؟

گاندولف و سایر جادوگران ارباب حلقه ها: همه ما شخصیت دوست داشتنی گاندولف(گاندالف) خاکستری را می شناسیم و می توان گفت محبوب ترین جادوگر در دنیای ارباب حلقه ها همین شخصیت می باشد. اما می دانید گاندولف و سایر جادوگران ارباب حلقه ها چگونه و چرا و از کجا وارد سرزمین میانه شده اند و چه هدفی را دنبال می کنند؟ با بخش سینما و یک مطلب دیگر از دنیای ارباب حلقه ها در مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

گاندولف و سایر جادوگران ارباب حلقه ها و سرزمین میانه هرگز آنطور که در ابتدا ظاهر آن‌ها را مشاهده کردیم، نبودند. اگرچه آن‌ها ظاهر پیرمردها را داشتند، اما در واقع بسیار مسن‌تر و قدرتمندتر بودند. گاندولف به ویژه، اغلب به مسئولیت‌های بزرگ‌تر خود و بازگشت چشمگیرش از مرگ در ارباب حلقه‌ها: دو برج مشهور است که موقعیت او را به عنوان چیزی فراتر از انسان منعکس می‌کند. فیلم‌ها و شاخه‌های مشابه منشا او را مرموز نگه داشتند، همانطور که تالکین زمانی که در ابتدا این شخصیت را در رمان‌های هابیت و ارباب حلقه ها نوشت، این گونه موضعی را در قبال گاندولف حفظ کرد. اما از یاد نبریم که نویسنده رمان به خاطر سطح جزئیات آثارش شهرت دارد و در پیوست سه گانه مشهورش و آثار فرعی مانند سیلماریلیون به تفصیل بیشتر درباره جادوگران و ریشه‌های آن‌ها پرداخت.

گاندولف و سایر جادوگران ارباب حلقه ها 2
ملاقات گاندولف و سارامون بعد از نبرد هولمز دیپ / گاندولف و سایر جادوگران ارباب حلقه ها

این هم جالبه: سوال همیشگی طرفداران ارباب حلقه ها: چرا آراگورن با ارواح به سایرون حمله نکرد؟

گاندولف و سایر جادوگران ارباب حلقه ها

گاندولف و سایر جادوگران ارباب حلقه ها و دلایل آمدن شان به سرزمین میانه و سایر اینگونه سوالات در سریال جدید ارباب حلقه‌ها حلقه‌های قدرت (Lord of the Rings: The Rings of Power) از آمازون پرایم ویدئو، تمرکز دوباره‌ای را برای پیدا کردن جواب این سوال به ارمغان آورده است؛ چون این سریال روی وقایع شکل‌ دهنده‌ای تمرکز دارد که مسیر سرنوشت سرزمین میانه را تحت تاثیر قرار می‌دادند.

جادوگران دنیای ارباب حلقه ها که هستند؟

گاندولف و سایر جادوگران ارباب حلقه ها، کتاب سیلماریلیون تاریخچه جادوگران را پوشش می‌دهد و به وضوح می‌گوید که آن‌ها در واقع مایار هستند؛ ارواح نورانی شبیه به فرشتگانی که در خلق سرزمین میانه کمک بسیاری به والار کردند. آن‌ها در خدمت والار قدرتمندتر از خود بودند که برای خلق سرزمین میانه وظیفه داشتند تا به آن شکل و هدف بدهند. مانند فرشتگان در بهشت ​​گمشده جان میلتون، برخی از مایارها توسط مورگوث فاسد شدند و این شامل موجوداتی مانند بالروگ از ارباب حلقه ها: یاران حلقه و همچنین سائرون، خدمتکار اصلی مورگوث می‌شود که پس از شکست آن، سائرون جای اربابش را گرفت.

مایارهای باقی مانده به عنوان متحدان سرسخت سرزمین میانه به هدف خود وفادار ماندند. به عنوان ارواح نورانی، آن‌ها به راحتی ‌توانستند شکل خود را تغییر دهند و اغلب در میان مردم سرزمین میانه بصورت هویت پنهان حضور داشتند تا کمک و خرد خود را در اختیار مردمان آن سرزمین قرار بدهند. سائرون پس از سقوط از فضل خود این توانایی را حفظ کرد و از آن برای فریب الف‌ها استفاده کرد تا جادوی حلقه سازی را به او آموزش دهند. این در نهایت منجر به جنگ با جبهه خیر در سرزمین میانه شد که با شکست سائرون در نبرد داگورلاد بصورت موقت پایان پیدا کرد و همچنین این نبرد دوران دوم را به پایان رساند و سه گانه اقتباسی پیتر جکسون بعد از آن شروع می‌شود.

تقریباً ۱۰۰۰ سال بعد و ۲۰۰۰ سال قبل از وقایع ارباب حلقه‌ها ، مایارها متوجه قدرت گرفتن سائرون که روند رو به افزایشی داشت، شدند. طبق اشارات کتاب سیلماریلیون (The Silmarillion)، رویداد آغازگر سقوط بخش جنوبی جنگل میرک‌وود به دست موجودی به نام نکرومنسر (The Necromancer) رقم خورد که همان سائرون در هویت دیگر بود. مایارها موافقت کردند که پنج نفر از عضوشان را در ظاهر پیرمردهایی به سرزمین میانه بفرستند تا به مردمان آن‌جا کمک کرده و آن‌ها را راهنمایی کنند. اگرچه آن‌ها قدرت زیادی داشتند ، اما به ندرت آن را مستقیماً به کار می‌بردند و ترجیح می‌دادند به جای دخالت مستقیم، به کمک غیر مستقیم بسنده کنند. گاندولف در نهایت در وظیفه تعیین شده خود که متحد کردن مردم سرزمین میانه علیه سائرون و اطمینان از نابودی حلقه یگانه بود، موفق شد.

گاندولف و سایر جادوگران ارباب حلقه ها 1
5 جادوگر حاضر در سرزمین میانه / گاندولف و سایر جادوگران ارباب حلقه ها

تحوه ورود جادوگران به سرزمین میانه

گاندولف و سایر جادوگران ارباب حلقه ها: نحوه دقیق ورود جادوگران فقط به طور مبهم در متون نوشته شده توسط تالکین ذکر شده است: سیلماریلیون فقط می‌گوید که آن‌ها از بالای دریا آمده‌اند. این متن به شدت نشان می‌دهد که آن‌ها از سرزمین‌های جاویدان والینور به سرزمین میانه آمدند. الف‌ها از آنجا به سرزمین میانه در ابتدا سفر کردند و در پایان جنگ حلقه به آنجا بازگشتند (همانطور که گاندولف و فرودو و بیلبو اجازه داشتند به عنوان یاران حلقه به آنجا سفر کنند). این غیر منطقی نیست که فرض کنیم جادوگران با قایق به سرزمین میانه رسیدند و به دلیل محرمانه بودن ماموریت و ماهیت واقعی آن‌ها، هیچ کس را از ورود خود مطلع نکردند.

در کل جادوگران در کارهایشان مخفی کاری بیشتری داشتند و این واقعیت که آن‌ها برای یک هدف معین به سرزمین میانه فرستاده شدند، حقیقت محض است. با این حال آن‌ها وارد سرزمین میانه شدند و آن‌ها این کار را با ظرافت بسیار بیشتری هم انجام دادند، ولی همانطور که می‌دانید، از ۵ جادوگری که به سرزمین میانه آمدند، فقط گاندولف بر انجام وظیفه خود وفادار ماند و بقیه به طرق مختلف، از مسیر و هدف خود منحرف شدند. نظر شما در این باره چیست؟

منبع: مجله بازار

این هم جالبه: قوی ترین شخصیت های انیمه در یکسال گذشته را بشناسید + منتخب 2023

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − سه =

دکمه بازگشت به بالا