;
فرهنگ و هنرهنرمندان

سرگذشت و بیوگرافی تام هاردی: از اعتیاد تا طلاق

بیوگرافی تام هاردی: تام هاردی بازیگر و تهیه‌کننده بریتانیایی است که به خاطر بازی قدرتمندش در فیلم‌هایی مانند «مکس دیوانه: جاده خشم»، «آغاز» و «بازگشته» شهرت دارد. او اولین بار در جوانی اشتیاق خود را به بازیگری کشف کرد، اما اعتیاد به مواد مخدر و اعتیاد به الکل او را برای چند سال از تحقق رویاهایش باز داشت. با این وجود، او خود را در دو مدرسه بازیگری ثبت نام کرد، اما از یکی اخراج شد و دیگری را پشت سر گذاشت تا در یک مسابقه سوپر مدل شرکت کند. در نهایت او به بازیگری روی آورد. هاردی از زمان اولین برنامه تلویزیونی خود، “Band of Brothers” و اولین فیلم “Black Hawk Down” هرگز پشت سر خود را نگاه نکرده است. حتی زمانی که از طریق توانبخشی با سوء مصرف مواد مخدر مبارزه کرد، با قاطعیت روی بازیگری تمرکز کرد و به عنوان یکی از هیجان انگیزترین بازیگران نسل خود ظاهر شد. او چندین نقش قوی را ایفا کرد، از جمله نقش های اصلی در فیلم ها، مجموعه های تلویزیونی و همچنین در نمایش های صحنه ای.

با این بخش از فرهنگ و هنر در وب سایت گفتنی همراه باشید.

همچنین بخوانید: 8 حقیقت جالب درباره نیکول کیدمن، زن خوش استایل هالیوود

بیوگرافی تام هاردی

زادروز: 15 سپتامبر 1977 ( باکره )

متولد: لندن، انگلستان

سن: 44 سال

همسر/سابق: شارلوت رایلی (م. 2014)، سارا وارد (م. 1999–2004)

پدر: ادوارد هاردی

مادر: آن هاردی

فرزندان: لوئیس توماس هاردی

کشور متولد: انگلستان

بازیگران فیلمنامه نویسان

قد: (175 سانتی متر)

شهر: لندن، انگلستان

حرفه

  • تام هاردی علیرغم جوانی پرتلاطم خود در سال 1998 در سن 21 سالگی برنده مسابقه The Big Breakfast ‘Me a Supermodel’ در سال 1998 شد.
  • اولین برنامه تلویزیونی او سریال جنگی استیون اسپیلبرگ با نام «گروه برادران» در سال 2001 بود. چند ماه بعد او اولین فیلم خود، تریلر جنگی ریدلی اسکات «Black Hawk Down» را به نمایش گذاشت. اگرچه بازی او نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد، اما مقامات نظامی و سایر گروه ها از فیلم انتقاد کردند.
  • او در سال 2003 فیلم «نقطه من» را ساخت که یک فیلم هیجان‌انگیز روان‌شناختی بود و کمی بعد برای «سیمون: یک لژیونر انگلیسی»، فیلمی درباره یک جوان انگلیسی در جریان درگیری‌های فرانسه و الجزایر، به مراکش سفر کرد. در همان سال او «LD 50 Lethal Dose» یک فیلم ترسناک بریتانیایی را ساخت.
  • در سال 2010، او در نمایش “جاده قرمز طولانی” که در تئاتر گودمن در شیکاگو اجرا شد، سم را به تصویر کشید. او نقدهای مثبتی را برای عملکرد خود دریافت کرد. در همان سال، او در فیلم علمی تخیلی هیجان انگیز «Inception» کریستوفر نولان، ایمز را بازی کرد.
  • در عرصه تلویزیون، از سال 2017، او در سریال تلویزیونی BBC One “Taboo” ظاهر می شود که توسط استیون نایت، هاردی و پدرش ادوارد ساخته شده است. هاردی داستان را نوشته است. او همچنین در فیلم Venom که در سال 2018 اکران خواهد شد ظاهر خواهد شد.

زندگی شخصی

در سال 1999، تام هاردی با تهیه کننده سارا وارد ازدواج کرد. آنها در سال 2004 به دلیل مشکلات اعتیاد او به مواد مخدر طلاق گرفتند و پس از آن او به یک مرکز بازپروری رفت. در سال 2003-2004، او با بازیگر لیندا پارک رابطه داشت و یک سال با او زندگی کرد.
او از دوست دختر سابقش راشل اسپید یک پسر به نام لوئیس دارد. پس از چهار سال زندگی مشترک، آنها در سال 2009 از هم جدا شدند. او و بازیگر شارلوت رایلی در ژوئیه 2014 ازدواج کردند. در اکتبر 2015 اولین فرزند آنها به دنیا آمد.

 

لینک های مرتبط

برنامه ورزشی جیسون موموآ برای تناسب اندام

خانم مارول کیست؟ درباره اولین ابرقهرمان زن آسیایی مارول بدانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هجده =

دکمه بازگشت به بالا