;
فرهنگ و هنرهنرمندان

کوین کاستنر بازیگر رقصنده با گرگ و همسران واقعیش؛ بازیگری که بارها ازدواج کرده!+ عکس همسرانش!

کوین کاستنر بازیگر رقصنده با گرگ (انگلیسی: Kevin Michael Costner؛ زادهٔ ۱۸ ژانویه ۱۹۵۵) بازیگر و کارگردان آمریکایی است. او دو بار برندهٔ جایزهٔ اسکار، سه بار گلدن گلوب و یک بار امی شده است و علاوه بر این سه بار نامزد دریافت جایزهٔ بفتا شده‌است.

او فرزند ویلیام کاستنر (برق‌کار آلمانی-آمریکایی) و شارون تدریک (ایرلندی‌تبار) است که در لینوود، کالیفرنیا به‌دنیا آمد و در کامپتون، کالیفرنیا بزرگ شد. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان درباره کوین کاستنر بازیگر رقصنده با گرگ بیشتر بخوانید. با مجله گفتنی همراه باشید.

ازدواج های متعدد و همسران بازیگر رقصنده با گرگ

در سال 1975، زمانی که کاستنر در کالج بود، با همکلاسی خود سیندی سیلوا آشنا شد و سه سال بعد ازدواج کردند. آنها دو دختر در سال های 1984 و 1986 و یک پسر در سال 1988 به دنیا آوردند. این زوج در سال 1994 پس از 16 سال ازدواج طلاق گرفتند.

بازیگر رقصنده با گرگ 1
کوین کاستنر بازیگر رقصنده با گرگ و همسر اولش سیندی سیلوا

پس از طلاق، او رابطه کوتاهی با بریجت رونی داشت. کاستنر و رونی با هم صاحب یک پسر شدند که در سال 1996 به دنیا آمدند.

در سال 1996، او با سوپر مدل ال مکفرسون زندگی کرد.

همسر کوین کاستنر بازیگر رقصنده با گرگ
ال مکفرسون

در 25 سپتامبر 2004، کاستنر با مدل و طراح کیف دستی کریستین بامگارتنر در مزرعه خود در آسپن، کلرادو ازدواج کرد. آنها دو پسر دارند که در سال های 2007 و 2009 به دنیا آمدند و یک دختر در سال 2010 به دنیا آوردند. در نهایت آنها طلاق خود را در 20 فوریه 2024 نهایی کردند.

بازیگر رقصنده با گرگ 2
کوین کاستنر بازیگر رقصنده با گرگ و همسرش کریستین بامگارتنر

بازیگر رقصنده با گرگ

کوین کاستنر در نقش یک ستوان آمریکایی بعد از شرکت در جنگ و نشان دادن شجاعت خود به مأموریت در سرزمین سرخ پوستان غرب آمریکا می‌رود، به مرور زمان با سرخ‌پوست‌ها ارتباط برقرار می‌کند و عامل این ارتباط هم زنی سفیدپوست است که چند سرخ‌پوست خشن در زمان کودکی پدر و مادرش را به قتل رساندند و حال وضعیت روانی مناسبی ندارد.

نقش اول این فیلم را در زمان تنهایی یک گرگ همراهی می‌کند و در اواخر فیلم این گرگ توسط سفیدپوستان کشته می‌شود. این فیلم گویای یک زندگی پاک و عمیق در طبیعت است و مقایسهٔ سرخ‌پوستان با سفیدپوستانی که هیچ چیز جز تصرف و قدرت برایشان مهم نیست.

کوین کاستنر بازیگر فیلم رقصنده با گرگ
کوین کاستنر بازیگر فیلم رقصنده با گرگ

سرخ‌پوستانی که یک سفید را در خود حل می‌کنند و به خاطر وجود فرهنگ و اخلاق نیک او را جذب خود می‌کنند ولی در مقابل سربازان سفیدپوست مردی از نژاد خودشان (کوین کاستنر) که یک سرخ‌پوست شده را شکنجه می‌کنند.

جوایز و افتخارات کوین کاستنر بازیگر رقصنده با گرگ

رقصنده با گرگ‌ها یک فیلم وسترن حماسی محصول ۱۹۹۰ با بازی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی کوین کاستنر در اولین کارگردانی بلند خود است. این فیلم اقتباسی از رمان ۱۹۸۸ با گرگ‌ها می‌رقصد اثر مایکل بلیک است که داستان ستوان ارتش اتحادیه جان جی. دونبار (کاستنر) که برای پیدا کردن یک پست نظامی به مرز آمریکا سفر می‌کند و با گروهی از لاکوتاها ملاقات می‌کند.

(کاستنر) فیلم را با بودجه اولیه ۱۵ میلیون دلار توسعه داد. بیشتر دیالوگ‌ها به زبان لاکوتا با زیرنویس انگلیسی گفته می‌شود. از ژوئیه تا نوامبر ۱۹۸۹ در داکوتای جنوبی و وایومینگ فیلمبرداری شده و توسط دوریس لیدر شارژ از گروه مطالعات لاکوتا در دانشگاه سینت گلسکا ترجمه شده‌است.

این فیلم نقدهای مثبتی از سوی منتقدان و تماشاگران دریافت کرد که کارگردانی، بازی‌ها، فیلمنامه، موسیقی متن، فیلمبرداری و ارزش‌های تولید کاستنر را تحسین نمودند. این فیلم با فروش ۴۲۴٫۲ میلیون دلار در سراسر جهان پرفروش شد و چهارمین فیلم پرفروش سال ۱۹۹۰ و پرفروش‌ترین فیلم برای اوریون پیکچرز است.

این فیلم در شصت و سومین دوره جوایز اسکار نامزد ۱۲ جایزه اسکار شد و برنده هفت جایزه از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی برای کاستنر، بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین تدوین، بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی متن و بهترین میکس صدا شد. این فیلم همچنین برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم درام شد. این یکی از سه فیلم وسترن است که برنده اسکار بهترین فیلم شده‌است، دو فیلم دیگر سیمارون (۱۹۳۱) و نابخشوده (۱۹۹۲) هستند.

این فیلم به عنوان اثری پیشرو برای احیای ژانر وسترن فیلمسازی در هالیوود شناخته می‌شود. در سال ۲۰۰۷، رقصنده با گرگ‌ها برای حفظ در فهرست ملی فیلم ایالات متحده توسط کتابخانه کنگره به عنوان «از نظر فرهنگی، تاریخی، یا زیبایی شناختی مهم» انتخاب شد.

سارا محبی

سارا محبی هستم فارغ التحصیل سینما از دانشگاه علم و فرهنگ علاقه زیادی به دنیای سینما و اخبار و مطالب این حوزه دارم. دوست دارم جدیدترین اخبار مرتبط با سلبریتی ها رو دنبال کنم و اون ها رو با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم. سایر علایق: نوشتن، نقاشی و یوگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا