;
سبک زندگیمهارت های زندگی

بدترین شغل جهان که باور نمی کنید

بدترین شغل جهان: پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که شغل‌هایی که فرد در تنهایی وظیفه خود را انجام می‌دهد، بدترین شغل‌های دنیا محسوب می‌شوند.

با توجه به اینکه شغل بخشی از زندگی روزمره محسوب می‌شود، می‌تواند یکی از پارامتر‌های تعیین‌کننده خوشبختی هم باشد، از این رو محققان دانشگاه هاروارد سعی کرده‌اند شغل‌هایی را که بیشترین ناراحتی را در میان مردم ایجاد می‌کند، مشخص کنند.

بدترین شغل جهان

دکتر رابرت والدینگر و همکارش مارک شولتز از دانشگاه هاروارد تحقیق خود را تحت عنوان زندگی خوب، درس‌هایی از طولانی‌ترین تحقیق علمی در مورد تاریخ خوشخبتی، منتشر کردند که در آن کوشیده‌اند کلید‌های خوشبختی را از نگاه علمی کشف کنند.

در تحلیل این پژوهشگران تنهایی یکی از شاخص‌های قدرتمند در ضعف سلامت تشخیص داده شده است، زیرا می‌تواند منجر به مصرف نصف پاکت سیگار در روز، افزایش فشار خون، ابتلا به چاقی و… شود.

در همین چارچوب پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که شغل‌هایی که فرد در تنهایی وظیفه خود را انجام می‌دهد، بدترین شغل‌های جهان محسوب می‌شوند؛ به عنوان مثال کارمندانی که در شیفت‌های شب شاغل هستند، اگر همراه جمع نباشند یا با فرد و افرادی تعامل نداشته باشند، جزو شغل‌های بد دسته‌بندی می‌شوند.

نگهبانان، پیک‌های کالا، رانندگان حمل‌ونقل بین‌شهری که در مسافت‌های طولانی مجبور به رانندگی هستند از جمله مشاغلی هستند که فرد برای مدت‌های طولانی بدون هیچ تعامل اجتماعی‌ای مجبور است در انزوا به کار خود ادامه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا