;
سرگرمی

8 راز مرموز در مورد بدن انسان که هنوز توضیح داده نشده است!

اسرار بدن انسان: درست است که بدن ما هر لحظه کارهای خودش را انجام می دهد، اما ما چیزهای زیادی در مورد آن نمی دانیم! هنوز رازهای اسرارآمیز زیادی در مورد بدن انسان وجود دارد که دانشمندان به پاسخ قطعی و روشنی در مورد آن ها نرسیده اند. با بخش سرگرمی از مجله گفتنی همراه باشید.

رازهای اسرار آمیزی که توسط بدن شما نگهداری می شود!

همچنین جالبه: علت قلقلکی نبودن:چرا برخی افراد قلقلکی هستند و برخی دیگر نه؟

چرا اثر انگشت داریم؟

همه ما می دانیم که اثر انگشت کاملا منحصر به فرد است و همه افراد دارای اثر انگشت هایی هستند که با همه افراد دیگر در جهان متفاوت است، حتی برای دوقلوهای همسان!

اسرار بدن انسان-چرا اثر انگشت داریم؟

اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا این الگوهای چرخشی در وهله اول روی نوک انگشتان قرار دارند؟ برای سال‌های متمادی، دانشمندان فکر می‌کردند که اثر انگشت وجود دارد تا به ما کمک کند تا اشیا را درک کنیم، اما معلوم شد که آن ها در واقع به ما اجازه می‌دهند تا نسبت به نوک انگشت‌های کاملاً صاف خود با پوست خود تماس کمتری داشته باشیم.

نظریه های دیگری وجود دارد که نشان می دهد اثر انگشت برای محافظت از انگشتان ما یا ایجاد حساسیت لمسی است، اما هیچ کدام ثابت نشده است.

همچنین بخوانید: چیستان: آن چیست که بالا می رود و هرگز پایین نمی آید؟

چرا ما آپاندیس داریم؟-اسرار بدن انسان

اسرار بدن انسان-چرا ما آپاندیس داریم؟

آپاندیس معمولاً با علائم درد همراه است و عضوی بی فایده در بدن است و این همان چیزی است که دانشمندان سال هاست با آن موافق بوده اند.

اما با توجه به مطالعات اخیر، به نظر می رسد که اندام مشکل ساز در بدن فواید ناشناخته ای دارد، از جمله اینرکه آپاندیس حاوی باکتری های خوب است. تا به امروز، فایده یا نقش دقیق این باکتری ها مشخص نشده است.

چرا یک دست مسلط تر از دست دیگر است؟

ما عادت کرده ایم که دست غالب داشته باشیم و افراد را بر اساس آن به کاربران راست دست یا چپ دست تعریف کنیم. اگرچه به ندرت به آن فکر می کنید، چرا ما یک دست داریم که برای اکثر کارها از آن استفاده می کنیم و انجام آن آسان تر است، در حالی که دست دیگر کمتر مهارت دارد؟ چرا هر دو دست ما به یک اندازه در انجام وظایف خوب نیستند؟ این سوال دیگری است که دانشمندان هنوز نتوانسته اند آن را بفهمند و توضیح دهند!

چرا خمیازه می کشیم؟-اسرار بدن انسان

خیلی جالبه: قوانینی که ملکه الیزابت حق دارد بشکند!

اسرار بدن انسان-چرا خمیازه می کشیم؟

از آن جایی که ما در شکم مادرمان هستیم، خمیازه می کشیم. خمیازه یکی از اسرار بسیار در مورد بدن انسان باقی مانده است. یک نظریه نشان می دهد که ما خمیازه می کشیم تا دمای مغزمان را تنظیم کنیم، زیرا کم خوابی یا بی حوصلگی می تواند باعث کاهش دمای مغز شود.

نظریه دیگر این است که ما خمیازه می کشیم تا بدن خود را تکان دهیم، زیرا ضربان قلب ما افزایش می یابد و ماهیچه های چشم ما پس از خمیازه منقبض می شوند. شاید هر دو درست باشد.

چرا گروه خونی داریم؟

یکی از مهمترین نکاتی که باید هنگام بستری شدن بیمار در بیمارستان بدانیم، گروه خونی وی است. محققان ارتباط قوی بین گروه های خونی و قدرت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت های مختلف پیدا کرده اند. به گفته دانشمندان، با وجود تمام تحقیقات و یافته های ما در این زمینه، هنوز علت اصلی آن با توجه به گروه های خونی مختلف ناشناخته است.

چرا خواب می بینیم؟

انسان ها نزدیک به یک سوم عمر خود را در خواب می گذرانند، و با این حال علم هنوز قادر به درک چگونگی و چرایی خواب ما نیست! آن چه ما می دانیم این است که رویا دیدن در مرحله حرکت سریع چشم اتفاق می افتد و ضربان قلب در هنگام خواب افزایش می یابد، اما دانشمندان مطمئن نیستند که چرا ما خواب می بینیم.

یکی از نظریه‌های رایج این است که رویا راهی است که مغز شما خاطرات روز را مرتب می‌کند و تصمیم می‌گیرد کدام یک ارزشمند و کدام بی‌ربط هستند. با این حال، دانشمندان دیگر معتقدند که رویا در واقع هیچ کارکرد واقعی را انجام نمی دهد و این همان کاری است که ضمیر ناخودآگاه ما انجام می دهد، زمانی که توسط خود بیدار خود محدود نمی شویم.

چرا ویروس در بدن ما وجود دارد؟

انسان ها میکروب های زیادی در بدن خود دارند (و روی) که در واقع نشان دهنده چند پوند وزن بدن هستند. دلایل خوبی وجود دارد که چرا میکروب های زیادی در بدن ما وجود دارد. آن ها به هضم غذا کمک می کنند، زخم های ما را التیام می بخشند یا با بیماری ها مبارزه می کنند. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق آن ها ویروس هایی هستند که ما اهداف آن ها را به طور کامل نمی دانیم.

چرا خنده مسری است؟

اسرار بدن انسان-خنده

درست است، خنده مسری است و این استعاری نیست. دانشمندان دریافته اند که احساسات قوی می تواند باعث هماهنگی فعالیت مغز افراد مختلف شود. در واقع، روانشناسان دریافته اند که احتمال خندیدن انسان در موقعیت های اجتماعی حدود 30 برابر بیشتر است. نظریه کنونی این است که خنده مسری است زیرا انسان ها موجوداتی همدل هستند.

مغز ما هنگام خنده اندورفین ترشح می کند و این مواد شیمیایی باعث می شود احساس امنیت و راحتی داشته باشیم. بنابراین، در حالی که ممکن است دقیقاً ندانیم که چرا خنده ما مسری است، یک چیزی که می دانیم این است که باعث می شود احساس خوبی داشته باشید.

همچنین بخوانید:

مکان های به جامانده از آتشفشان: از کوهی که شبیه فیل است تا برج شیطان

قوانین عجیبی که فقط در سنگاپور پیدا می کنید!

عجیب ترین کاربردهای موی انسان در طول تاریخ: از گلدوزی تا دور کردن اجنه!

 

 

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا