;
رابطه و ازدواجسبک زندگی

مقایسه مردان و زنان ایرانی: کدامیک خودخواه تر هستند؟

د

مقایسه مردان و زنان ایرانی: نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که مردان واقعا خودخواه تر از زنان هستند زیرا تستوسترون باعث می‌شود انصاف را فراموش کنند. درنتیجه می‌توان گفت شهرت مردان به «عاشقان بی‌فکر» و «همکارانی یکدنده» تا حدودی به هورمون جنسی مردانه مرتبط است.

بر اساس این مطالعه مشخص شد که سطوح بالاتر تستوسترون منجر به تصمیماتی می‌شود که انگیزه های خودخواهانه را بر عدالت ترجیح می‌دهند.

مقایسه مردان و زنان ایرانی:

مقایسه مردان و زنان ایرانی1

در یک آزمایش، به ۱۱۰ مرد جوان که نیمی از آنها با ژل تستوسترون تحت درمان قرار گرفتند، گفته شد که یک ظرف پول را بین خود و فرد دیگری که در اتاق نبود تقسیم کنند. مردانی که تستوسترون دریافت کرده بودند حریص تر بودند و به طور قابل توجهی پول نقد بیشتری برای خود نگه داشتند، در حالی که بقیه تقسیم عادلانه‌تری را در پیش گرفتند.

محققان بر این باورند که انگیزه مردان، تلاش برای افزایش درآمد و موقعیت اجتماعی است، زیرا از نظر تاریخی، این امر شانس آنها را برای یافتن همسر و بچه دار شدن افزایش می‌دهد.

مقایسه مردان و زنان ایرانی:

مقایسه مردان و زنان ایرانی2

دکتر یین وو مستقر در هنگ کنگ گفت: «تستوسترون مردان را ترغیب می‌کند تا علایق خودخواهانه خود را در اولویت قرار دهند.»

او همچنین گفت که مردها اگر بدانند تحت نظر هستند ممکن است سخاوتمندتر شوند تا وجهه بدی پیدا نکنند، اما پشت درهای بسته در واقع حریص‌ترند.

دکتر یین وو افزود: «این یافته‌ها نور جدیدی را بر عملکرد تستوسترون در تصمیم‌گیری‌های اجتماعی که شامل مبادله بین منافع شخصی و انصاف است، می‌تاباند.»

مقایسه مردان و زنان ایرانی:

مقایسه مردان و زنان ایرانی3

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نیز بر این یافته‌ها صحه گذاشته بود زیرا نشان می‌داد مغز زنان پس از کارهای خوب واکنش متفاوتی نشان می‌دهد.

کارشناسان دانشگاه زوریخ نشان دادند که زنان وقتی پولی به شخصی می‌بخشند، نسبت به مردان مقدار بیشتری دوپامین، ماده شیمیایی که منجر به حس خوب می‌شود، در مغزشان ترشح می‌شود. مردان به طور طبیعی حدود ده برابر زنان تستوسترون دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا