;
سرگرمی

5 اثر شگفت انگیز و الهام بخش از هنر خیابانی مدرن

معروف ترین نقاشی های خیابانی: اگرچه جنبش هنر خیابانی به طور رسمی در دهه 1960 در فیلادلفیا آغاز شد، خود هنر به معنای واقعی کلمه در “خیابان های” ماقبل تاریخ اندونزی آغاز شد.

در جوامع باستانی تصاویری از حیوانات بر روی دیوارها نقاشی شده بود که اولین آثار هنری بشری محسوب می شوند. مانند هنر، انقلاب‌ها نیز از خیابان‌ها آغاز شد، جایی که پس‌زمینه شهری وسیله‌ای برای متحد کردن افراد و ابراز تمایلات آنها برای تغییر فراهم کرد.

به همین دلیل است که هنر شهری بسیار مهم است:ارزش بالایی در بین منتقدان هنری ندارد، چون قابل فروش در حراجی های سالانه نیست، در خیابان ها رخ می دهد و با تمایلات اعتراضی همراه است و در نتیجه اثر بزرگی بر شکل هنر معاصر بر جای گذاشته است.

با این حال نقاشی های خیابانی محبوب هستند و درک ما را از هنر به چالش کشیده اند. آن ها روح شهرها به حساب می آیند. جنبش ها و شعارهای اجتماعی را ابراز می کنند و به دیوارهای شهر شکل دیگری می بخشند. سال هاست هنر از گالری های اختصاصی به داخل خیابان ها کشیده شده و این بار مستقیم تر مردم را مورد خطاب قرار می دهد.

با این بخش از سرگرمی در وب سایت گفتنی همراه باشید تا 5 تا از معروف ترین نقاشی های خیابانی را با هم مرور کنیم.

معروف ترین نقاشی های خیابانی

همچنین بخوانید:عجیب ترین آثار هنری که از چیزهایی ساخته شده اند که انتظارش را ندارید

1-هیچ کس مرا دوست ندارد – استانلی پارک، کانادا

معروف ترین نقاشی های خیابانی- نقاشی خیابانی هیچ کس مرا دوست ندارد

نقاشی کوچکی روی دیواری در پارک استنلی در ونکوور کانادا کشیده شد که نشان دهنده کودک خردسالی است که تلفنی در دست دارد و برای اینکه در یکی از پست‌های اینستاگرامش تعامل مطلوب را از طرف فالوورها دریافت نکرده است، گریه می‌کند.

همانطور که ما از طریق برنامه های اجتماعی ارتباط برقرار می کنیم، این صحنه بسیار واقع بینانه به نظر می رسد و ارزش باقی مانده از لایک های رسانه های اجتماعی را که به ابزاری حیاتی برای سنجش ارزش خود تبدیل شده اند، نشان می دهد.

همچنین بخوانید: تست شخصیت: اول مرد یا زن؟ آیا مشاور خوبی هستید یا خیر؟

2-نقاشی دیواری “Make Art Not War” – سانتافه، ایالات متحده

معروف ترین نقاشی های خیابانی-نقاشی دیواری "Make Art Not War"

یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان خیابانی، شپرد فری، که همچنین نقاش، طراح گرافیک و فعال سیاسی است، هنر خیابانی را با هدف بسیار عالی مبارزه با هنر به کار می گیرد.

3-دختر بادکنکی بنکسی

معروف ترین نقاشی های خیابانی- نقاشی خیابانی دختر بادکنکی بنکسی

در سال 2017، دختر بادکنکی مرموز بنکسی به عنوان اثر هنری مورد علاقه بریتانیا معرفی شد و صحنه های شبانی را در نقاشی 1821 کنستبل، The Hay Wain شکست داد.

بادکنک قلبی شکل نماد عشق و امید است و به دور از سیلوئت تک رنگ یک دختر بچه شناور است.

بنکسی با به تصویر کشیدن مفاهیمی مانند شکل شکننده یک بادکنک، ماهیت زودگذر این احساسات را منعکس می کند و اینکه چقدر راحت می توانند دور شوند.

4-نقاشی دیواری کارگر کارخانه – هنگ کنگ

نقاشی دیواری کارگر کارخانه

هنرمند الکساندر فارتو که بیشتر با نام ویلس شناخته می شود، در نقاشی های خود بر مناظر شهری تمرکز دارد، اما به جای استفاده از قلم مو یا قوطی اسپری، نقاشی های خود را با کنده کاری آجر، گچ و سنگ خلق می کند.

در سال 2015، ویلس تصویری از یک کارگر سابق کارخانه را بر روی دیوار ساختمان Nan Fung Textiles در Tsuen Wan، هنگ کنگ فاش کرد. ساختمان نساجی به فضایی خلاقانه به نام میلز تبدیل شده است.

5-نقاشی دیواری “ما جوانان هستیم” – فیلادلفیا

نقاشی دیواری ما جوانان هستیم

هنرمند خیابانی آمریکایی، کیت هرینگ، نه تنها یک هنرمند خیابانی شناخته شده بود، بلکه یک فعال اجتماعی به تنهایی بود، با نقاشی هایش که به بی عدالتی اجتماعی و سایر مسائل می پرداخت.

ما جوانان تنها نقاشی دیواری بی عیب و نقص و درجا است که در سال 1987 ایجاد شد. این قطعه معروف برای بزرگداشت دویستمین سالگرد قانون اساسی ایالات متحده نقاشی شده است.

 

لینک های مرتبط:

قوانینی که ملکه الیزابت حق دارد بشکند!

عجیب ترین و جادویی ترین کتاب ها که تا به حال کسی نخوانده است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا