;
سرگرمی

جنگ های غذایی: خنده دارترین غذاهایی که کشورها را به جان هم انداخته!

جنگ های غذایی: همه جنگ‌هایی که در طول تاریخ رخ داد، به دلایل سیاسی و اختلافات میدانی نبودند، بلکه بسیاری از دلایل دیگر – برخی ساده و پیش پاافتاده – باعث شعله‌ور شدن جرقه جنگ بین ملت‌ها شد. یکی از دلایل جنگ در تاریخ غذا بود! وقتی می گوییم غذا عامل جنگ بوده، منظور گرسنگی نیست، بیشتر جنگ های غذایی به دلیل سوء تفاهم بوده است و در موارد دیگر، غذا به عنوان بهانه ای مناسب در مناقشات سرزمینی مورد استفاده قرار گرفته است.

شاید جالب باشد: عجیب ترین مادران دنیا: این مادران زنده زنده بچه هایشان را می خورند!

 10 جنگ تاریخی که بین ملت ها به خاطر غذا درگرفته است:

حمله رم به مصر برای غلات

جنگ های غذایی2: حمله رم به مصر برای غلات

در سال 30 قبل از میلاد، کلئوپاترا درگذشت و شرایط مصر ناپایدار بود و می توان آن را تصرف کرد. رومیان دقیقاً همین کار را کردند و پادشاهی را اشغال کردند و از آن به عنوان راهی برای تهیه غلات و نان برای قرن ها استفاده کردند. این منطقه به دلیل غلات آن حتی “سبد نان” نامیده می شد.

شاید جالب باشد: اگه بتونی در مدت 10 ثانیه تفاوت تصویری جوجه مرغ خطاکار رو پیدا کنی برا چشمات حتما اسفند دود کن!

جنگ نمک که پاپ را کشت

جنگ های غذایی: در سال 1482 جنگی در ایتالیا به نام جنگ فرارا آغاز شد که به جنگ نمک نیز معروف است. جنگ فرارا بر سر تجارت نمک انجام شد که طبق یک توافق تجاری به ونیز محدود شد. مردی به نام ارکول با فروش نمک در فرارا این قرارداد را زیر پا گذاشت. پاپ سیکستوس چهارم در این مورد مشتاق بود و با متحدان ونیزی خود به ارکوله اعلان جنگ داد. جنگ زمانی پایان یافت که ارکول بدون کمک سیکستوس با ونیز قراردادی را امضا کرد. پاپ چنان عصبانی بود که بر اثر نارسایی قلبی درگذشت.

همچنین ببینید: بازی هوش جالب چوب کبریت؛ با جابه جایی دو چوب کبریت معادله رو اصلاح کن و ثابت کن یک نابغه ای!

جنگ اول سیوکس به دلیل مرگ یک گاو

جنگ های غذایی: در سال 1854، بین مهاجران سفیدپوست مهاجر، که بسیاری از آنها مورمون بودند، و قبیله بومی سیوکس در قلمرو نبراسکا، قرارداد صلحی منعقد شد. اما صلح دوام نیاورد.

در ایالت وایومینگ فعلی، یک گاو متعلق به مسافران مورمون از گله دور شد و توسط یکی از ساکنان محلی کشته شد. واکنش آمریکا ویرانگر بود. سربازان برای دستگیری مسئول سیو رفتند و در نهایت رئیس قبیله را کشتند. در پاسخ، این قبیله 27 سرباز را کشت، عملی که در مطبوعات به عنوان یک قتل عام توصیف شده است. جنگ های سیوکس به وجود آمد، همه به این دلیل بود که مورمون ها نمی توانستند برخی از گاوها را کنترل کنند.

شاید جالب باشد: آزمون هوش شناخت اهدا کننده؛ اگه باهوش و نکته سنج باشی به راحتی میتونی تشخیص بدی چه کسی دروغ میگه

اختلاف کره شمالی و جنوبی بر سر خرچنگ آبی

جنگ های غذایی4: اختلاف کره شمالی و جنوبی بر سر خرچنگ آبی

جنگ های غذایی: دو کره بر سر خرچنگ های آبی که در آب های مورد ادعای هر دو کشور زندگی می کنند، با یکدیگر جنگیده اند. این یک جنگ به خودی خود نبود، بلکه یک مبارزه خشونت آمیز بر سر چیزی ناچیز بود.

دریای زرد که بین دو کره و چین قرار دارد، شاهد دو درگیری خونین در سال‌های 1999 و 2002 بر سر خرچنگ بود. در هر دو مورد، ماهیگیرانی از کشورهای مخالف دیده شدند که خرچنگ ها را به مناطقی که برای آنها ممنوع است منتقل می کردند. خشونت به وجود آمد. البته، دعوا بر سر خرچنگ ها به مشکل بسیار عمیق تری اشاره می کند، یعنی اختلافات مرزی و ادعای حاکمیت، اما واقعیت این است که ارزش خرچنگ آبی به عنوان یک غذا، خشونت را تحریک می کند.

همچنین جالب است: تست هوش ریاضی جمع میوه؛ کسایی که ریاضیشون خوبه در کمترین زمان ممکن میتونن این تست رو حل کنن.

مهمانی چای بوستون

جنگ های غذایی: در دهه 1770، بریتانیا بر مستعمرات آمریکا مالیات بر کالاهایی مانند تمبر، ادویه جات ترشی جات و چای وضع کرد و استعمارگران از این بابت خوشحال نبودند. بنابراین برخی از مردان به نام پسران آزادی تصمیم گرفتند به بریتانیا نشان دهند که واقعاً در مورد مالیات چه فکری می‌کنند، و یک قابلمه چای را به بندر بوستون انداختند. این حادثه به طور نمادین «پارتی چای بوستون» نامیده شد که اساساً انقلاب آمریکا را آغاز کرد.

جنگ شیرینی پزی

جنگ های غذایی5: جنگ شیرینی پزی

پس از استقلال مکزیک از اسپانیا، این کشور در وضعیت آشفته ای قرار داشت. غارت و شورش های گسترده به بسیاری از مشاغل از جمله شیرینی پز فرانسوی Remontel در سال 1838 آسیب رساند.

رمونتل از دولت مکزیک خواست تا غرامت او را جبران کند و پرونده او را به دولت فرانسه برد. فرانسه از Remontel به عنوان سکوی پرشی برای مطالبه 600000 پزو از مکزیک به عنوان غرامت برای مغازه شیرینی فروشی استفاده کرد، اما دولت مکزیک حتی یک پنی هم پرداخت نکرد. فرانسه بنادر مکزیک را با کشتی های جنگی محاصره کرد و به شهر وراکروز یورش برد. مکزیک به فرانسه اعلام جنگ کرد و ارتشی را به خدمت گرفت. در پایان، انگلیسی ها میانجیگری آتش بس بین دو کشور را به عهده گرفتند و مکزیک 600000 پزو به فرانسه پرداخت کرد.

شاید جالب باشد: تفاوت تصویری ملخ مزرعه؛ مهارت های مشاهده خود را با یافتن تفاوت ها در دو تصویر به چالش بکشید

قحطی برنج در ویتنام و جنگ هندوچین

جنگ های غذایی: در سال 1945، قحطی برنج در ویتنام باعث مرگ دو میلیون نفر شد. قحطی ناشی از ادامه اثرات جنگ جهانی دوم، بلایای طبیعی و اشغال فرانسه و ژاپن بود. برنج توزیع و حمل و نقل ضعیفی داشت و مالیات سنگینی نیز دریافت می شد. شورشیان محلی ویتنامی تصمیم گرفتند وارد عمل شوند و غارت انبارهای برنج را تشویق کردند و از پرداخت مالیات خودداری کردند. این در نهایت منجر به جنگ تمام عیار هندوچین شد.

اختلاف میسوری و آیووا

جنگ های غذایی: در اواخر دهه 1830، میسوری و آیووا بر سر یک نوار کوچک از زمین درگیر اختلاف شدید بودند. میسوری خواستار مالیات بر زمین شد و آیووا نپذیرفت. ماموران مالیات میسوری تعدادی از درختان زنبور عسل با ارزش را برای پرداخت به آنها قطع کردند. پس از این اقدام تهاجمی قطع درختان، شبه نظامیان دو طرف جمع شدند. خوشبختانه دادگاه عالی این حادثه را قبل از خونریزی حل و فصل کرد.

همچنین ببینید: اول چی میبینی؟ علایق پنهانی خود را با تست شخصیت اشتیاق پنهانی کشف کنید!

جنگ دولت استرالیا با اموها برای خوردن محصولات کشاورزی

جنگ های غذایی3: جنگ دولت استرالیا با اموها برای خوردن محصولات کشاورزی

جنگ های غذایی: در دهه 1930، افزایش جمعیت emu باعث نابودی مزارع کشاورزی در استرالیای غربی شد. کشاورزان این منطقه از کهنه سربازان جنگ جهانی اول بودند و دولت برای خدماتشان زمینی به آنها داد. به منظور جلوگیری از فاجعه، دولت استرالیا به پرندگان بدون پرواز اعلام جنگ کرد.

دولت استرالیا ارتش خود را در نزدیکی پرث جمع کرد و ارتش در میدان جنگ با پرندگان روبرو شد. به دلیل هجوم تصادفی پرندگان، ارتش از یک گله 1000 نفری فقط 10-12 پرنده را کشت. مطبوعات در آن زمان به شیوه ای طنز با اخبار برخورد کردند. در نهایت ارتش ناامید برگشت و مهمات خود را در دست کشاورزان گذاشت تا خودشان به پرندگان شلیک کنند.

اینم ببین: آزمون هوش شناخت خطر بزرگتر؛کدوم فرد در تصویر با خطر بزرگتری روبرو می باشد و احتمال مرگش بیشتره؟

جنگ داغ هلند و پرتغال

جنگ های غذایی: هلندی ها و پرتغالی ها در اوایل قرن هفدهم تجارت ادویه جات ترشی جات را انجام می دادند، این یک تجارت پرسود بود و منابع عظیم دریایی کشورها به تسلط آنها در بازار بین المللی کمک کردند.

برای افزایش قدرت تجاری و اقتصادی خود، هر دو کشور شرکت های تجاری تأسیس کردند که منجر به رقابت شدید شد. هلندی‌ها سرانجام به پست‌های تجاری پرتغال در سراسر آفریقا، آسیا و آمریکا حمله کردند. بدین ترتیب جنگ هلند و پرتغال آغاز شد که بیش از 60 سال به طول انجامید.

شاید برایتان جالب باشد:

شاید جالب باشد: می تونید در مدت 10 ثانیه 3 تفاوت تصویری چوب بر ماهر تصویر را پیدا کنید؟

آزمون هوش زوج در حال طلاق؛اگه زرنگ باشی متوجه میشی کدوم زوج در حال گرفتن طلاق از هم می باشند

بازی فکری سه چوب کبریت؛ اگر زیرک و باهوش هستید در 10 ثانیه معادله ای صحیح بسازید!

تست بینایی شکلات قلبی متفاوت؛ اگه ادعات میزه خیلی تیزبینی در 6 ثانیه تصویر متفاوت رو پیدا کن

تست روانشناسی احساسات: امیدها و ترس های خود را کشف کنید! کدام عنصر تصویر توجه شما را جلب کرد؟

آزمون هوش خانواده کودک ربا؛ کدوم خونواده در تصویر یک بچه را دزدیده است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − شش =

دکمه بازگشت به بالا