;
سرگرمی

حقایق عجیب درباره فنلاند: چرا این کشور بهشت درونگراهاست؟!

حقایق عجیب درباره فنلاند: تعداد ساکنان، سطح قلمرو، کشورهای همسایه، سیستم حکومتی و برخی ویژگی های جغرافیایی دیگر چیزی است که معمولاً در مورد یک کشور در مدرسه مطالعه می کنیم یا در یک دایره المعارف جستجوی سریع انجام می دهیم.

با این حال، پشت این اعداد چیزی نهفته است که هر کشوری را جذاب می‌کند: فرهنگ، عادات و آداب و رسوم خاص آن‌ها. اینها اغلب با ما بسیار متفاوت هستند، به همین دلیل است که هنگام خواندن داستان هایی از هزاران کیلومتر دورتر شگفت زده می شویم.

همچنین ببینید: تست هوش تفاوت دو ساحل؛ میتونی در کمتر از ده ثانیه چهارتفاوت اساسی دو تصویر را پیدا کنی؟

ما معتقدیم که شناخت واقعی یک مکان به معنای یادگیری فرهنگ آن است – به همین دلیل امروز تصمیم گرفتیم 7 ویژگی عجیب و غریب در مورد فنلاند را برای شما ارائه دهیم که به سختی در یک کتاب جغرافیا یا راهنمای سفر پیدا خواهید کرد.

پس با این بخش از  سرگرمی در وب سایت  گفتنی همراه باشید!

شاید جالب باشد: تست شخصیت عادات بد ماه ها: مزخرف ترین و رو مخ ترین عادت متولدین هر ماه چیه؟

حقایق عجیب درباره فنلاند

1. فنلاندی ها عاشق سونا هستند.

فنلاندی‌ها در خانه‌ها، مشاغل، ساختمان‌های دیپلماتیک و حتی بسته به ماشین، سونا را یک عادت بسیار مفید می‌دانند و آن‌ها را در غیرممکن‌ترین مکان‌ها می‌سازند. بیش از 3 میلیون سونا در سراسر کشور وجود دارد – با توجه به اینکه جمعیت فنلاند تنها حدود 5.5 میلیون نفر است، این عدد قابل توجهی است.

سونا بیش از یک فعالیت، آیینی است که هزاران سال قدمت دارد و عمیقاً در فرهنگ فنلاند ریشه دارد. زوج ها قبل از عروسی برای تطهیر روح خود و زنان برای زایمان به آنجا می روند. امروزه تخمین زده می شود که حدود 90 درصد از فنلاندی ها حداقل یک بار در هفته به سونا می روند. بدون شک این عادتی است که بخشی از زندگی روزمره شده است.

شاید جالب باشد: آزمون شناسایی دزد چمدان؛به نظرتون چه کسی چمدان الیور را دزدیده است؟

2. مادران باردار از دولت فنلاند هدیه می گیرند.

سیستم تامین اجتماعی فنلاند برای مادران باردار جعبه زایمان فراهم می کند . این کیت حاوی 64 وسیله است که همه چیز لازم برای مادر و نوزاد تازه متولد شده مانند لباس نوزاد، ملافه، پوشک، گاز، راهنمای والدین، محصولات مراقبت از کودک و حتی فضایی برای خواب نوزاد در ماه های اول است.

برای دریافت این کیت که بیش از 50 سال از عرضه آن در کشور می گذرد، والدین باید قبل از ماه پنجم بارداری برای چکاپ سلامت ثبت نام کنند. آنها همچنین می توانند دریافت پول نقد را انتخاب کنند، اگرچه اکثر آنها جعبه را انتخاب می کنند.

شاید جالب باشد: معمای چگونگی نجات از برف؛لوسی چگونه توانسته است در مسابقه جزیره وسط دریاچه پیروز گردد؟

3. فضای شخصی مقدس است.

حقایق عجیب درباره فنلاند 1: اخلاق مردم فنلاند

حتی اگر باران یا برف هم ببارد، هرگز مردم را زیر سقف یک ایستگاه اتوبوس ازدحام نخواهید دید. در عوض، یک خط منظم را می بینید که در آن هر فرد 10 فوت از دیگری فاصله دارد. حتی وقتی سوار اتوبوس می شوند، ترجیح می دهند تنها بنشینند یا منتظر اتوبوس دیگری بمانند تا اینکه با شخص دیگری در یک صندلی مشترک باشند.

شاید جالب باشد: آزمون شناخت فرد بیدار؛ کدوم یکی از بچه ها خودشو به خواب زده و هنوز بیداره؟

و جنبه های دیگری نیز وجود دارد که فنلاندی ها تمایل خود را به مسافت نشان می دهند. به طور کلی، آنها هنگام ملاقات با یکدیگر با یک بوسه سلام نمی کنند – اگر وضعیت رسمی باشد، زن و مرد هر دو دست می دهند و اگر برخورد غیر رسمی باشد، تکان دادن سر کافی است.

برخلاف سایر فرهنگ‌ها که تمایل دارند در هر فضای عمومی با غریبه‌ها گفتگو کنند، برای فنلاندی‌ها این یک گزینه نیست، و همچنین احوالپرسی با غریبه‌ای که در ورودی ساختمان از کنار آن‌ها عبور می‌کنند یا برقراری ارتباط چشمی با آنها نیست. علاوه بر این، فنلاندی ها به تنهایی اهمیت می دهند. نیمکت های انفرادی پارک نمونه بارز این موضوع است.

شاید جالب باشد: آزمون تفاوت تصویری خرگوش،فقط یک نابغه می تواند 3 تفاوت را در کمتر از 20 ثانیه پیدا کند!

4. کلاه و شمشیر برای کسانی که مدرک دکترا می گیرند

حقایق عجیب درباره فنلاند 2: مراسم دکترا در فنلاند

در فنلاند، هرکسی که مدرک دکترا بگیرد، در مراسم اهدای جایزه یک شمشیر و یک کلاه دریافت می کند. این هدیه نماد آزادی تحقیق و مبارزه برای آنچه خوب، عادلانه و واقعی است. آنقدر به این مراسم اهمیت داده می شود که در آنجا حتی اگر فردی دکترا گرفته باشد و گواهینامه اش را داشته باشد، تا زمانی که کلاه و شمشیر خود را نگرفته باشد، پزشک واقعی محسوب نمی شود.

ببینید: رقص ناگهانی زنان فرانسه و مردن بر اثر رقص زیاد:اختلال نادر و وحشتناک در سال 1518 م!

5. آنها عاشق شیر هستند.

فنلاند بیشترین مصرف سرانه شیر در جهان را دارد. آنها آن را نه تنها در وعده صبحانه یا میان وعده خود، بلکه در ناهار و شام نیز می نوشند و حتی آن را به نامحتمل ترین روش ها مخلوط می کنند. در واقع یک غذای سنتی وجود دارد که با پودینگ سیاه و مربای زغال اخته تهیه می شود. آره. این غذا با شیر نیز سرو می شود.

این طعم شیر به طور کلی به لبنیات نیز تسری پیدا می کند که از قدیم الایام بخشی از فرهنگ این کشور بوده است. شیر ترش، شیر دلمه، شیر تخمیر شده، پنیر خانگی و پنیر نان… یافتن آن در هر خانه فنلاندی و دیدن کودکانی که از سنین پایین آن را با لذت مصرف می کنند طبیعی است.

همچنین ببینید: تست بینایی صورتک متفاوت؛فقط یک تیزبین واقعی میتونه در 10 ثانیه صورتک متفاوت را پیدا کنه!

6. در دبستان، کودکان با استفاده از نمرات ارزشیابی نمی شوند.

معلمان و والدین فنلاندی انتظار ندارند فرزندان یا دانش آموزانشان برای کسب بهترین نمرات به مدرسه بروند. علاوه بر این، آنها استدلال می کنند که هر کودکی در سال های اولیه خود با سرعت های بسیار متفاوتی یاد می گیرد و نمره دادن به معنای پوشاندن این تفاوت های طبیعی است. به همین دلیل است که برای ارزیابی های خود قبل از کلاس پنجم نمره ای دریافت نمی کنند .

رویکرد آموزشی فنلاند از چندین جهت با آموزش سنتی متفاوت است. آنها زود بیدار نمی شوند، برنامه آنها از ساعت 9 صبح شروع می شود، لباس فرم مدرسه وجود ندارد و دانش آموزان معلمان را با نام کوچک خطاب می کنند. کل فضا آرام تر و شبیه خانه است، به دور از تشریفات و کسالتی که در مدارس سنتی معمول است.

پیشنهاد میشه: تست جزئیات شخصیتی: طرز کیف گرفتن شما شخصیتتان را لو میدهد!

7. آنها شخصیت افسانه ای خود را دارند.

حقایق عجیب درباره فنلاند 3: مومین

مانند بسیاری از کشورهای شمال اروپا، فنلاند نیز شخصیت افسانه ای خاص خود را دارد. بلژیکی‌ها تن تن، دانمارکی‌ها پری دریایی کوچک و فنلاندی‌ها مومین‌ها را دارند . این موجودات افسانه ای که توسط یک فنلاندی نوشته و کشیده شده است در مکانی جنگلی به نام دره مومین زندگی می کنند.

شخصیت اصلی آنها مومینترول است، موجودی سفید پوست و پشمالو که بسیار شبیه اسب آبی است. در خانه‌های فنلاندی، دیدن ورودی که توسط مومین برفی محافظت می‌شود، یا روی میز یک فنجان قهوه بخار پز که با شباهت دوستانه او تزئین شده است، غیرعادی نیست.

آیا فکر می کنید شیوه زندگی شما با یک فرد فنلاندی تفاوت زیادی دارد؟ فکر می کنید از چه نظر شبیه آنها هستید و از چه نظر کاملاً متفاوت هستید؟

این مطالب هم مورد علاقه کاربران بوده است:

همچنین جالب است: تست تصویری نشانه های تصویری؛تنها 5 درصد افراد در مدت7 ثانیه متوجه مفهوم آن شدند!

شاید جالب باشد: تست هوش چوب کبریت؛ اگه ادعات میشه ریاضیت خوبه با دو حرکت معادله رو درست کن

تست هوش تصویری عامل مرگ مادر بینوا کیه؟ اگر بفهمی تو رده آدمای تیز و بز جا می گیری!

تست روانشناسی حافظه: آنچه را که ابتدا می بینید نشان می دهد که آیا حافظه خوبی دارید یا خیر؟

معمای طلاق را حل کنید! کدام زوج تصمیم به جدا شدن گرفته اند؟

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. اروپائیا کلا شخصیت سرد مزاجی دارند ولی کشورهای شمال اروپا مثل فنلاند با این توضیحاتی که نوشته شده،خیلی شخصیت سردتری نسبت به کشورهای دیگر اروپائی را دارا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا