;
سرگرمی

9 دریاچه خیره کننده و زیبا که باید تحسین کنید ولی پیشنهاد میکنیم در آنها شنا نکنید.

دریاچه های زیبا و خیره کننده: آیا برای یک ماجراجویی هیجان انگیز آماده اید؟ برای کشف ده تا از خیره کننده ترین دریاچه های جهان که شما را شگفت زده می کند آماده شوید. اما مراقب باشید، این دریاچه ها ممکن است مسحور کننده باشند، اما خطرناک نیز هستند. از جوشاندن آب داغ گرفته تا دریاچه های فوران کننده، و از آب خورنده گرفته تا موجودات خطرناکی که در زیر آب کمین کرده اند، همه چیز را داریم. بنابراین، جلیقه نجات خود را بپوشید، دست و پنجه نرم کنید و بیایید به سوی ناشناخته ها شیرجه بزنیم.

9 دریاچه خیره کننده و زیبا

1. دریاچه های خیره کننده و زیبا-دریاچه کایندی، قزاقستان

در نگاه اول، دریاچه کایندی مانند یک سرزمین بایر پسا آخرالزمانی به نظر می رسد. اما گول ظاهر آن را نخورید. در زیر آب های فیروزه ای، جنگلی زیر آب پنهان است که نفس شما را بند می آورد. متأسفانه شنا در این دریاچه به دلیل وجود آب های سرد یخی و خطر غرق شدن در آن توسط درختان، گیاهان و جلبک ها که می تواند موانع خطرناکی ایجاد کند، توصیه نمی شود.

دریاچه جوشان، دومینیکا

2. دریاچه جوشان، دومینیکا

اگر از طرفداران چشمه های آب گرم هستید، ممکن است بخواهید قبل از غوطه ور شدن در دریاچه جوشان دو باره فکر کنید. این دریاچه در جزیره کارائیب دومینیکا قرار دارد و دمای آب این دریاچه به 180 تا 197 درجه فارنهایت می رسد. این دریاچه همچنین گازهایی مانند دی اکسید کربن آزاد می کند که آن را به مکانی خطرناک تبدیل می کند.

دریاچه مونون، کامرون

3. دریاچه مونون، کامرون

دریاچه مونون در سمت غربی کامرون، یکی از معدود دریاچه های فوران روی سیاره است که آن را شبیه به یک آتشفشان می کند. آخرین فوران آن به سال 1894 برمی گردد که خسارت قابل توجهی به بار آورد. هر گونه اختلال در سطح آب ممکن است به دلیل گازهای خطرناک در کف دریاچه باعث فوران شود.

دریاچه ناترون، تانزانیا

4. دریاچه ناترون، تانزانیا

رنگ قرمز منحصر به فرد دریاچه Natron ممکن است دیدنی باشد، اما جایی نیست که بخواهید در آن شنا کنید. آب بسیار نمکی همراه با جلبک آن را منحصر به فرد کرده است، سطح pH آب آن آنقدر بالاست که می تواند رنگ را از مواد رنگ شده پاک کند. این دریاچه همچنین محل زندگی بیش از 2.5 میلیون فلامینگو کوچک است که با آب های اسیدی و شور آن سازگار شده اند.

دریاچه نیکاراگوئه

5. دریاچه نیکاراگوئه

دریاچه نیکاراگوئه بزرگترین دریاچه آب شیرین در آمریکای مرکزی است، اما همچنین محل زندگی کوسه های گاو نر غیرقابل پیش بینی و ترسناکی است که می توانند با آب شیرین سازگار شوند. برای جلوگیری از هرگونه برخورد ناخواسته، بهتر است از این آب ها دور بمانید.

حفره آبی بزرگ، بلیز

6. حفره آبی بزرگ، بلیز

حفره آبی بزرگ در بلیز ممکن است برای غواصان جذاب به نظر برسد، اما در زیر سطح آن یک مسیر دشوار زیر آب با موانعی همچون غارها و تونل ها قرار دارد. در داخل آب، یک لایه مخفی از سولفید هیدروژن در تمام عرض گودال پوشیده شده است که زنده ماندن را برای هیچ موجودی غیرممکن می کند.

دریاچه لانیر، گرجستان

 

7. دریاچه لانیر، جورجیا

دریاچه Lanier ممکن است بزرگترین دریاچه در گرجستان و یک مقصد گردشگری محبوب باشد، اما همچنین یک دریاچه خطرناک است. زباله ها و قلوه سنگ های دریاچه، همراه با اشیاء تصادفی مانند قایق و سیم ماهیگیری، مسیر دشواری را در زیر آب ایجاد می کنند. با دید کم روی سطح، پیمایش در این دریاچه می تواند چالش برانگیز باشد.

چشمه منشوری بزرگ

8. چشمه منشوری بزرگ، پارک ملی یلوستون

چشمه منشوری بزرگ در پارک ملی یلوستون، با رنگ آبی زنده اش به دلیل نبود موجودات زنده در آب های داغ و جوشانش، دیدنی است. اما شنا در اینجا اکیداً ممنوع است، با دمای 189 درجه فارنهایت در مرکز و 131 درجه فارنهایت در بیرونی ترین حلقه آن باعث می شود که پوست انسان به راحتی دچار سوختگی شود.

دریاچه نمک لارناکا، قبرس

9. دریاچه نمک لارناکا، قبرس

دریاچه نمک لارناکا در جزیره کوچک قبرس در دریای مدیترانه ممکن است ترسناک به نظر نرسد و سطح خشک آن با لایه ای از نمک پخته پوشیده شده است. اما در زیر سطح آن تله ای با کریستال های نمک وجود دارد که می تواند مشکلاتی را برای پوست افراد ایجاد کند.

با همه این توصیفات اجازه ندهید خطر شما را از تحسین و دیدن این دریاچه های خیره کننده شما را از تماشای آنها دور کند. به یاد داشته باشید، ایمنی همیشه حرف اول را می زند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا