;
سرگرمی

طرز تهیه روغن تخم‌مرغ برای رفع ریزش مو که باید امتحان کنید!

روغن تخم‌مرغ: درباره خواص تخم‌مرغ برای افزایش سرعت رشد، پرپشت شدن و کاهش ریزش موها بسیار شنیده‌ایم. این ماده با داشتن این خواص شگفت‌انگیز، در تولید شامپوها و محصولات مراقبت کننده برای مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه روش تهیه روغن تخم‌مرغ را به شما آموزش می‌دهیم که برای جلوگیری از ریزش مو خیلی مفید است.

خواص روغن تخم مرغ

روغن تخم‌مرغ را به راحتی می‌توان در منزل تهیه و برای صورت و مو استفاده کرد. این روغن برای جلوگیری از ریزش مو، رفع آکنه صورت، رفع چین و چروک صورت و سفیدی مو بسیار مفید می‌باشد. ضمن اینکه استفاده از روغن تخم‌مرغ جایگزین مناسبی برای استفاده مستقیم از زرده آن می‌باشد، زیرا زرده تخم‌مرغ ممکن است به باکتری سالمونلا آلوده باشد که در صورت استفاده پوست را دچار التهاب می‌کند. پس بهتر است از روغن آن برای مصارف درمانی و زیبایی کمک بگیرید که خواص بسیار زیادی دارد.

حتمن ببینید: بازسازی چهره کوروش کبیر توسط هوش مصنوعی و شباهت عجیبش با هادی چوپان!

طرز تهیه روغن تخم مرغ

مرحله اول:

6 عدد تخم‌مرغ را روی شعله گاز برای مدت 15 تا 20 دقیقه بجوشانید و بعد آن را در کناری بگذارید تا خنک شود. وقتی خنک شد، پوست آن‌ها را جدا کنید و تخم‌مرغ‌ها از وسط به دو نیم کنید.

مرحله دوم:

حالا با قاشق، زرده‌ها را از سفیده جدا کنید. می‌توانید از سفیده‌ها برای صبحانه یا سالاد استفاده کنید و آن‌ها را دور نیندازید.

مرحله سوم:

با یک چنگال زرده‌ها را به خوبی له کنید و بعد آن‌ها را در یک تابه کوچک بریزید و روی شعله قرار دهید.

مرحله چهارم:

حرارت را کم کنید و تا جایی که زرده‌ها به رنگ تیره و تقریبا سوخته دربیایند تابه را روی شعله نگه دارید. در این حالت توده زرده تخم‌مرغ شروع به دود کردن می‌کند و نباید نگران باشید. وقتی به این مرحله رسید با چنگال حسابی زرده‌ها را له کنید و به طور منظم هم بزنید.

به این فرایند ادامه دهید تا روغن تخم‌مرغ، کاملا از زرده‌ها جدا شود و بیرون بیاید. ممکن است دود غلیظی از آن خارج شود زیرا زرده‌ها کاملا می‌سوزند، پس حتما تهویه آشپزخانه را روی دور تند قرار دهید تا دود اذیتتان نکند.

مرحله پنجم:

وقتی روغن تخم‌مرغ از آن جدا شد، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید برای مدتی بماند تا در دمای طبیعی خنک شود.

پیشنهاد جذاب: داستان کوتاه یک جفت جوراب زنانه که مرد جوان را بدبخت کرد!

مرحله ششم:

در این مرحله بعد از خنک شدن زرده‌ها، باید آن‌ها را از یک صافی توری یا یک تنظیف تمیز رد کنید تا روغن از زرده‌های سوخته جدا شود. این روغن را داخل یک ظرف شیشه‌ای یا سرامیکی تمیز و خشک بریزید (از ریختن آن در ظروف پلاستیکی و فلزی خودداری کنید، زیرا ممکن است در آن واکنش شیمیایی رخ دهد).

اگر در روغن ذرات جامد وجود داشت، دوباره فیلتر کنید تا روغن شفافی به دست بیاید.

این روغن را در دمای اتاق تا یک سال و در یخچال تا سه سال، می‌توانید نگهداری کنید. اما باید مراقب باشید که قاشق آلوده یا انگشت در آن نکنید و همچنین از نفوذ آب به داخل آن جلوگیری کنید.

از این روغن هفته‌ای یکبار برای ماساژ سر استفاده کنید تا از ریزش موها جلوگیری کند. برای درمان سفیدی موها و رفع آکنه و جوش نیز می‌توان از آن کمک گرفت. همچنین این روغن برای از بین بردن جای زخم و سوختگی جزئی نیز می‌تواند موثر و مفید باشد.

لینک های مفید

تست شخصیت: با انتخاب یک عینک بفهمید که در مواجهه با مشکلات،ساختارمند هستید یا منعطف پذیر؟

پیشنهادی: داستان خواهر پولدار و خواهر فقیر از افسانه های کهن فارسی

برای باهوشا: ببینید آیا می توانید کد را در 15 ثانیه بشکنید؟ پس بیایید، آن را امتحان کنید!

راز زیبایی زنان کره ای: زنان کره ای برای پوست صاف و درخشان خود این ۸ کار رو انجام می دن!

لباس عروس سفید رنگ از چه سالی به بعد مد شد؟

بهترین راه حل مراقبت مو در زمستان که فوق العاده است!

رازهای زیبایی که آرایشگران به شما نمی گویند:موهایتان را با آب پیاز بشویید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا