;
تازه ها

خانواده ای که در باغ خود به دنبال یک گوشواره گمشده بودند، گنج 1200 ساله وایکینگ ها را پیدا کردند!

گنج 1200 ساله وایکینگ ها: خانواده ای در نروژ زمانی که برای جستجوی یک گوشواره طلای گمشده به باغ خود رفتند، بیش از آنچه انتظار داشتند، به دست آوردند.خانواده آسویک تصمیم گرفتند از یک فلزیاب در خانه خود در جزیره کوچک جومفرولند برای یافتن جواهر گم شده استفاده کنند.

هنگامی که آنها به یک درخت بزرگ نزدیک شدند، دستگاه علامت داد که چیزی را شناسایی کرده است و باعث شد خانواده شروع به حفاری کنند. در کمال تعجب آنها گنج 1200 ساله وایکینگ ها که شامل چندین اثر از جمله یک سَگَک کاسه ای شکل و دو سنجاق برنزی که با طلا تزئین شده بودند را کشف کردند.

مقامات نروژی در فیس بوک این خانواده را به خاطر گزارش و به اشتراک گذاری اخبار این کشف نادر تحسین کردند. شورای شهرستان وستفولد هریتیج و تلمارک نوشت: “به خانواده ای که اولین کشف وایکینگ را در جومفرولند انجام دادند تبریک می گوییم.”

گنج 1200 ساله وایکینگ ها

باستان شناس نروژی ویبک لیا در مصاحبه با Live Science اظهار داشت که سنجاق ​​ها در مقایسه با بسیاری از یافته های فلزی دیگر در وضعیت قابل توجهی قرار دارند. حدس زده می شود که این به دلیل دست نخورده بودن زمین است، زیرا هرگز برای کشاورزی استفاده نشده است.

لیا همچنین توضیح داد: «مرحله بعدی این است که ارزیابی کنیم که آیا محل پیدا شدن گنج در معرض آسیب است یا خیر. اگر امن تلقی شود، احتمالاً حفاری نخواهد شد، بلکه در مکان فعلی خود حفظ خواهد شد.»

این یافته اخیر نشان می دهد که وایکینگ ها زمانی در این جزیره ساکن بوده اند و این اولین بار نیست که آثار باستانی در این منطقه کشف می شود. در بخش جنوب غربی جومفرولند، محققان قبلاً با انبوهی از سنگ‌های سست موسوم به کایرن روبه‌رو شده بودند که گمان می‌رود وایکینگ‌ها آن را برای نشان دادن ادعای خود بر زمین ساخته بودند. با این حال، این ادعاها به طور کامل تایید نشده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا