;
سرگرمی

وضعیت زنان اروپا در قدیم: چیزهای عجیبی که در گذشته برای زنان ممنوع بود!

وضعیت زنان اروپا در قدیم: زنان در تمدن های باستانی اروپا تا تاریخ اخیر از قرن گذشته غرق در شیوه های خشونت، جهل و به حاشیه رانده شدن بوده اند. زنان از انجام ساده‌ترین کارها منع می‌شدند و حقوق خود را ادا نمی‌کردند یا در بسیاری از مسائل حرفی برای گفتن نداشتند. در این مقاله چیزهای عجیبی را روشن می کنیم که زنان در اروپا و آمریکا در قرن گذشته از آن لذت نمی بردند، اگرچه در دوران مدرن حق دارند. با بخش سرگرمی مجله گفتنی همراه باشید.

وضعیت زنان اروپا در قدیم:

جالب و خواندنی: جنگ های غذایی: خنده دارترین غذاهایی که کشورها را به جان هم انداخته!

1. حق رای

وضعیت زنان اروپا در قدیم1

وضعیت زنان اروپا در قدیم: امروز، هر کسی می تواند در صندوق رای خود پست کند یا برای سیاستمدار مورد نظر خود در صندوق رای بیاندازد. اما چندی پیش بود که زنان در آمریکا از اعمال این حق ساده منع شدند. متمم نوزدهم قانون اساسی ایالات متحده که به زنان حق رأی می داد، تا سال 1920 تصویب نشد. این قانون به دلیل تلاش های زنان عادی که جهان را تغییر دادند، مانند سوزان آنتونی و الیزابت کدی استانتون، به تصویب رسید.

شاید جالب باشد: عجیب ترین رفتارهای ژاپنی ها: چرا هر چقدر هم پولدار باشند روی زمین می خوابند؟!

2. آزادی استفاده از داروهای ضد بارداری

وضعیت زنان اروپا در قدیم: امروزه زنان در صورت تمایل می توانند از وسایل پیشگیری از بارداری و تنظیم خانواده استفاده کنند. در گذشته که تنظیم خانواده یا حتی کسب اطلاعات در مورد آن برای زنان دشوار بود، اینطور نبود.

این قرص تا دهه 1960 مورد تایید قرار نگرفت، بنابراین تا پایان قرن، زنان برای انجام این کار به روش‌های دیگری متکی بودند و مردان توزیع این روش‌ها را کنترل می‌کردند. در سال 1916، مارگارت سانگر تصمیم گرفت برای این کار کاری انجام دهد و اولین کلینیک زنان را در ایالات متحده افتتاح کرد و 9 روز بعد دستگیر شد.

با این حال، دستگیری او را از ادامه دفاع از حق زنان برای کنترل تصمیمات باروری خود باز نداشت، و در دسترس بودن وسایل پیشگیری از بارداری در آمریکا مدیون تلاش‌های سنگر است.

شاید جالب باشد: عجیب ترین مادران دنیا: این مادران زنده زنده بچه هایشان را می خورند!

3. حق طلاق

وضعیت زنان اروپا در قدیم: در اوایل تاریخ ایالات متحده، طلاق دشوار بود، به خصوص اگر توسط یک زن ادعا شود. هر ایالت قوانین متفاوتی داشت و قضات می‌توانستند هنگام تصمیم‌گیری نهایی در مورد اعطای یا عدم صدور طلاق، از صلاحدید خود استفاده کنند.

به عنوان مثال، هر ایالت قوانین متفاوتی در مورد اینکه چند بار یک مرد می تواند همسرش را قبل از طلاق مورد آزار فیزیکی قرار دهد، داشت. در برخی از ایالت ها، طلاق به هیچ وجه قانونی نبود، همانطور که در کارولینای جنوبی تا سال 1949 وجود داشت.

همچنین ببینید: تفاوت تصویری کاپیتان دزد دریایی؛ اگه میتونی در 12 ثانیه 6 تا تفاوت تصویر رو پیدا کن.

4. شلوار بپوشید

وضعیت زنان اروپا در قدیم2

وضعیت زنان اروپا در قدیم: شاید در حال حاضر دیوانه کننده به نظر برسد، اما دوره ای در تاریخ آمریکا وجود داشت که پوشیدن شلوار و شلوار برای زنان ممنوع بود و محدودیت شدیدی برای پوشش زنان وجود داشت.

بسیاری از ایالت ها در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم قوانینی داشتند که می گفت زنان نمی توانند مانند مردان لباس بپوشند، که اساساً به این معنی است که نمی توانند شلوار بپوشند.

اگرچه قوانین همیشه اجرا نمی شد، زنانی که شلوار می پوشیدند قطعا مورد تحقیر و آزردگی قرار می گرفتند. این مد لباس بود که کمک زیادی به تغییر درک جامعه کرد. در دهه 1920 تا اواخر دهه 1920، طراحانی مانند کوکو شانل شروع به گنجاندن شلوار در مجموعه های خود کردند و ستارگان سینما مانند مارلن دیتریش آنها را با سبک و ذوق می پوشیدند.

شاید جالب باشد: آزمون هوش شناخت اهدا کننده؛ اگه باهوش و نکته سنج باشی به راحتی میتونی تشخیص بدی چه کسی دروغ میگه

5. به ارتش بپیوندید

وضعیت زنان اروپا در قدیم3

وضعیت زنان اروپا در قدیم: اگرچه زنان همیشه در مشاغلی مانند پرستاری با ارتش در ارتباط بوده اند، اما اجازه شرکت در خدمت سربازی را نداشتند و بسیاری از مناصب آنها بدون حقوق بود.

این در سال 1942، در طول جنگ جهانی دوم تغییر کرد، زمانی که ارتش نیاز مبرمی به سربازگیری داشت که به زنان اجازه می داد به صورت کمکی در پست های غیر رزمی بپیوندند.

سرانجام، ارتش با ایجاد سپاه ارتش زنان یا WAC در سال 1948 به زنان اجازه داد تا رسماً در نیروهای ذخیره ثبت نام کنند. در نهایت، زنان توانستند درجاتی کسب کنند، مزایایی کسب کنند و در خارج از کشور خدمت کنند.

همچنین جالب است: تست هوش ریاضی جمع میوه؛ کسایی که ریاضیشون خوبه در کمترین زمان ممکن میتونن این تست رو حل کنن.

6. حق مالکیت برای زنان متاهل

وضعیت زنان اروپا در قدیم: تا سال 1848، اگر زنی ازدواج می کرد، نمی توانست دارای املاک باشد. هر چیزی که او دارد، صرف نظر از اینکه مالکیت آن چگونه است، قانوناً مال شوهرش است.

در سال 1848، قانون دارایی زن متاهل در ایالت نیویورک به تصویب رسید و اعلام کرد که یک زن متاهل به اندازه یک زن مجرد حق مالکیت و کنترل دارایی را دارد. این قانون پیشگامانه بود، زیرا در سال های بعد به الگویی برای قوانین مشابه در سایر ایالت ها تبدیل شد.

با این حال، پیشرفت کند بوده است. در حالی که قانون مالکیت زنان متاهل سرانجام در سال 1900 در همه ایالت ها تصویب شده بود، پس از آن جامعه کاملاً برای اجرای این قانون آماده شد.

همچنین ببینید: اول چی میبینی؟ علایق پنهانی خود را با تست شخصیت اشتیاق پنهانی کشف کنید!

7. حقوق کار برای زنان

وضعیت زنان اروپا در قدیم: زنان در گذشته در محل کار مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. بیش از یک قرن پیش، آنها از حمایت قانونی محدود در محل کار برخوردار بودند و ساعات کار تنظیم نمی شد.

در ایالت اورگان آمریکا قانونی وجود داشت که زنان را از کار بیش از 10 ساعت در روز منع می کرد. این در پرونده ای که در سال 1908 به دادگاه عالی رسید، مولر علیه اورگان به چالش کشیده شد. دیوان عالی حکم قبلی دو دادگاه بدوی را تأیید کرد که مولر، صاحب مغازه خشک‌شویی، نمی‌تواند زنان را در کسب و کار خود مجبور به کار بیش از شیفت‌های 10 ساعته قانونی کند.

متأسفانه قضاوت بر اساس مساوات نبود، بلکه بر این اساس بود که چنین ساعات طولانی با وظایف مادر برای زن در تعارض است. با این حال، این پرونده چنان تأثیر عمیقی بر قوانین کار آمریکا گذاشت که سایر کشورها نیز در دهه‌های بعد از آن پیروی کردند.

شاید جالب باشد: تست شخصیت مستقل بودن؛ آیا آنقدر که فکر می کنید مستقل هستید؟ با انتخاب یکی از 3 لباس، آن را بررسی کنید.

8. کار هیئت منصفه

وضعیت زنان اروپا در قدیم4

وضعیت زنان اروپا در قدیم: یکی دیگر از کارهای عجیب و غریب بسیاری که زنان در گذشته از انجام آن منع می شدند، خدمت در هیئت منصفه بود. اما در سال 1879، دادگاه عالی تأیید کرد که ایالت ها حق قانونی دارند که هیئت منصفه را به مردان محدود کنند.

یوتا اولین ایالتی بود که در سال 1898 تصمیم گرفت که زنان واقعاً واجد شرایط عضویت در هیئت منصفه باشند. در سال 1927، تنها 19 ایالت هنوز به زنان اجازه می دادند به عنوان هیئت منصفه خدمت کنند. این در سال 1961 زمانی که دادگاه عالی حکم داد که قانون فلوریدا که زنان را از وظایف هیئت منصفه معاف می کند، خلاف قانون اساسی است، تغییر کرد.

شاید جالب باشد: معمای هوش ریاضی سه لوزی؛ اگه خودتو خدای هوش میدونی در 12 ثانیه این معمای ریاضی رو حل کن.

9. اخذ پاسپورت خود در صورت متاهل بودن

وضعیت زنان اروپا در قدیم: تا دهه 1920، زنان مجرد پاسپورت خود را داشتند، در حالی که به زنان متاهل گذرنامه مشترک با شوهرانشان داده می شد. در آن زمان، این نشان دهنده این واقعیت بود که جامعه از دورنمای سفر زنان بدون شوهرشان خشمگین بود. بیش از آن، نشان‌دهنده تصورات اجتماعی بود که هویت زن بر هویت شوهرش پیچیده شده بود.

با رهایی یافتن زنان، آنها شروع به به چالش کشیدن وضعیت موجود کردند، به ویژه در مواردی که می خواستند نام خانوادگی خود را حفظ کنند. در یکی از این موارد در سال 1917، زن جوانی به نام روث هیل با موفقیت درخواست پاسپورتی به نام دخترش را داد. این یک لحظه پر آب بود، و زنان دیگر را بر آن داشت که در سال های بعد همین درخواست را مطرح کنند. در سال 1937، قوانین به طور رسمی تغییر کردند.

شاید برایتان جالب باشد:

شاید جالب باشد: تبدیل شدن ناگهانی عروس و داماد به سنگ در گیلان!

آزمون هوش شناخت پدر دختر؛ اگه تیز و باهوش باشی در 7 ثانیه پدر دختر رو گیر میاری

قدرت هوش ریاضی خود را با جابه جایی تنها دو چوب کبریت در این آزمون به همه نشون بده.

تست بینایی شیر متفاوت؛ فقط افراد چشم عقابی و زبل میتونن، تو 10 ثانیه شیر متفاوت را پیدا کنند!

تست شخصیت وضعیت خواب درباره شما چه می گوید؟ شما چه شکلی می خوابید؟

آزمون هوش شناخت دانش آموز شیطون؛ کدوم دانش آموز چنین شوخی با معلم خود کرده است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا