;
سرگرمی

پرفروش‌ترین کفش‌های دنیا با سوزندوزی بلوچ+ تصاویر

پرفروش‌ترین کفش‌های دنیا با سوزندوزی بلوچ: شهرستان ایرانشهر در سیستان و بلوچستان به عنوان شهرملی سوزن‌دوزی در سال 1397 ثبت شده است. با ما همراه باشید و تصاویری از زیباترین و پرفروش ترین کفش های دنیا را ببینید.

پیشنهاد می شود بخوانید: داستان ارزن عثمانی خروس ایرانی!

پرفروش‌ترین کفش‌های دنیا با سوزندوزی بلوچ

خیلی جالبه: تست شخصیت: آیا شما یک ریسک پذیر جسور هستید یا یک تصمیم گیرنده دقیق!

سوزن دوزی بلوچ یکی از زیباترین هنرها ی فرهنگی ایرانی است که در میان مردمان بلوچستان کاربرد بسیاری دارد، اما متاسفانه در رابطه با تاریخچه هنر سوچن دوزی تاریخچه دقیقی در دسترس نمی‌باشد اما بررسی‌ها نشان می‌دهند که این هنر اولین بار در توسط قوم ایلخانی و در اوایل اسلام رواج پیدا کرده است.

جالب: کدام یک از افراد داخل تصویر یک بیگانه فضایی می باشد؟

هنر سوزن دوزی در بین زنان بلوچ از محبوبیت بالایی برخوردار است و مردم بلوچستان در اصل این هنر را نشان دهنده هویت و سنت اصیل خود می‌دانند. این روش رودوزی لباس در بلوچستان پرکاربرد‌ترین روش برای تزئین لباس‌ها بخصوص لباس‌های ساده و محلی می‌باشد؛ پیراهن زنانه در قوم بلوچ با استفاده از هنر سوزن دوزی در چهار بخش از لباس استفاده می‌شود که این بخش‌ها شامل سر آستین ها، پیش سینه لباس و قسمت پایینی پیش سینه که بصورت عمودی تا پایین لباس دوخته می‌شود و همچنین جیب‌ها می‌شود (این قسمت‌ها در سوزن دوزی مربوط به لباس زنان بلوچ هست و در لباس‌های که دارای شلوار هستند قسمت پایین شلوار را نیز سوزن دوزی می‌کنند.)

هنرزیبای سوزن دوزی بلوچ یکی از اصیل‌ترین فرهنگ‌های ایرانی در زمینه رودوزی است که آثار مشابه این هنر را محققین در سنگ نگاره و سفال‌های قبل از اسلام یافته اند، این آمار نشان دهنده پیشینه غنی سوزن دوزی می‌باشد.

نقش و جایگاه سوزن دوزی در میان مردم بلوچ

سوزندوزی بلوچ

لباس‌های سنتی بلوچستان در میان مردم بلوچ به عنوان هنجاری است معین که همگی از آن پیروی می‌کنند، بنابراین می‌توان سوزن دوزی در لباس‌های سنتی را بخشی از فرهنگ مردم این استان دانست، وجود نمادهای دوخته شده در لباس‌های سنتی را می‌توان تعلق قومی دانست. زنان بلوچ سوزن دوزی را بخشی از تمدن و سنت می‌دانند که نشان دهنده سند و موجودیت زنان بلوچستان است.
جالب است که بدانید هنر سوزندوزی در بین مردمان بلوچ پاکستان، افغانستان و ترکمنستان نیز رواج دارد.

برایتان جالب خواهد بود

پیشنهاد می شود: حکایت مردی که روی شیطان را کم کرد!

ساخت کاردستی قورباغه برای کودکان+ خیلی ساده به همراه ویدیو

ماجرای مردی در حمام زنانه که زنان را کیسه می کشید!

حکایت دزد مسجدی که داماد حاکم شد!

روابط عاشقانه اسطوره کنگ فو و علاقه بیش از اندازه او به زنان+ عکس

پاسخ آزمون شناسایی انسان سالم از بین زامبی ها را پیدا کنید

کسی که صاحب اصلی گربه می باشد را میتونی 7 ثانیه ای تشخیص بدی؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا