;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

درمان جوش صورت با 7 روش چینی: تا عید پوستتو بساز

درمان جوش صورت با 7 روش چینی: تعدادی از روش های درمان آکنه وجود دارد،می توانید از کرم موضعی، تغییر رژیم غذایی یا برخی از محصولات مراقبت از پوست جدید استفاده کنید. احتمالا به توصیه های طب سنتی شرقی فکر نکرده اید، اما راه های جالب دیگری برای درمان آکنه با توجه به طب چینی وجود دارد اگر شما راه های مختلفی را امتحان کرده اید و هنوز نتیجه نگرفته اید، ممکن است بخواهید یک رویکرد منحصر به فرد جدید را امتحان کنید. به گفته آکادمی علوم شرقی کلاسیک، آکنه اغلب به عنوان “گرما” در ریه و معده دیده می شود.

بیشتر بخوانید: 7 بهترین ست مانتوی عید که با آن‌ها می‌درخشید

درمان جوش صورت با 7 روش چینی

درمان جوش صورت با 7 روش چینی: گرمای بیش از حد در بدن افزایش می یابد تا به صورت برسد ، یکی دیگر از علل آکنه در طب چینی، رطوبت است.”رطوبت از غذاهای خیلی سرد، مواد غذایی چرب، لبنیات و غذاهای فرآوری شده نشات می گیرد که موجب می شود انرژی بدن قادر نباشد که مواد مغذی را تبدیل کند و انتقال بدهد.

با در نظر گرفتن این موضوع، ممکن است بخواهید برخی از روش های مختلفی را امتحان کنید تا به بدن خود کمک کنید طبق آنچه در این بخش از مد و زیبایی مجله گفتنی خواهیم گفت در طب چینی، هفت روش عجیب و غریب اما موثر برای درمان آکنه شما وجود دارد. آرایش و زیبایی امروز را از دست ندهید.

1. ریشه شیرین بیان:

درمان جوش صورت با 7 روش چینی، ریشه شیرین بیان، همچنین به عنوان گان کائو شناخته می شود، گزینه خوبی برای پاک کردن سموم گرم است. می توان آن را به عنوان چای مصرف کرد یا می توان به صورت موضعی استفاده کرد تا به کاهش تولید سبوم و تورم در مناطق چرب کمک کند.

بیشتر بخوانید: لایه بردار طبیعی که تا عید پوست رو می سازه+ نحوه استفاده

این هم جالبه: مراقبت از پوست در ایام خانه تکانی

شیرین بیان
درمان جوش صورت با 7 روش چینی

2. استفاده از جین یین هوآ یا گل های گیاهخوار:

درمان جوش صورت با 7 روش چینی، گل های گیاهخوار، همچنین به عنوان جین یین هوآ شناخته می شوند، معمولا در طب چینی برای درمان آکنه استفاده می شوند. طبق طب سنتی چینی، به کاهش گرما و از بین بردن سموم کمک می کند، دارای خواص آنتی بیوتیک و ضد التهابی است و توانایی آن در درمان بسیاری از مشکلات پوست شناخته شده است.

3. خوردن لوبیای مانگ:

لوبیای مانگ یا ماش
مصرف لوبیای مانگ یا ماش / درمان جوش صورت با 7 روش چینی

لوبیا مانگ یک سم زدا است که با پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان ها، و مواد مغذی پر شده اند و قرن ها در جهان شرق محبوب بوده اند.”آنها هنگامی که مانند نخود یا نخود فرنگی خورده می شوند خوشمزه هستند و یک عنصر مخصوص ماسک صورت خاص را می سازند.” “آنها برای خنثی کردن و حتی درمان مناطق آکنه مثل منطقه T (پیشانی، بینی، چانه) بسیار مناسب هستند.”

4. امتحان کردن طب سوزنی :

با توجه به طب چینی، طب سوزنی راه دیگری برای کمک به کاهش آکنه است. “طب سوزنی کمک می کند تا گرما و سموم از بدن پاک شود.همچنین می تواند به تنظیم هورمون هایی که برترشحات پوست اثر می گذارد، و نیز کاهش التهاب و باکتری ها کمک کند.

این بدردت می خوره: رنگ مو عید 1403: امسال این رنگ موها مده + عکس

طب-سوزنی-برای-صورت
درمان جوش صورت با 7 روش چینی

5. خوردن مروارید خرد شده:

گیاه چینی Zhen Zhu – یا مروارید خرد شده – برای قرن ها بعنوان بخشی از یک فرمول پیچیده تر برای درمان آکنه استفاده شده است. مروارید خرد شده می تواند به خروج سموم از خون، کاهش خارش، از بین بردن بثورات، کندو، و ریزش های پررنگ کمک کند.

6. بادکش صورت:

درمان جوش صورت با 7 روش چینی، از مکش و حجامت قرن ها برای بهبود سلامت بدن و صورت استفاده می شده است، اما همچنین می تواند بر روی پوست استفاده شود.”با استفاده از تکنیک مکش / خلاء، می توانیم کنترل حرکت جریان خون را به دست بگیریم.” “در اغلب موارد، پوست خاکستری و چروکیده ناشی از فقدان گردش خون و تحریک و تجمع سموم در زیر پوست است.هنگامی که ما جریان بیشتری تولید می کنیم، می توانیم مواد مغذی را به سطح پوست هدایت کنیم، انرژی مجدد و طراوت را با تخلیه سموم به پوست تزریق میکنیم. ”

این مطلب هم جالبه: مانتو کتی های یانگوم برای عید 1403 که خیلی شیک هستند+ عکس

حجامت-صورت-برای-رفع-جوش
درمان جوش صورت با 7 روش چینی

7. نوشیدن آب و عسل:

درمان جوش صورت با 7 روش چینی: “12 اونس آب را با یک قاشق غذاخوری عسل هر روز صبح بخورید تا به سم زدایی کبد کمک کنید.” شما همچنین می توانید عسل را بر روی صورت استفاده کنید، زیرا ضد التهاب و ضد باکتری است.

این هم مفیده: روش استفاده از اسپری آب برای صورت که پوستت رو تا عید زنده می کنه!

جوش صورت چیست؟

جوش صورت (به انگلیسی: Acne) یک مشکل پوستی است که در نتیجه تجمع سلول های مرده پوست، انسداد منافذ چربی و ترشح زیاد غدد چربی پوست رخ می‌دهد. این جوش ها همچنین به عنوان آکنه نیز شناخته می‌شود، اما آکنه در واقع یک نوع جوش و عارضه پوستی است.

این مشکل بیشتر در نواحی صورت مانند پیشانی، گونه‌ها و چانه ایجاد می‌شود و می‌تواند به صورت لکه‌های قرمز یا سفید بروز کند. جوش صورت فرم‌های مختلفی از جمله جوش سفید (کومدون) که ترشح چربی پوست در داخل منفذ چربی انباشت می‌شود، و جوش قرمز و التهابی (آکنه) که ناشی از عفونت با باکتری‌ها و التهاب پوست است، دارد و معمولاً با خارش، سوزش، التهاب، قرمزی و حتی تشکیل زخم همراه است.

جوش صورت

این جوش ها نه تنها به لحاظ ظاهری ناراحت کننده است، بلکه می‌تواند بر روی اعتماد به نفس فرد نیز تأثیر بگذارد. عواملی مانند تغذیه نامناسب، استرس، برخی بیماری‌ها، مراقبت نادرست از پوست تماس مستقیم با مواد آلوده، ترشح بیش از حد چربی پوست و تنظیم نامناسب هورمون‌ها و حتی تغییرات هورمونی در اثر بارداری یا زایمان می‌توانند باعث بروز جوش صورت شوند.

با توجه به اهمیت آکنه و تأثیر آن بر روی زندگی روزمره، آشنایی بیشتر با علل، راهکارها و روش‌های پیشگیری و درمان جوش صورت می‌تواند به شما کمک کند تا پوست سالم‌تری داشته باشید و از زیبایی صورت خود لذت ببرید.

 

این مطالب هم جالبه: 

ماسک صورت با قهوه و ماست: اگه صورت بدون لک میخوای امتحان کن!

رنگ کردن مو در خانه با 8 قدم ساده و کاربردی | آرایشگر حرفه ای خود شوید!

درست کردن لاک ناخن در خانه با مواد دم دستی در خانه!

بهترین و موثرترین روش های شفاف کردن پوست تا عید نوروز

لاکچری ترین شومیز مجلسی برای عید دیدنی+ عکس

مادر تعجباتی ایلان ماسک که یه مانکن معروفه!+ عکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

دکمه بازگشت به بالا