;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

پوست لطیف: چگونه در زمستان نرمی و طراوت پوستمان را حفظ کنیم؟

پوست لطیف: به محض اینکه که وارد زمستان می شویم، پوست ما در معرض تغییرات دما و رطوبت و همچنین باد و باران قرار می گیرد که می تواند بر روی آن تاثیر بگذارد. اکنون زمان مناسبی برای تجدید روتین مراقبت پوستی برای رفع اثر شرایط محیطی است. با بخش مد و زیبایی مجله گفتنی همراه باشید.

حتما ببینید: لباس مناسب زنان چاق: چطوری خوش استایل تر به نظر برسید؟

زیاد لایه برداری انجام ندهید:

از دست ندهید: پاک کردن آرایش چشم را درست و اصولی انجام دهید تا از چروک دور چشم جلوگیری شود

پوست لطیف عکس 2: زیاد لایه برداری انجام ندهید

پوست لطیف: زمانی که پوسته‌ها ظاهر می‌شوند، گاهی به نظر می‌رسد که تنها راه این است که پوسته‌ها را از بین ببرید. در واقع، این کار می تواند باعث آسیب بیشتر به سد محافظ پوست شود و منجر به مشکلات پوستی بیشتر شود. دفعات لایه‌برداری را به یک یا دو بار در هفته کاهش دهید و از ترکیب لایه‌بردارهای فیزیکی، مانند اسکراب‌های دانه‌دار، با لایه‌بردارهای شیمیایی مانند آلفا یا بتا هیدروکسی اسیدها خودداری کنید، زیرا می‌تواند منجر به قرمزی و التهاب پوست شوند.

خیلی جالبه ببینید: کوچک کردن بینی بدون جراحی: روش فوق العاده عجیب زنان چینی که باید ببینید!

تقویت سد دفاعی پوست:

پوست لطیف: استفاده بیش از حد از محصولات مراقبت پوستی و عوامل خارجی مانند آلودگی می‌تواند بر سد دفاعی پوست تأثیر بگذارد؛ اما مراقبت از آن در زمستان بسیار مهم است. به دنبال استفاده از محصولاتی باشید که حاوی موادی مانند نیاسینامید باشد، که تولید سرامید را در پوست افزایش می دهد. این محصولات ضد التهاب هستند و با رنگدانه های ناهموار مبارزه می کند. همچنین خود سرامیدها، لیپیدها و … کرم های غنی تر که رطوبت را در خود حفظ می کند را نیز به کار بگیرید.

از دست ندهید حتما ببینید: از بین بردن چروک پیشانی و دور چشم فقط و فقط با پای مرغ شاید باور نکنید اما راز مردم چین و کره برای از بین بردن چروک

روال شبانه خود را نادیده بگیرید

پوست لطیف: در شب است که پوست ما ترمیم می شود، بنابراین مهم است که روتین مراقبت از پوست در شب خود را کنترل کنید. با پاک‌کننده‌های اسیدی غیر خشک‌کننده، پوستتان را پاک‌سازی کنید؛ به دنبال اسیدهای پلی‌هیدروکسی (PHAs) باشید. رتینول را با پپتیدها جایگزین کنید که بعد از رتینول، دومین مؤلفه ثابت‌شده در مورد سلامت و بازسازی پوست هستند و پس از آن، از یک آب‌رسان غنی از سرامید برای مسدود کردن مواد فعال و محافظت از پوست استفاده کنید.
ممکن است چندین هفته طول بکشد تا پوست به مصرف رتینول عادت کند. معمولاً کمی خشکی و قرمزی را تجربه می کنید.

از آنتی اکسیدان ها استفاده کنید

پوست لطیف: یکی از بزرگترین چالش ها برای پوست ما در زمستان، تغییرات مداوم دما است. حرکت از گرما به سردی بیرون، پوست ما را خراب می کند. داشتن یک تصفیه کننده هوا در اتاقی که بیشترین زمان را در آن می گذرانید می تواند راه حل خوبی باشد.

مراقبت از پوست غنی از آنتی اکسیدان نیز مهم است، زیرا به دفاع از پوست در برابر میکروتوکسین های ناشی از هوای بازیافتی و همچنین آلودگی، آسیب اشعه ماوراء بنفش و نور آبی کمک می کند، که همه اینها حتی در میانه زمستان همچنان وجود دارند. به دنبال موادی مانند ویتامین C، ویتامین E، رسوراترول و نیاسینامید باشید.

اگر پوست چربی دارید از مصرف روغن خودداری کنید

پوست لطیف: تصور نکنید که ماه های سرد به این معنی است که باید روغن های صورت را با مرطوب کننده های مورد علاقه خود عوض کنید. در حالی که استفاده از روغن برای پوست‌های خشک‌تر می‌تواند مفید باشد، پوست‌های چرب‌تر باید کاملاً پاک باشند. یک مرطوب‌کننده جداگانه و اضافی می‌تواند به رسیدن رطوبت به لایه‌های عمیق‌تر پوست کمک کند. از مصرف روغن برای پوست‌های چرب یا مستعد آکنه خودداری کنید، زیرا این امر می‌تواند باعث ایجاد جوش شود. افرادی که پوست چرب دارند باید به فرمول های غیر کومدون ساز که حاوی موادی مانند دایمتیکون، سرامیدها یا اسید هیالورونیک هستند، پایبند باشند.

مکمل های ویتامین D می توانند برای داشتن پوست لطیف کمک کننده باشند

پوست لطیف عکس 3: ویتامین دی

 

پوست لطیف: مصرف مکمل ویتامین D در زمستان می تواند مفید باشد. بیشتر ما در طول سال به اندازه کافی ویتامین D مصرف نمی کنیم، چه رسد به ماه های سردتر که روزها کوتاه تر و تاریک تر هستند. ویتامین D برای محافظت از پوست کلیدی است. شرایط التهابی مانند آکنه، روزاسه و اگزما اغلب زمانی که دچار کمبود این ویتامین می‌شویم تشدید می‌شوند. علاوه بر این، فقدان آن می تواند بر خلق و خوی ما تأثیر منفی بگذارد و باعث عدم تعادل هورمونی بیشتر شود، به این معنی که پوست ما بی نهایت بیشتر احتمال دارد که دچار مشکل شود.

محصولات با فرمول‌های سنگین تر لزوما بهتر نیستند

پوست لطیف: درست مانند روغن‌ها، فرمول‌های غلیظ و سنگین همیشه بهترین گزینه برای پوست نیستند، اگرچه در برخی روتین های مراقبت از پوست جای خود را دارند. اگر محصولات سنگین زیادی را روی سطح پوست بمالید، حسگرهای پوست شما دیگر نیازی به آب رسانی طبیعی نمی بینند، بنابراین آب مورد نیاز برای لایه های عمیق تر پوست را جذب نمی کنند.

پس از مدتی، لایه‌های عمیق‌تر تنبل و ناسالم می‌شوند، که در نهایت به معنای خشکی بیشتر و تحریک بیشتر در لایه‌های بالایی است. برای رفع این مشکل، به مواد آبرسانی مانند اسید هیالورونیک و اسکوالان نگاه کنید و به سادگی آنها را با آبرسان های خوب، همانطور که قبلا ذکر شد، استفاده کنید. بهترین راه برای آبرسانی به پوست از درون است، بنابراین مقدار زیادی آب نیز بنوشید.

مطالب جالب دیگر برای دیدن:

علت زود سفید شدن مو: چرا بعضی ها موهایشان زود سفید می شود و چه باید کرد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا