;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

فواید خوردن گردو در شب + اینا رو بدونی دیگه گردو رو صبح نمی خوری!

فواید خوردن گردو در شب: گردو، میوه مغزدار باارزشی است که انواع مختلفی دارد. گردو منبع عالی پروتئین، فیبر، ویتامینها، آنتی‌اکسیدانها و مواد معدنی است. واژه جوز معرب گوچ پارسی میانه به همین معنی است. مغز گردو و بذر کتان دارای بیشترین اندازه اسید چرب امگا ۳ در میان مواد غذایی گیاهی هستند. در این مطلب در مورد قواید خوردن گردو در شب صحبت می کنیم.

فواید خوردن گردو در شب

  •  کاهش خطر بیماری‌های قلبی
  •  بهبود عملکرد مغزی
  •  مقابله با التهاب و رادیکال‌های آزاد
  •  تقویت سیستم ایمنی
  •  پیشگیری از دیابت نوع دوم
  •  افزایش سطوح اسیدهای چرب امگا ۳
  •  بهبود کیفیت خواب
  •  کاهش خطر ابتلا به سنگ صفرا
  •  محافظت در برابر بیماری‌های مزمن
  •  تقویت سلامت استخوان‌ها

 

فواید خوردن گردو در شب 1

دیابت: مصرف روزانه گردو می‌تواند در بهبود چشمگیر میزان کلسترول خون در بیماران دیابتی نوع دوم مؤثر باشد. تحقیقات نشان داده است که گردو به عنوان بخشی از رژیم کم چرب، به کاهش چربی اطراف قلب کمک می‌کند و در نتیجه، سلامت قلبی-عروقی را بهبود می‌بخشد.

 

قلب: گردو با تأثیرگذاری بر کاهش کلسترول LDL و افزایش اسیدهای چرب امگا ۳، به مقابله با التهاب عروق و جلوگیری از سختی رگ‌ها کمک می‌کند. این امر باعث می‌شود که گردو نقش مهمی در پیشگیری و کاهش خطر بیماری‌های قلبی داشته باشد.

 

مغز: گردو به دلیل داشتن مقادیر بالایی از چربی‌های امگا ۳، به بهبود عملکرد سلول‌های مغزی کمک می‌کند. این چربی‌ها در ساختار و عملکرد غشاء سلولی نقش حیاتی دارند و به انتقال مواد مغذی و دفع ضایعات کمک می‌کنند، به ویژه زمانی که مغز در حال فعالیت است.

 

صفرا : بر اساس مطالعات ۲۰ ساله، مصرف حداقل یک اونس میوه دانه‌دار هفتگی می‌تواند خطر ابتلا به سنگ صفرا را تا ۲۵ درصد کاهش دهد. گردو، به عنوان یکی از این میوه‌های دانه‌دار، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های کیسه صفرا دارد.

 

خواب: گردو با داشتن ملاتونین، به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند. این هورمون تنظیم‌کننده خواب، همچنین به عنوان یک آنتی‌اکسیدانت قوی عمل می‌کند و در پیشگیری و تأخیر در ابتلا به بیماری‌های مختلف، از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های عصبی مانند پارکینسون و آلزایمر، مؤثر است.

 

استخوان ها: اسید لینولنیک آلفا موجود در گردو به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند. به نقل از چی شی، این چربی امگا ۳ با جلوگیری از تحلیل استخوان‌ها، به تقویت ساختار استخوانی و پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با استخوان کمک شایانی می‌کند.

 

اکسیداسیون: مغز گردو منبعی غنی از فلزات مهمی چون منگنز و مس است که نقش حیاتی در فرآیندهای بیوشیمیایی بدن دارند. این فلزات بخشی از ساختار آنزیم‌هایی هستند که در فرآیند اکسیداسیون در بدن نقش دارند.

یکی از این آنزیم‌ها، آنزیم superoxide dismutase است که به خنثی‌سازی مواد رادیکال آزاد در سیتوپلاسم سلول و میتوکندری کمک می‌کند. این آنزیم برای فعالیت خود به مس و منگنز نیاز دارد، که در مغز گردو به مقدار فراوان یافت می‌شود.

همچنین، مغز گردو دارای ترکیب آنتی‌اکسیدانی به نام ellagic acid است که فعالیت‌های متابولیکی را که ممکن است منجر به سرطان شوند، متوقف می‌کند. این ماده، علاوه بر جلوگیری از آسیب‌دیدگی سلول‌ها تحت تأثیر مواد رادیکال آزاد، به خنثی‌سازی مواد سرطان‌زا کمک کرده و از تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

 

اسیدهای چرب امگا ۳: مطالعات نشان داده‌اند که مصرف تنها چهار دانه گردو در روز می‌تواند سطوح خونی اسیدهای چرب امگا ۳ را به طور چشمگیری افزایش دهد. این اسیدهای چرب شامل اسید لینولنیک آلفا (ALA) و اسید ایکوساپنتانوئیک (EPA) هستند که نقش مهمی در حفظ سلامت قلب و عروق و کاهش التهاب در بدن دارند.

امگا ۳، به ویژه در بهبود عملکرد مغزی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و بیماری‌های التهابی نقش بسزایی دارد. به این ترتیب، مصرف منظم گردو می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های مزمن کمک کند.

 

این مطالب هم جالبه:

قاتل کلسترول بالا: اگر چربی خون بالا دارید این ها را بخورید!

درمان فوری کبد چرب در منزل+ چند روش موثر

پرپشت شدن مژه با ریمل طبیعی روغن‌کرچک و پوست گردو!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا