;
سلامتتناسب اندام و تغذیه

آیا بهتر است به جای وزنه زدن، یوگا انجام دهیم؟

مزایای یوگا به جای وزنه زدن: یوگا و وزنه زدن دو راه ایده آل برای حفظ تناسب اندام هستند. اگرچه به روش های بسیار متفاوت، هر دو گزینه به ما کمک می کنند تا عضله سازی کنیم و احساس بهتری نسبت به خود داشته باشیم.
ورزش بسیار مهم است، اما آیا بهتر است به جای وزنه زدن، یوگا انجام دهیم؟ امروز در بخش سلامت به این سوال پاسخ خواهیم داد که شاید تا به حال از خود پرسیده باشید. با وبسایت گفتنی همراه باشید.

همچنین کشف کنید: آیا می خواهید قدبلند شوید؟ افزایش قد با 6 حرکت ساده یوگا!

یوگا و وزنه دو روش متفاوت برای تناسب اندام هستند. با توجه به اینکه توصیه می شود حداقل دو بار در هفته برخی از انواع تمرینات قدرتی را انجام دهید، هر دو گزینه برای دستیابی به شرایط بدنی خوب ایده آل هستند.

با این حال، آیا بهتر است به جای وزنه زدن، یوگا انجام دهیم؟ مطمئناً با یوگا می توانید توان و قدرت عضلانی را افزایش دهید . توجه داشته باشید، شما محدود به بلند کردن وزن بدن خود هستید. به همین دلیل، می تواند مهارت، زمان و اراده بیشتری نسبت به وزنه برداری نیاز داشته باشد. در ادامه می‌خواهیم ببینیم کدام یک از این دو نوع ورزش سالم‌تر است.

آیا بهتر است به جای وزنه زدن، یوگا انجام دهیم؟

چرا وقت زیادی را در باشگاه صرف کار روی هر قسمت از بدن خود به طور جداگانه می کنید، در حالی که می توانید همه نقاط را به هم وصل کنید و این کار را یکجا با یوگا انجام دهید؟

در زیر نقاط قوتی را به شما نشان می دهیم که نشان می دهد به جای وزنه زدن بهتر است یوگا انجام دهید. یادداشت بردار!

1. فواید فیزیکی یوگا

اول از همه، در این جا چیزی وجود دارد که باید در نظر بگیرید: هیچ مقدار وزنه برداری بازوهای شما را به اندازه نگه داشتن وزن بدن خود قوی نمی کند، درست مانند یوگا. به علاوه، تقریباً هر کاری که در یوگا انجام می‌دهید، با خودتان درگیر است، از ژست‌های متمرکز بر هسته گرفته تا حرکت از یک حالت به حالت دیگر. یوگا به شما این امکان را می دهد که ضربان قلب خود را افزایش دهید ، ماهیچه های خود را تقویت کنید و بر روی انعطاف پذیری کار کنید.

2. یوگا یک ورزش رقابتی نیست

در حالی که برخی از افراد سعی می کنند در کلاس اسپین سریع ترین باشند، در یوگا مهم نیست که دیگران چه کاری انجام می دهند. هیچ رقابتی وجود ندارد: شما فقط با خودتان رقابت می کنید.

3. در پول خود صرفه جویی می کنید

تنها چیزی که برای تمرین یوگا نیاز دارید خودتان هستید. شما می توانید هر لباسی را بپوشید که به شما امکان حرکت می دهد و حتی نیازی به تشک یوگا ندارید، زیرا چمن و تشک به خوبی کار می کنند.

همچنین، اگر می‌خواهید الهام بگیرید، می‌توانید ویدیوهای رایگان زیادی را به صورت آنلاین پیدا کنید. به یاد داشته باشید که برای تمرین مهم نیست که در خانه باشید، در اداره یا حتی در خیابان .

بخوانید: نکات ورزشی برای کسانی که فشار خون بالا و مقاوم دارند

4. یوگا به کاهش وزن کمک می کند

تمرین یوگا ذهن شما را تغییر می دهد: نحوه رویارویی شما با زندگی، بدن و غذا را تجدید می کند .

یوگا نشان می دهد که چگونه از بدن خود برای تمام کارهای شگفت انگیزی که می تواند برای شما انجام دهد قدردانی کنید. بنابراین، به شما کمک می کند تا آن را با بهترین سوخت ممکن به جای غذاهای ناسالم پر کنید.

آگاهی از تغذیه مناسب یک ابزار کاهش وزن بسیار موثرتر از سوزاندن یک سری کالری در هر کلاس تناسب اندام یا کلاس وزنه برداری است.

5. بدون آسیب

با یوگا، یاد می گیرید که بدن و ذهن را متحد کنید. این به شما این امکان را می دهد که به راحتی حرکت کنید و همیشه به احساس بدن خود توجه کنید. یوگا فرم عملکردی تری از تمرینات قدرتی را نسبت به تمرینات وزنه برداری سنتی ارائه می دهد. شما می توانید با تمرین یوگا قوی تر شوید، اما تمرینات قدرتی با وزنه مزایای منحصر به فرد خود را دارد.

6. یوگا به شما انعطاف و تحرک می دهد

یوگا یک راه سرگرم کننده برای افزایش انعطاف پذیری و تحرک بدن شما است . تمرین با وزنه بر بلند کردن تمرکز دارد نه افزایش انعطاف بدن. باید بدانید که انعطاف پذیری یک عامل ضروری برای وضعیت بدنی خوب و برای دستیابی به تندرستی است.
یوگا، بدون اینکه فشار زیادی به بدن وارد کند، می تواند محدودیت ها را نیز از بین ببرد و همچنین به تدریج انعطاف پذیری را افزایش دهد.
مهمترین چیز این است که شما راهی برای کار کردن با بدن خود پیدا کنید، با این هدف که بدن خود را قوی تر و انعطاف پذیرتر کنید. به یاد داشته باشید که مجبور نیستید انتخاب کنید. برای مزایای بیشتر می توانید تمرین یوگا و وزنه برداری را ترکیب کنید.

توصیه می کنیم برای کاوش و یافتن تمریناتی که واقعاً از آن ها لذت می برید، وقت بگذارید. به این ترتیب می توانید آن ها را به یک عادت برای زندگی تبدیل کنید. آیا در حال حاضر به جای وزنه زدن، یوگا انجام می دهید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا