;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

نحوه دم کردن چای کشمش و فواید بی نظیر آن بر سلامتی بدن

نحوه دم کردن چای کشمش: اگرچه ما چای کشمش را به عنوان یک داروی گیاهی مدرن می دانیم، اما هزاران سال است که از آن در طب سنتی ژاپن استفاده می شود. این دمنوش اغلب کاربردهای بی نظیری چون: کاهش خماری، کاهش اضطراب، بهبود هوشیاری، سم زدایی بدن و غیره را دارا می باشد. این دمنوش به‌عنوان چایی که از کل درخت تاک درست می‌شود، برخلاف روش خالص‌سازی‌شده، تعداد زیادی پلی‌فنول و آنتی‌اکسیدان‌های اضافی استخراج می‌شود که فرهنگ‌های آسیایی برای قرن‌ها به عنوان درمان بیماری‌ها روی آن‌ها تکیه کرده‌اند.

نحوه دم کردن چای کشمش، گاهی اوقات چای کشمش ژاپنی یا چای هوونیا دولسیس نامیده می شود، ما در این بخش از سلامت مجله گفتنی روش دم کردن آن را به شما آموزش می دهیم و سپس اثرات و فواید آن را برایتان شرح می دهیم.

این مطالب هم جالبه: عادت‌های خوب اما مضر که الکی از قدیم تو گوشمون خوندن!

نحوه دم کردن چای کشمش ژاپنی

نحوه دم کردن چای کشمش: به عنوان چای، کمی تلخ است، اما به دلیل پوسته‌های میوه‌ای گوشتی که درخت دارد، شیرین‌تر است، و به طور کلی ترجیح می‌دهیم آن را با کمی عسل شیرین کنیم تا تلخی آن از بین برود. ولی اگر طعم آن را دوست دارید، از اضافه کردن عسل صرفنظر کنید.

نحوه دم کردن چای کشمش

این هم مفیده: پیاده‌ روی کوتاه قاتل دیابت: این ساعت پیاده روی کنید!

روش ساده دم کردن چای کشمش ژاپنی به شرح زیر است:

  • 300 میلی لیتر آب 90 درجه سانتیگراد را به حدود 20 گرم میوه درخت کشمش ژاپنی اضافه کنید.
  • بگذارید 4 تا 6 دقیقه بسته به قدرتی که ترجیح می‌دهید دم بکشد (پیشنهاد می‌کنیم از انتهای آن محدوده شروع کنید)
  • در صورت تمایل عسل را اضافه کنید و میوه را بردارید یا در فرنچ پرس دم کنید
  • میوه را دور نریزید، به خصوص اگر آن را خشک خریداری کرده باشید، می توان دوباره از آن استفاده کرد. فقط 10 گرم میوه جدید را به دسته بعدی اضافه کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

فواید و اثرات چای هونیا

نحوه دم کردن چای کشمش، دلیلی وجود دارد که چای کشمش ژاپنی برای قرن ها مصرف شده است، و دلیل آن این نیست که لزوما طعم شگفت انگیزی دارد. این دمنوش مملو از آنتی اکسیدان های قوی است که به حمایت از کبد کمک می کند، که عضو اصلی در سم زدایی پوست، مو، ناخن ها، از بین بردن مواد مضر مانند استالدئیدها از بدن است که باعث از بین رفتن خماری در مصرف کنندگان مشروبات الکلی می شود،همچنین این دمنوش راهی عالی برای کاهش اضطراب می باشد و با نوشیدن آن دچار آرامشی عجیب می شوید.

 

این مطالب هم جالبه:

دمنوش‌‌های انرژی زا که میتونه جایگزین نوشیدنی های صنعتی بشه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا