;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

آنتی بیوتیک خانگی برای سرماخوردگی و سرفه+ طرز تهیه

آنتی بیوتیک خانگی: خواص زنجبیل و عسل از مدت‌ها قبل شناخته شده است و برای درمان مشکلات تنفسی مانند سرماخوردگی و سرفه استفاده می‌شود. عسل و زنجبیل هر دو فواید فردی خود را برای سلامتی دارند، مانند داشتن خواص آنتی اکسیدانی و ترکیب این دو مزایای اضافی را فراهم می‌کند. عسل همچنین ثابت کرده است که ماده بسیار خوبی برای انتقال فواید مختلف زنجبیل به بدن است. در بخش سلامت از سری مطالب درمان خانگی و گیاهان دارویی با طرز تهیه آنتی بیوتیک خانگی آشنا شوید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم بدردت می خوره:رهایی از شر چربی شکم و پهلو فقط با انجام 3 مرحله ساده و شدنی

آنتی بیوتیک خانگی

زنجبیل و عسل یک داروی باستانی است که به ویژه در سنت‌ها و فرهنگ‌های آسیایی، هندی و عربی محبوب است و به موجب آن از آب و عسل به عنوان وسیله‌ای برای انتقال فواید ریشه زنجبیل به بدن استفاده می‌شود.

ترکیب عسل و زنجبیل امروزه بیشتر به عنوان درمانی برای مشکلات گوارشی و سرماخوردگی شناخته می‌شود. مانند یک آنتی بیوتیک گیاهی طبیعی با طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های ذاتی ضد باکتری، ضدویروس و ضد انگلی است.

آنتی بیوتیک خانگی

تسکین علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا

عسل یک آنتی اکسیدان طبیعی است که با مخلوط با زنجبیل یک ترکیب عالی برای سرماخوردگی است. عسل گلودرد را آرام می‌کند. همچنین سرفه آزار دهنده مرتبط با سرماخوردگی یا آنفلوآنزا را سرکوب می‌کند. عسل و زنجبیل هر دو خاصیت سم‌زدایی بدن را دارند و کمک مثبتی در کاهش کلسترول بد خون می‌کنند و در سلامت و پاکسازی کبد کمک می‌کنند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

عسل یک منبع عالی آنتی اکسیدان است و همچنین دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ، ضد التهاب و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. زنجبیل با التهاب مقابله می‌کند و نیز دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی برای کمک به مبارزه با عفونت‌ها و تقویت ایمنی بدن هستند.

این هم مفیده: درمان خانگی دل پیچه بزرگسالان | 10 راهکار رفع فوری ناراحتی معده و دل درد

تسکین سرفه

به طور سنتی، محبوب‌ترین استفاده از عسل و زنجبیل در کنار هم برای درمان سرفه، سرماخوردگی و سایر موارد تنفسی است. چندین فرهنگ در سراسر جهان از این ترکیب برای تسکین علائمی مانند گلودرد یا آبریزش بینی استفاده می‌کنند.

طرز تهیه آنتی بیوتیک خانگی

چای عسل و زنجبیل از جوشاندن ساده این ریشه آسیایی که معمولاً با آب استفاده می‌شود و با کمی عسل شیرین و تکمیل می‌شود. تمام آنچه شما نیاز دارید عبارتند از:

مواد لازم برای آنتی بیوتیک خانگی

زنجبیل تازه رنده شده یک قاشق غذاخوری

عسل یک قاشق غذاخوری

آب گرم یا چای یک فنجان

آنتی بیوتیک خانگی2

این هم بدردت می خوره: 3 راه‌حل ساده برای درمان شوره سر | درمان خانگی شوره سر!

آنتی بیوتیک خانگی با چند مرحله ساده

زنجبیل رنده شده را در یک فنجان آماده کنید و آب یا چای داغ را بریزید. اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند و زنجبیل را با صافی بردارید. وقتی نوشیدنی تا حدی خنک شد، عسل اضافه کنید.

روش اول طرز تهیه آنتی بیوتیک خانگی

زنجبیل را مانند هویج پوست بگیرید (اختیاری) سپس زنجبیل را نازک برش دهید. آن را داخل شیشه قرار داده، با عسل بپوشانید و حباب‌های هوا را از عسل خارج کنید. در شیشه را ببندید و بگذارید ۴ تا ۶ هفته بماند و زنجبیل را صاف کنید. از هر روشی که از عسل عادی استفاده می‌کنید، بهره ببرید.

روش دوم طرز تهیه آنتی بیوتیک خانگی

عسل را در ظرف بریزید تا نیمه پر شود، زنجبیل پودر شده را اضافه کنید، سپس بقیه عسل را اضافه کنید. عسل را خوب هم بزنید تا زنجبیل خوب مخلوط شود. از این عسل می‌توان فوراً استفاده کرد و درمانی مناسب برای سرماخوردگی، آنفلوآنزا یا مشکلات معده است.

موارد احتیاط در مصرف عسل

کودکان زیر یک سال نباید عسل مصرف کنند. افرادی که به گرده گل یا فرآورده‌های دیگر عسل آلرژی دارند. افرادی که دیابت دارند با مشورت پزشک مصرف شود. مصرف بیش از حد معقول باعث اضافه وزن می‌شود.

این مطلب هم مفیده: 8 بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از سکته قلبی | سکته در کمین شماست!

آنتی بیوتیک چیست؟

آنتی بیوتیک (Antibiotic) نوعی دارو است که باعث از بین رفتن یا جلوگیری از رشد باکتری‌‌ها می‌شود. آنتی بیوتیک‌‌ها هیچ تاثیری روی ویروس‌‌ها، قارچ‌‌ها یا انگل‌‌ها ندارند. آن‌ها یک کلاس را در گروه بزرگتری از ترکیبات به نام ضد میکروب تشکیل می‌دهند (ضد میکروب‌ها شامل دارو‌های ضدویروسی، ضدقارچی و ضدانگلی نیز هستند). آنتی بیوتیک‌‌ها برای بدن میزبان نسبتاً بی ضرر هستند، بنابراین می‌توانند برای درمان عفونت‌‌های باکتریایی به راحتی مورد استفاده قرار گیرند.

اصطلاح آنتی بیوتیک توسط «سلمان واکسمن» (Selman Waksman) ابداع شده است، این اصطلاح در ابتدا تنها آنتی بیوتیک‌‌های حاصل از موجودات زنده را توصیف می‌کرد و عوامل شیمی ‌درمانی که کاملاً مصنوعی هستند، در این گروه قرار نمی‌گرفتند.

کپک آنتی بیوتیک

به عنوان مثال، آنتی بیوتیک‌‌هایی وجود دارند که از کپک گرفته می‌شوند، از جمله این آنتی بیوتیک‌ها می‌توان به پنی سیلین اشاره کرد. در حال حاضر اصطلاح آنتی بیوتیک در مورد ضد میکروب‌‌های مصنوعی مانند «دارو‌های سولفا» (Sulfa Drugs) (دارو‌های حاوی سولفور) نیز به کار می‌رود. تا به امروز محققان در این زمینه توانسته‌اند از منابع طبیعی و سنتزی برای تولید آنتی بیوتیک‌های موثر در برابر عوامل بیماری‌زا، استفاده کنند.

 

این مطال هم جالبن:

سفید کردن دندان‌های زرد در خانه با ۴ روش ساده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 3 =

دکمه بازگشت به بالا