;
بیماری هاسلامت

خوابیدن با چراغ روشن خطر ابتلا به فشار خون بالا، چاقی و دیابت را افزایش می دهد

 خوابیدن با چراغ روشن: یک مطالعه نشان می‌دهد که اگر با چراغ‌های روشن بخوابید، به احتمال زیاد دچار چاقی، دیابت و فشار خون بالا می‌شوید.

برخی از افراد عادت دارند هنگام خواب شب ها مقداری نور در اتاق داشته باشند. در حالی که این طبیعی به نظر می رسد، اما مطالعه ای که توسط دانشکده پزشکی دانشگاه نورث وسترن فاینبرگ در شیکاگو انجام شد، نشان داد که قرار گرفتن در معرض نور در طول خواب ممکن است خطر ابتلا به مشکلات سلامتی را افزایش دهد. سه مشکل اصلی سلامتی که در این مطالعه ذکر شد عبارتند از چاقی، فشار خون بالا و دیابت.

 

بر اساس این مطالعه منتشر شده در مجله SLEEP، خوابیدن با نور کم یا روشن با افزایش خطر ابتلا به فشار خون، دیابت و چاقی مرتبط است. این مطالعه عمدتاً بر روی افراد مسن که در هنگام خواب در معرض نوعی نور قرار می گیرند، متمرکز شده است.

این می تواند نور ناشی از لامپ یا لامپ شب، نور گوشی هوشمند یا رگه های نور خیابانی باشد که از پنجره می گذرد. محققان دانشکده پزشکی فاینبرگ دریافتند که حتی قرار گرفتن کوتاه در معرض نور در طول خواب می تواند بر سلامت ما تأثیر بگذارد. از آن جایی که افراد مسن در حال حاضر در معرض خطر بالقوه دیابت و فشار خون بالا هستند، قرار گرفتن در معرض نور در طول خواب می تواند این خطر را دو برابر کند. با بخش سلامت گفتنی همراه باشید.

 

تحقیق درباره خوابیدن با چراغ روشن:

 خوابیدن با چراغ روشن

برای این تحقیق، این تیم برنامه خواب و عادات 550 فرد مسن بین 63 تا 84 سال را دنبال کرد. این تیم به طور خاص قرار گرفتن در معرض نور را در طول خواب از طریق یک دستگاه مچ بسته برای یک دوره کوتاه 7 روزه تجزیه و تحلیل کردند. مشخص شد که نیمی از شرکت کنندگان به خوابیدن با نور کمی عادت داشتند. مشخص شد که این افراد 100 درصد بیشتر در معرض خطر دیابت، 82 درصد خطر چاقی و 74 درصد خطر فشار خون بالا هستند.

حتما بخوانید: 3 معایب خوابیدن با گوشی: بعد از این هرگز با تلفن همراه نمی خوابید

جالب است بدانید: چرا گوش دادن به موسیقی قبل از خواب، بد است؟

خوابیدن با چراغ روشن خطر مشکلات سلامتی را افزایش می دهد

تاثیر قرار گرفتن در معرض نور در هنگام خواب بر سلامتی
در حالی که این مطالعه عمدتاً بر روی افراد مسن انجام شده است، تحقیقات قبلی ارتباط بین نور به موقع یا خوابیدن با چراغ روشن در شب با افزایش مشکلات قلبی را ذکر کرده است. این ممکن است ضربان قلب و گلوکز خون را در طول خواب افزایش دهد. دکتر جاناتان سدرنایس متخصص خواب از دانشگاه سوئد با ذکر این نکته که قرار گرفتن در معرض نور شبانه بر سلامت قلبی متابولیک تأثیر منفی می‌گذارد، این ادعا را تأیید می‌کند که اگر فردی هر شب هنگام خواب خود را در معرض نور قرار دهد، اثرات نامطلوب آن به مرور زمان آشکار می‌شود.

جالب است بدانید: علت بیدار شدن از خواب در شب: این 5 غذا باعث بدخوابی می شوند

چرا در هنگام خوابیدن با چراغ روشن این اتفاق می افتد؟

 خوابیدن با چراغ روشن-افزایش خطر ابتلا به دیابت و فشار خون

به گفته محققان، نور ریتم شبانه روزی یا ساعت خواب بدن را مختل می کند. قرار گرفتن در معرض نور چرخه خواب را مختل می کند که بر عملکرد بدن تأثیر می گذارد. هنگام خواب، ذهن به بدن سیگنال می دهد که فقط زمانی که نور وجود ندارد استراحت کند زیرا هورمون ملاتونین در یک محیط تاریک ترشح می شود. به همین دلیل است که شما به راحتی در تاریکی به خواب می روید. سطوح پایین ملاتونین با افزایش خطر ابتلا به دیابت و فشار خون بالا مرتبط است، به همین دلیل روشن نگه داشتن چراغ ها در خواب شبانه ممکن است سلامت شما را مختل کند.

حتما بخوانید: انواع اختلالات خواب: مدتی است بی خواب شده ام چکار کنم؟

خوابیدن با چراغ روشن خطر مشکلات سلامتی را افزایش می دهد

بنابراین، برای سلامت قلب و عروق و متابولیک قلب باید از قرار گرفتن در معرض نور در طول خواب اجتناب کنید. اگر واقعاً نیاز است، می‌توانید چراغ‌های کم ارتفاع را روشن نگه دارید که مستقیماً به چشم شما نرسد. علاوه بر این، می توانید از ماسک خواب استفاده کنید تا نور مستقیم را مسدود کند و از خوابی آرام و سلامتی بهتر لذت ببرید.

لینک های مرتبط:

پدیده های عجیبی که هنگام خواب برای انسان اتفاق می افتد

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا خوابیدن با پاهای بیرون از لحاف بهتر است؟

درمان طبیعی برای مبارزه با خروپف و جلوگیری از آپنه خواب

چرا هنگام خواب دست ها بی حس می شوند؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

دکمه بازگشت به بالا