;
تازه هاسیاسی و اقتصادی

ماجرای عکس بچه پولدار و فقیر چیست؟ وقتی پول خوشبختی نمی آورد!

عکس بچه پولدار و فقیر: این عکس که با نام “Toffs and Toughs” شناخته می شود، یک عکس از پنج پسر در سال 1937 است: دو نفر با لباس مدرسه “هارو” شامل جلیقه، کلاه بلند، گل روی جیب کت و عصا.

و سه نفر در همان نزدیکی با لباس شخصی جوانان طبقه کارگر قبل از جنگ.

عکاس عکس کیست؟

عکس بچه پولدار و فقیر: این عکس توسط جیمی سیم در 9 ژوئیه 1937 در خارج از دروازه گریس در زمین کریکت لردز در جریان مسابقه کریکت ایتون و هارو گرفته شد. اغلب به عنوان نمونه ای از سیستم طبقاتی بریتانیا بازتولید شده است.

اینم جالبه: معادل اسمت به ژاپنی چی میشه ؟

پسرها از چه خانواده هایی بودند؟

عکس بچه پولدار و فقیر: بچه های مرفه مدرسه هارو، به نام های پیتر واگنر و توماس تیم دایسون بودند که ترتیب داده بودند ساعت 2 بعدازظهر در گریس گیتس باشند، جایی که پدر واگنر آنها را برمی‌داشت و برای آخر هفته به راس هیل، خانه روستایی واگنرها در ساری می‌برد.

سه پسر دیگر جورج سالمون، جک کاتلین و جورج یانگ، دانش آموزان 13 ساله مدرسه ابتدایی محلی کلیسای انگلستان بودند.

هر سه آن روز صبح به دندانپزشک مراجعه کرده بودند و سپس تصمیم گرفتند مدرسه را رها کنند و به جای آن بیرون از لردز بگردند، جایی که مسابقه ایتون-هارو فرصت های درآمدزایی را برای هر پسری که مایل بود درهای تاکسی را باز کند و کیف حمل کند یا بالشتک های صندلی را برگرداند ارائه کرد.

نشریه نیوز کرونیکل این تصویر را روز بعد در صفحه اول با عنوان «هر عکس یک داستان می گوید» منتشر کرد. شرح یک خطی فقط رویداد و مکان را مشخص می کرد.

به گفته خواهر پیتر واگنر، وقتی خانواده واگنر برای اولین بار آن را دیدند، “احتمالاً ما خندیدیم زیرا آنها [پسران] هر دو بسیار خسته به نظر می رسیدند”. اما در سال های بعد، سرگرمی او کم رنگ شد. بعداً او اعلام کرد که این تصویر “به دلایل اشتباه” شناخته شده است.

پسر ثروتمند خیره به دوربین در 16 سالگی مرد

عکس بچه پولدار و فقیر: تیم دایسون (پسر ثروتمندی که به دوربین خیره شده است) غم انگیزترین داستان آنها را دارد. یک سال پس از اینکه سیم عکسش را گرفت، والدینش ترتیبی دادند که پسرشان برای تعطیلات تابستانی در محله ارتششان در تریمولگری هند به آنها بپیوندد.

دایسون در سفر احساس بدی کرد و تشخیص داده شد که دیفتری دارد.

تیم در 26 اوت 1938 در تریمولگری در سن 16 سالگی درگذشت. پدرش در سقوط سنگاپور توسط ژاپنی ها دستگیر شد و در 22 نوامبر 1942، چهار سال پس از دفن تنها فرزندش، در اردوگاه زندانی کره درگذشت.

پسر ثروتمند دوم دچار بیماری روانی شد

عکس بچه پولدار و فقیر: پیتر واگنر وارد شرکت کارگزاری سهام خانوادگی شد، ازدواج کرد و صاحب سه دختر شد. او در دهه 1970 دچار بی ثباتی روانی شد و در سال 1984 در بیمارستان هلینگلی در سن 60 سالگی درگذشت.

سرنوشت پسرهای فقیر سمت راست عکس

عکس بچه پولدار و فقیر: دو پسری که نامشان جورج یانگ و جورج سالمون بود، در سال 1998 هنگام مصاحبه برای دیلی میل هر کدام ازدواج کردند.

یانگ یک تجارت تمیز کردن پنجره را راه اندازی کرد و چهار پسرش را در همان تجارت وارد نمود و بسیار ثروتمند شد.

سالمون که هنوز در مریل‌بون زندگی می‌کرد، در سال 2000 درگذشت.

خانواده جک کاتلین، پسر سوم، بلافاصله پس از سال 1937 به ریکمنسورث نقل مکان کردند. او یک بار همسرش را از دست داد، دوباره ازدواج کرد و در ویموث زندگی کرد. جک در ژانویه 2011 در سن 85 سالگی درگذشت و از همسرش شلیا، پسر، دختر و نوه هایش به یادگار ماند.

بر خلاف واگنر و دایسون، هر سه مرد به سن پیری و قناعت رسیده بودند. اما جک کتلین با سالمون و یانگ ارتباط برقرار نکرده بود.

همسرش گفت که وقتی یک روزنامه (شاید دیلی میل) از این سه مرد خواست تا برای بازسازی تصویر در لردز، یا حداقل نقش خود در آن، دور هم جمع شوند، جک نپذیرفت.

احتمالاً تصور کلیشه ای به عنوان یک پسر فقیر لندنی ممکن است او را عصبانی کرده باشد؛ چرا که دیگر وضعش خوب شده بود و احتمالاً هیچ حس نوستالژی برای خیابان های قبل از جنگ دوران کودکی خود نداشت.

Toff به چه معناست؟

عکس بچه پولدار و فقیر: تاف یک لغت عامیانه بریتانیایی به معنای فرد ثروتمند و طبقه بالاست. منشأ آن شاید نوعی از تافت باشد، لقبی برای دانشجویی در دانشگاه آکسفورد، که کلاهی با منگوله طلا به سر دارد.

مسابقه کریکت ایتون و هارو یکی از طولانی ترین مسابقات ورزشی سالانه در جهان است. این مسابقه به عنوان یک مناسبت اجتماعی در سال های پس از جنگ کاهش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + یک =

دکمه بازگشت به بالا