;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

درمان اختلال خواب شبانه با ترکیب شیر و فلفل سیاه + طرز تهیه و روش مصرف

درمان اختلال خواب شبانه: طب سنتی مملو از ادویه و داروهای گیاهی است که مصرف منظم آن می تواند در عین سلامتی، شما را از عواقب داروهای شیمایی مصون نگه دارد. در طب سنتی ترکیب ادویه ها با موادی همچون شیر، ماست، عسل و … توصیه فراوان شده است. تحقیقات جدید روشن کرده است که این ترکیبات به دلیل داشتن مواد مغذی و افزایش خواص به دلیل ترکیب، می توانند سلامتی را تضمین کنند. ترکیب شیر و فلفل سیاه نیز از جمله این ترکیب هاست و می تواند سلامتی عمومی شما را تضمین کند.

این هم جالبه: پاکسازی کبد به کمک گیاهان | 5 گیاه خوشمزه که اثر فوق العاده سریعی دارند

فواید مصرف ترکیب شیر و فلفل سیاه

درمان اختلال خواب شبانه، همه می دانند که شیر فواید زیادی برای سلامتی دارد. براساس دیدگاه طب سنتی این مخلوط شفابخش است و برای مصرف آن کافی است که 5 عدد دانه فلفل سیاه را به همراه یک لیوان شیر جوشانده و میل نمائید. در ادامه این مطلب بخش سلامت مجله خبری چشمک به بررسی فواید مصرف ترکیب شیر و فلفل سیاه برای درمان اختلال خواب شبانه پرداخته ایم. در این بخش از سلامت در مجله گفتنی با ما همراه باشید.

شیر و فلفل سیاه که به تنهایی منبع شفا هستند، با ترکیب شدن برای درمان اختلال خواب شبانه معجزه می کنند. هر شب قبل از خواب یک لیوان شیر با فلفل سیاه بنوشید و ببینید چه اتفاقی می افتد…

این مطلب هم مفیده: خواب استاندارد: بیا ببین با توجه به سن و سالت باید چند ساعت بخوابی؟

این هم بدردت میخوره: عادت‌های خوب اما مضر که الکی از قدیم تو گوشمون خوندن!

درمان اختلال خواب شبانه با فلفل سیاه

این را هم بخوانید: لاغری به روش ژاپنی+از الان شروع کنی تا عید 15 کیلو می تکونی!

بهبود خواب برای درمان اختلال خواب شبانه

نقش مهمی که خواب در روند بهبود مشکلات سلامتی ایفا می کند، اهمیت غذاها و نوشیدنی های مصرف شده را افزایش می دهد. غذاها و نوشیدنی های مصرف شده قبل از خواب می توانند بر کیفیت خواب تأثیر مثبت یا منفی بگذارند.

در این زمینه، شیر که سرشار از پروتئین است و برای سلامتی بسیار ارزشمند است، وقتی با فلفل سیاه ترکیب شود، می تواند به یک منبع شفابخش قابل توجه تبدیل شود. فلفل سیاه که عموما در غذاها استفاده می شود و با فواید سلامتی خود برجسته است، با مخلوط شدن با شیر سرشار از پروتئین، هر چه بیشتر خواص خود را نمایان می کند.

فلفل سیاه، همراه با کلسیم، پروتئین و سایر عناصر غذایی شیر، راه حل موثری برای بسیاری از مشکلات سلامتی ارائه می دهد. این ترکیب می تواند کیفیت خواب شبانه را بهبود بخشد.  لذا اگر از مشکلات بی خوابی شبانه رنج می برید، هر شب قبل از خواب 1 لیوان شیر به همراه دانه فلفل (آنچنان که گفته شد) بنوشید. اثرات آن را باور نخواهید کرد.

این را هم ببین: انواع اختلالات خواب: مدتی است بی خواب شده ام چکار کنم؟

درمان گلو درد و سرفه

عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی با علائم ناراحت‌کننده‌ای مانند بثورات گلو، سرفه و تورم ظاهر می‌شوند. در چنین مواردی، شیر و فلفل سیاه به عنوان یک روش درمانی رایج ترجیح داده می شود و فواید سلامتی مهمی را ارائه می دهد. ترکیبات فعال موجود در فلفل سیاه دارای اثرات تسکین دهنده گلو و ضد التهابی است.

این مطلب خیلی مفیده: درمان زانو درد فوری با 4 روش خانگی که نتیجه میده

درمان اختلال خواب شبانه با تقویت سیستم ایمنی

علاوه بر درمان اختلال خواب شبانه، شیر و فلفل سیاه سیستم ایمنی را تقویت می کند و از بدن در طول انتقال فصلی و تغییرات تغذیه ای محافظت می کند. در حالی که این مخلوط شفابخش به عنوان یک راه حل طبیعی و موثر در نظر گرفته می شود که می تواند به سادگی در خانه تهیه شود، توصیه می شود با توجه به شرایط سلامت شخصی هر فرد از آن استفاده کنید.

با این حال، برای افراد مبتلا به شرایط مزمن یا هر گونه آلرژی مهم است که گزینه های درمانی خود را با مشورت یک متخصص واجد شرایط در نظر بگیرند.

روش ساده و کاربردی ببین: کاهش فشار خون با خودکار در 2 دقیقه

اختلال خواب چیست؟

اختلالات خواب گروهی از بیماری ‌ها هستند که توانایی فرد برای خوابیدن به طور منظم را تحت تاثیر قرار می‌ دهند. شیوع این اختلالات، چه به سبب بیماری زمینه ‌ای و چه به سبب اضطراب بیش از حد، در دنیا در حال افزایش است. در واقع، بیش از 75 درصد انسان هایی که بین 20 تا 59 سال داشتند اختلالات خواب به طور نسبتا منظم را گزارش می ‌کنند.

بیشتر افراد، گهگاه مشکلات خواب را به سبب اضطراب، برنامه‌ های سخت روزانه و دیگر تاثیرات بیرونی تجربه می‌ کنند. با این وجود، زمانی که این مشکلات شروع به رخ دادن به طور منظم کنند و با زندگی روزمره تداخل کنند، ممکن است وجود یک اختلال خواب را نشان دهند.

بسته به نوع اختلال خواب، افراد ممکن است در به خواب رفتن مشکل داشته و در طول روز احساس خستگی شدید کنند. کمبود خواب می ‌تواند اثر منفی بر انرژی، خلق، تمرکز و سلامت عمومی داشته باشد.

فلفل سیاه چیست؟

فلفل سیاه یا پلپل سیاه (نام علمی: Piper nigrum) میوه‌های خشک شده تیره رنگ گیاه فلفل است. گیاه فلفل بومی جنوب هند است. فلفل سیاه گیاه رونده گل دهنده‌ای از خانواده فلفل‌سیاهیان، که برای میوه آن کشت می‌شود، که معمولاً به صورت خشک به عنوان ادویه و چاشنی استفاده می‌شود.

 

این مطالب هم جالبه:

10 دلیل اصلی ریزش آب از دهان هنگام خواب + درمان های خانگی

درمان یبوست و اسهال با خاکشیر که یکیش با آب سرده و یکیش با آب گرم!

چاقی شکم و پهلو در زنان و مردان: ۱۰ غذا که علت اصلی بزرگ شدن شکم در زنان و مردان می شود

شکم صاف و سفت: این غذاها را بخورید و شکمتان را صاف نگه دارید

بهترین دمنوش برای نفخ: اگه بعد غذا اذیت میشی درستش کن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا