;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

کاهش فشار خون با خودکار در 2 دقیقه

کاهش فشار خون با خودکار: خوشبختانه، برخی تکنیک های ساده وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند رگ های خونی و ماهیچه ها را رها کنید تا فشار خون خود را تحت کنترل نگه دارید. با بخش سلامت از سری مطالب درمان خانگی و گیاهان دارویی همراه مجله گفتنی باشید.

کاهش فشار خون در 2 دقیقه 

کاهش فشار خون با خودکار، نقطه فشاری دیگر که می تواند تفاوت زیادی در حال شما ایجاد کند، در هر دو کف پا است.انگشت خود را در امتداد خط بین انگشت بزرگ و دومی پایتان قرار دهید، این نقطه در تو رفتگی درست قبل از اینکه انگشتتان به استخوان برسد، قرار دارد. برای 3 ثانیه فشار عمیقی اعمال کنید و سپس برای 5 ثانیه استراحت دهید، ماساژ را برای 2 دقیقه تکرار کنید, سپس همان کار را روی پای دیگر انجام دهید.

بیشتر بخوانید: رژیم لاغری چینی؛ در هفت روز تا حدود ۴.۵ کیلوگرم وزن کم کنید

کاهش فشار خون
کاهش فشار خون با خودکار

طب نقطه ای

کاهش فشار خون با خودکار، دانستن این نقطه فشاری خوب است و پیدا کردن آن بسیار آسان است، این نقطه در نوک انگشت میانی هر دو دست قرار دارد، با یک خودکار روی آن را فشار دهید و حداقل یک دقیقه صبر کنید تا فشار خون خود را کاهش دهید. به یاد داشته باشید که این درمان برای فشار خون بالا نیست, اگر داروی خود را در دسترس ندارید, اولین ترفند کمک های اضطراری است.

بیشتر بخوانید: درمان کبد چرب: 9 میوه که برای درمان کبد چرب یک معجزه محسوب می شود

این هم مفیده: درمان تیر کشیدن قلب: اگه یهو قلبت تیر می کشه این کارها رو انجام بده

پاهای خود را در آب گرم بگذارید و خیس کنید

کاهش فشار خون با خودکار، گذاشتن پاهای خود در آب واقعاً گرم اما قابل تحمل به شما کمک می کند تا سر و گردن خود را خنک نگه دارید و از هجوم خون به مغز جلوگیری کنید. یک سطل یا یک لگن بردارید و آن را با آب گرم پر کنید.

سپس روی یک صندلی بنشینید و پاهای خود را برای چند دقیقه در آب قرار دهید، خون از سرتان به سمت پاهای شما حرکت می کند و فشار خون شما به آرامی به حالت عادی بازمی گردد.

این مطلب هم جالبه: پیاده‌ روی کوتاه قاتل دیابت: این ساعت پیاده روی کنید!

به موسیقی کلاسیک گوش دهید

موسیقی کلاسیک

مشخص شده است که گوش دادن به موسیقی آرامش بخش مانند کلاسیک، سلتیک، یا هندی می تواند به کاهش سطح فشار خون شما کمک کند، به خصوص اگر آن را با تمرینات تنفسی یا مدیتیشن ترکیب کنید.

این اتفاق می افتد چون این نوع موسیقی اثر آرامش بخشی روی بدن شما ایجاد می کند و هورمون استرس، کورتیزول را کاهش می دهد. محققان معتقدند که موسیقی که ممکن است به کاهش فشار خون شما کمک کند، معمولاً تغییرات کمی در حجم یا ریتم دارد.

این هم مفیده: ۷ بهترین راه برای داشتن خواب راحت

یک لیوان آب بنوشید

نوشیدن آب

کاهش فشار خون با خودکار، در برخی موارد فشار خون بالا می تواند ناشی از کمبود آب بدن باشد، وقتی آب بدنتان کم می شود، حجم خون در بدن کاهش می یابد و مقاومت محیطی شما افزایش می یابد.

برای اجتناب از این شرایط، هر بار که علائم فشار خون را احساس می کنید، سعی کنید یک یا 2 لیوان آب خالص بنوشید، این به شما کمک می کند تا میزان کافی خون در بدن خود را بازیابی کرده و فشار خون تان را کاهش دهید.

این هم جالبه: لاغر کردن قسمت های مختلف بدن تا عید: بیا بگم چکار کنی!

در شاواسانا آرام بگیرید

کاهش فشار خون با خودکار، در شاواسانا می توانید ضربان قلب و فشار خون خود را کاهش دهید. فقط روی کمر خود دراز بکشید, چشم هایتان را ببندید و سعی کنید تمام ماهیچه های بدن تان را آرام کنید. استراحت کنید و در این حالت بمانید، علاوه بر برگشت فشار خون به حالت عادی, به تعادل سیستم عصبی شما نیز کمک می کند.

شاواسانا

کاهش فشار خون با خودکار

 

فشار خون چیست؟

فشار خون (Blood Pressure) همان نیرویی است که خون به دیواره شریان‌ها وارد می‌کند. اصلی‌ترین مشکل مرتبط با فشار خون این است که مقدار آن از حد نرمال (۱۲۰/۸۰ میلی‌متر جیوه) بالاتر یا پایین‌تر باشد. سالانه افراد زیادی برای درمان صددرصدی فشار خون بالا (پرفشاری خون) به پزشک مراجعه می‌کنند. چرا که افزایش آن سلامتی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

فشار خون با جریان یافتن به شاهرگ‌ها زیاد و به رگ‌ها کم می‌شود. اصولاً فشارخون در بخش‌های مختلف سیستم گردش خون متفاوت است. معمول‌ترین روش اندازه‌گیری فشار خون به‌وسیله فشارسنج است که با استفاده از ارتفاع جیوه برای اندازه‌گیری فشار خون در حال چرخش در رگ‌ها استفاده می‌کند. با این‌که خیلی از فشارسنج‌های فعلی دیگر از جیوه استفاده نمی‌کنند، ولی فشار خون هنوز در تمام دنیا با mmHg یا میلی‌متر جیوه اندازه‌گیری می‌شود.

 

این مطالب هم جالبه: 

درمان خشکی لب با خوردن ویتامین: اگه خشکی لب دارین این ویتامین ها را مصرف کنید

نوشیدنی کاهش وزن: ۴ نوشیدنی که تا عید لاغرت میکنه!

7 چربی‌سوز طبیعی شکم

عادت‌های خوب اما مضر که الکی از قدیم تو گوشمون خوندن!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − ده =

دکمه بازگشت به بالا