;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

درمان زانو درد با روغن کرچک اگر از درد شدید زانو رنج می برید+ روشی تضمینی

درمان زانو درد با روغن کرچک: این روغن یکی از بهترین روغن های گیاهی برای تسکین درد مفاصل می باشد. اگر از درد شدید زانو رنج می برید می توانید با تهیه پک مخصوص روغن کرچک آن را درمان کنید.

آیا تا به حال پیش آمده از مراجعه مکرر به پزشک برای درد زانو و بی نتیجه بودن درمان آن خسته شده باشید؟ درد زانو دردسر ساز است و گاهی اوقات داورها موثر نیستند و فقط درد بدتر می شود. بنابراین آیا جایگزین بهتری برای درمان درد زانو وجود دارد؟

مطلب جالب دیگر: چرا شستن تخم مرغ و نگهداری در یخچال خظرناک است و نباید این کار را کرد؟!

روغن کرچک می تواند بسیاری از مشکلات را تسکین دهد زیرا خاصیت ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچی دارد. روغن کرچک به طور موضعی برای درمان انواع بیماری های دردناک مانند آرتروز، سیاتیک و کمردرد استفاده می شود. اگر می خواهید بدانید روغن کرچک تا چه اندازه می تواند در درمان درد زانوی شما موثر باشد، بخش سلامت مجله گفتنی را از دست ندهید.

از دست نده: آزمون هوش بچه خون آشام: اگه مخت خفن کار می کنه کدوم خانوم قراره خون آشام به دنیا بیاره؟!

درمان زانو درد با روغن کرچک

درمان زانو درد با روغن کرچک1

درمان زانو درد با روغن کرچک چقدر موثر است؟

معمولا روغن کرچک در درمان درد های مفصلی، سیاتیک و درد زانو به صورت موضعی استفاده می شود تا به تسکین درد کمک کند. بدین منظور می توانید کمی از روغن کرچک را گرم کرده و آن را مستقیما به مفصل زانو بمالید یا می توانید پک روغن کرچک تهیه کنید.

خیلی جالبه: آزمون بینایی کلید: از هر 50 نفر یه نفر موفق میشه تو 4 ثانیه پیداش کنه!

برای ساخت یک پک (بسته بندی) روغن کرچک به چه نیاز دارید؟

روغن کرچک با کیفیت (ترجیحا روغن فشرده سرد و زرد کم رنگ)
یک پد گرم یا بطری آب گرم
باند پلاستیکی، نوار سلفون، ورق پلاستیکی، یک عدد گیره
سه تکه پنبه یا پشم 30 سانتی متر مربع که کل زانو را بپوشاند
یک عدد حوله قدیمی

امتحان کنید: رنگ مو با دارچین و آبلیمو در منزل خیلی ساده است دست به کار شوید

طرز تهیه پک روغن کرچک برای درمان زانو درد با روغن کرچک

درمان زانو درد با روغن کرچک

درمان زانو درد با روغن کرچک: ابتدا پارچه ای را برداشته و در آب گرم بخیسانید و مقداری روغن کرچک را بر روی آن بریزید اما مراقب باشید که روغن از پارچه چکه نکند. سپس پارچه را روی زانویی که درد می کند قرار داده و باندی دور زانو بپیچید. برای پیشگیری از ریختن روغن به طرفین سلفون نیز روی باند بپیچید.

روش دیگر نیز استفاده از حوله ای قدیمی برای پیشگیری از نشت روغن است و سپس به مدت 6-7 ساعت صبر کنید. این پک روغن کرچک درد زانو را به مدت طولانی تسکین می دهد.

از دست ندین: معمای ماری که استتار کرده رو در دو ثانیه پیدا کن تا ثابت بشه چشمت از عقاب تیزتره!

استفاده از پک درمان زانو درد با روغن کرچک چگونه عمل می کند؟

درمان زانو درد با روغن کرچک: معمولا پک روغن کرچک تعداد لنفوسیت ها را افزایش می دهد. سلول T نوعی لنفوسیت است که به افزایش ایمنی سلول ها کمک می کند. پک روغن کرچک تعداد سلول های T را به مدت 24 ساعت افزایش می دهد. لنفوسیت ها معمولا از بدن دفاع می کنند و در برابر عوامل بیماری زا و سموم، آنتی بادی ایجاد می کنند.

سلول های T نوعی سلول هستند که برای دفع بیماری ها طراحی شده اند. سلول T ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و حتی در بعضی موارد سلول های سرطانی را شناسایی کرده و از بین می برد. پک روغن کرچک باعث بهبود جراحات وارده می شود و فقط باید توجه کنید که روغن کرچک را بر محل درد اعمال کنید.

عوامل موثر در ایجاد زانو درد

از جمله مهم ترین عوامل ایجاد زانو درد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

صدمه، فشار و آسیب به زانو

وقتی مفصل زانو و استخوان زانو تحت فشار و صدمه قرار بگیرد و شکل طبیعی اش را از دست بدهد، افراد به زانو درد مبتلا می شوند. زانو، یکی از قسمتهای بدن انسان است که بیشترین میزان آسیب دیدگی را دارد. بسیاری از ورزشکاران در زمان تمرین و مسابقه، در معرض زمین خوردن و صدمه دیدن هستند. زمانی که زانو پیچ می خورد یا به آن ضربه شدید وارد می شود، درد و ناراحتی در این قسمت شروع می شود. پس اولین و شایع ترین دلیل پیدایش درد در زانوها، صدمه و آسیب حرکتی یا ورزشی است. زانو درد بعد از ورزش، موضوعی است که اغلب ورزشکاران آن را برای حداقل یک بار تجربه می کنند. با فشار آوردن بیش از حد به زانو، انجام حرکات سنگین و ناگهانی و… باید انتظار درد در ناحیه زانو را داشته باشید!

آرتروز زانو

یکی دیگر از عوامل موثر بر ایجاد درد زانو، آرتروز زانو است که به استئوآرتریت یا سائیدگی زانو نیز معروف است. آرتروز زانو، باعث از بین رفتن مفصل زانوی افراد می شود و راه رفتن را برای افراد مشکل می‌کند. با از بین رفتن مفصل زانو، بخش مهمی از زانو از دست می رود و درد و ناراحتی فرد شدت پیدا می کند. این موضوع می تواند حتی باعث تغییر شکل پاها نیز شود. دومین دلیل درد در زانو را می توان آرتروز زانو دانست.

آسیب دیدگی رباط زانو

یکی دیگر از آسیب های ورزشی شایع، صدمه به رباط زانو است که باعث درد و ناراحتی زانوها خواهد شد. مفصل زانو به همراه 4 رباط بسیار مهم کار می کند که با آسیب دیدن هرکدام از آن رباط ها، مفصل زانو هم به شدت اذیت می شود. آسیب دیدن رباط صلیبی قدامی، رباط صلیبی خلفی، رباط طرفی داخلی و رباط طرفی خارجی باعث شروع درد و ناراحتی در زانو می شود.

صدمه به منیسک زانو

منیسک زانو یکی از بخش های مهم زانو است. فشار بیش از حد یا انجام فعالیتهای شدید باعث می شود که بافت منیسک تحت تاثیر قرار بگیرد و گاهی اوقات پاره شود! وقتی منیسک زانو صدمه می بیند، به مفصل زانو فشار زیادی وارد می شود و عملکرد درست زانو متوقف می شود. متوقف شدن عملکرد زانو به معنای شروع درد و ناراحتی در زانو است.

در رفتن کشکک زانو

وقتی زانو دچار دررفتگی می شود، کشکک زانو تحت تاثیر قرار می گیرد. با این اتفاق، کشکک زانو جابه‌جا می شود و از جای خود بیرون می رود. در نتیجه راه رفتن، باز و جمع کردن زانو و فعالیتهای دیگر با درد شدید زانو همراه می شود!

منحرف شدن استخوان زانو

یکی دیگر از علل زانو درد، تغییر شکل زانوها و منحرف شدن استخوان زانو است. انحراف زانو به دلایل مختلف به وجود می آید. مثلا افراد مبتلا به پای پرانتزی و پای ضربدری در بلندمدت به درد شدید زانو دچار می شوند؛ زیرا استخوانها از جای اصلی خود منحرف می شوند!

مطالبی که دیگران در حال خواندن هستند:

برایتان جالب خواهد بود: قرص ضد بارداری مردان بدون نیاز به هورمون‌ها کار می‌کند، آیا چیزی درباره آن شنیده اید؟

حتما ببینید: میوه های لاغر کننده که باعث کاهش وزن می شوند، از این به بعد در انتخاب میوه ها دقت کنید

همه چیز درباره درد مزمن: درد مزمن چگونه درمان می شود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + یک =

دکمه بازگشت به بالا