;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

خواص شگفت انگیز پوست فندق | تو عید جای مغز فندق، پوستش رو بخور!

خواص پوست فندق: فندق یکی از غذاهایی است که در میان آجیل های مقوی مورد توجه قرار می گیرد. ولی باید بدانیم علاوه بر خود مغز فندق، پوسته آن نیز بسیار مقوی است و با مصرف منظم فواید زیادی برای سیستم ایمنی بدن نیز دارد. انداختن پوست فندق در سطل زباله یکی از بدترین اشتباهاتی است که می توانید انجام دهید. جوشاندن پوسته فندق و فیلتر کردن و نوشیدن آب به جای انداختن آن در سطل زباله فواید متعددی دارد. با یک درمان خانگی دیگر از بخش سلامت مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

این مطلب هم مفیده: قاتل چربی خون: این ادویه خوشمزه چربی خون بالا را نابود می کند

خواص پوست فندق

در اینجا خواص شگفت انگیز پوست فندق برای سلامت بدن بسیار شگفت انگیز است برایتان آورده ایم:

خواص پوست فندق 1
خواص پوست فندق

این مطلب هم مفیده: با این 5 میوه خشک، کمبود ویتامین D را برای همیشه درمان کنید

تقویت سیستم ایمنی بدن

مصرف پوسته فندق با جوشاندن آن به شما امکان می دهد از خواص آنتی اکسیدانی آن بهره مند شوید. پوست فندق که حاوی ترکیبات فنلی است به پاکسازی بدن از رادیکال های آزاد مضر کمک می کند. به این ترتیب سیستم ایمنی بدن شما تقویت شده و خطر ابتلا به بیماری های دوره ای تا حد زیادی کاهش می یابد.

هضم غذا را تنظیم می کند

یکی دیگر از خواص پوست فندق که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، تنظیم دستگاه گوارش است. فیبر موجود در پوسته فندق از تشکیل باکتری های مفید در روده حمایت می کند و خطر مشکلات گوارشی مانند یبوست را کاهش می دهد.

سرفه را تسکین می دهد

مصرف پوسته فندق به رفع عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی کمک می کند. مصرف پوست فندق به شکل چای که فواید ضدالتهابی در بدن دارد، یک درمان طبیعی برای مقابله با سرفه است.

پوست فندق

تسکین درد

از خواص پوست فندق می توان به تسکین درد طبیعی اشاره کرد. پوست فندق با اثرات ضدالتهابی خود باعث تسکین دردهایی مانند درد مفاصل، استخوان درد و سردرد می شود.

پوست را بازسازی می کند

آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در پوست فندق اثر ضد پیری دارند. پوست فندق از آسیب های سلولی روی پوست جلوگیری می کند و از بازسازی سلولی حمایت می کند و باعث جوانسازی پوست می شود. همچنین از خواص پوست فندق می توان به محافظت از ساختار پوست جهت جلوگیری از ایجاد آکنه اشاره کرد و از جوش و آکنه جلوگیری می کند.

این مطلب هم مفیده: 8 بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از سکته قلبی | سکته در کمین شماست!

فندق چیست؟

فندق میوه‌ای فندقی از درخت فندق است. ظاهر کروی یا بیضی دارد و طولش ۱۵–۲۵ میلی‌متر و قطرش ۱۰–۱۵ میلی‌متر است و دارای پوسته فیبری بیرونی می‌باشد. گونه‌هایی از فندق از فندق معمولی بزرگ‌ترند و در بیشترین رشد دو برابر اندازه معمولی می‌شوند. میوه فندق زمانی که برسد از پوسته بیرون می‌افتد. پوست میوه سخت است. هسته (بذر) فندق خوراکی است که به آن مغز فندق می‌گویند و می‌توان آن را به صورت خام یا پخته (بو داده) مصرف نمود. بذر پوستی بسیار نازک و به رنگ قهوه‌ای تیره دارد که پیش از مصرف یا پخت‌وپز، معمولاً آن را جدا می‌کنند.

فندق
خواص پوست فندق

فندق در سطح تجاری بیشتر در ترکیه، ایتالیا، یونان، گرجستان، در جنوب ایالت اسپانیایی کاتالونیا، در شهرستان کنت انگلستان و همچنین در ایالت واشینگتن و اورگن ایالات متحده تولید می‌شود. ترکیه با تولید تقریباً ۷۵٪ از فندق جهان، بزرگ‌ترین تولیدکننده این میوه در بین کشورهای جهان می‌باشد.

بیشتر تولید فندق در ایران در مناطق اشکورات رودسر گیلان (پرندان، مایستان بالا و پایین، کُجید، شَوَک. دیماجانکش و…)، و در اشکورت رامسر در روستاهای سپارد، تمل، یازن، نارنه و… شهسوار و رامسر در مازندران و رودبار و الموت قزوین است. اشکورات رحیم‌آباد رودسر بزرگ‌ترین تولیدکننده فندق و به عنوان پایتخت فندق ایران شناخته می‌شود.

از فندق در صنعت شیرینی‌سازی برای ساخت پرالین مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین با ترکیب آن با شکلات می‌توان شکلات ترافل و همچنین محصولاتی همچون نوتلا و فرانجلیکو تولید نمود. روغن فندق نیز که از فندق به‌دست می‌آید، بسیار خوش‌طعم است و در پخت‌وپز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فندق از نظر میزان پروتئین و چربی غیراشباع بسیار غنی است، علاوه بر آن حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین ب۱ و ویتامین ب۶ و میزان کمتری از دیگر ویتامین‌های ب است.

 

این مطالب هم جالبن:

سفید کردن دندان‌های زرد در خانه با ۴ روش ساده!

3 راه‌حل ساده برای درمان شوره سر | درمان خانگی شوره سر!

 درمان خانگی دل پیچه بزرگسالان | 10 راهکار رفع فوری ناراحتی معده و دل درد

رهایی از شر چربی شکم و پهلو فقط با انجام 3 مرحله ساده و شدنی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا