;
سبک زندگیمهارت های زندگی

افسردگی دانشجویان: چرا دانشجویان دپرس تر از شاغلان هستند؟

افسردگی دانشجویان: چرا دانشجویان بیشتر از شاغلان افسرده می‌شوند؟ یافته‌ها حاکی از آن است که سطوح بالای سلامت روان ضعیف در دانشجویان ممکن است با نگرانی‌ها در مورد پول و پیشرفت تحصیلی مرتبط باشد.

طبق یک مطالعۀ تازه که در انگلستان انجام شده، دانشجویان دانشگاه نسبت به همسالان خود که مستقیماً وارد بازار کار می‌شوند، بیشتر در معرض خطر افسردگی و اضطراب هستند. این نتیجه نشان می‌دهد سلامت روان ممکن است به خاطر فشارهای مالی ناشی از تحصیلات عالی، بدتر شود.

این تحقیق نخستین تحقیقی است که شواهد سطوح کمّی بالاتر افسردگی و اضطراب بین دانشجویان را پیدا کرده است و یافته‌های تحقیقات قبلی مبنی بر این که سلامت روان دانشجویان مشابه یا بهتر از همسالانشان است را به چالش می‌کشد.

حتما بخوانید: نامه دختر ایرانی که میلیون ها انسان را شرمسار می کند!

افسردگی دانشجویان: چرا دانشجویان دپرس تر از شاغلان هستند؟

افسردگی دانشجویان1

نخستین نویسنده این مطالعه، دکتر تایلا مَک‌کلاود، محقق دپارتمان روانپزشکی دانشگاه کالج لندن (UCL) می‌گوید این واقعیت که ارتباط بین دانشگاه و سلامت ضعیف روان در مطالعات قبلی ثابت نشده بود، می‌تواند به این دلیل باشد که به مرور زمان، فشارهای مالی و نگرانی درباره دستیابی به اهداف عالی در شرایط اقتصادی و اجتماعی حال حاضر بیشتر از قبل شده است.

دانشجویان علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با افزایش هزینه‌های ناشی از تورم، در سال جاری با افزایش بی‌سابقه‌ی اجاره‌بها به میزان متوسط ۸ درصد، در بسیاری از شهرهای انگلستان مواجه شدند.

مَک‌کلاود می‌گوید همیشه انتظار داشته دانشجویان دانشگاه از سلامت روانی بهتری برخوردار باشند، چون آن‌ها از پیشینه‌ی ممتازتری برخوردارند، اما نتایج این تحقیق از دید او بسیار نگران‌کننده است، بنابراین برای مشخص کردن خطرات پیش روی دانشجویان تحقیقات بیشتری باید انجام شود.

نویسنده اصلی، دکتر جما لوئیس، دانشیار دانشکده روانپزشکی UCL، نیز گفته است که سلامت ضعیف روان در دوران دانشگاه می‌تواند عواقبی در آینده‌ی این افراد داشته باشد: «یکی دو سال اول تحصیلات عالی، زمان بسیار مهمی برای رشد فردی است، بنابراین اگر بتوانیم سلامت روان جوانان را در این مدت بهبود ببخشیم، مزایای بلندمدتی برای سلامت و رفاه آن‌ها همینطور پیشرفت تحصیلی و موفقیت آن‌ها خواهد داشت.»

در این مقاله تحقیقاتی که در Lancet Public Health منتشر و به سفارش وزارت آموزش انجام شده، اشاره شده که تا سن ۲۵ سالگی تفاوت سلامت روان بین فارغ‌التحصیلان و غیر فارغ‌التحصیلان از بین رفته است.

تجزیه و تحلیل‌ها نشان داده است که اگر خطرات بالقوه‌ای که سلامت روان دانشجویان را تهدید می‌کنند از بین بروند، بروز افسردگی و اضطراب می‌تواند تا ۶ درصد در بین افراد ۱۸ تا ۱۹ساله کاهش یابد.

محققان از داده‌های مطالعات طولی افراد جوان در انگلستان استفاده کردند که شامل ۴۸۳۲ جوان متولد ۱۸ ساله در سال‌های ۹-۲۰۰۷ و ۶۱۲۸ شرکت‌کننده متولد ۱۸ ساله در سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۶ می‌شود. در هر دو مطالعه، بیش از نیمی از آن‌ها دانشجوی آموزش عالی بودند.

از شرکت‌کنندگان خواسته شد نظرسنجی‌هایی را درباره سلامت روان خود کامل کنند تا علائم افسردگی، اضطراب و اختلال عملکرد اجتماعی آن‌ها بررسی شود.

محققان تفاوت اندکی در علائم افسردگی و اضطراب در سنین ۱۸ تا ۱۹ سالگی بین دانشجویان و غیردانشجویان دریافتند. محققان حتی عواملی مانند وضعیت اجتماعی-اقتصادی، تحصیلات والدین و مصرف الکل را نیز بررسی کردند.

یافته‌های آن‌ها در تحقیقات کالج کینگ لندن نیز منعکس شد که آن تحقیقات نیز به نوبه خود نشان می‌داد مشکلات سلامت روان گزارش‌شده بین دانشجویان دانشگاه بین سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۶ و ۲۳-۲۰۲۲ تقریباً سه برابر شده و از ۶٪ به ۱۶٪ افزایش یافته است و به ویژه در بین دانشجویان زن شایع است.

بخش قابل‌توجهی از این افزایش در ۱۲ ماه گذشته و همزمان با بحران هزینه زندگی در انگلستان رخ داده است. این تحقیق نشان داد میان دانشجویانی که قصد ترک دانشگاه را دارند، مشکلات مالی از ۳.۵٪ به ۸٪ بین سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

مطالب جالب پیشنهادی:

ویژگی های زن جذاب از نظر مردان: چگونه یک زن جذاب برای شوهرم باشم ؟

جالبه: ترفندهای دلبری: چطوری بعد از دعوا با عشقم آشتی کنم؟

خیلی جالب: مردان و زنان کدام ماههای سال زیبا هستند؟

حتما ببینید: پیچیدن پا با آلومینیوم در کشورهای خارجی چه دلیلی دارد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا