;
سبک زندگیمهارت های زندگی

ترفندهای فوق العاده برای نگهداری میوه ها در بهترین شرایط

نحوه نگهداری میوه ها: میوه ها بخشی از آن دسته از غذاهایی هستند که باید در رژیم غذایی روزانه ما وجود داشته باشند، زیرا منبع ویتامین ها و مواد معدنی هستند. همچنین سایر مواد مغذی مهم که از عملکرد کل ارگانیسم بدن حمایت می کنند را داراست.

هنگام انتخاب مواردی که می خواهید در رژیم غذایی خود بگنجانید، باید خواص تغذیه ای هر قطعه را در نظر بگیرید. این ها سلیقه ها و نیازهای تغذیه ای مختلف را برآورده می کنند. به عنوان مثال، مرکبات سرشار از ویتامین C هستند که به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند.

در عین حال، دانستن نحوه نگهداری صحیح این ماده غذایی مهم است. نگهداری آن ها در حالت طبیعی در دمای اتاق توصیه می شود ولی با این حال، هر نوع میوه ممکن است به مراقبت خاصی نیاز داشته باشد.

حتما بخوانید: سردمزاجی در رابطه را بدون نیاز به پزشک درمان کنید: خانم ها بیشتر مراقبت کنید

نحوه نگهداری میوه ها

در اینجا چند ترفند ساده برای تازه نگه داشتن هر میوه وجود دارد. به این ترتیب می توان آن ها را برای مدت طولانی تری استفاده کرد. با بخش سبک زندگی از مجله گفتنی همراه باشید.

1. میوه ها و سبزیجات

نحوه نگهداری میوه ها مهم است

همه میوه ها را نمی توان در شرایط یکسان نگهداری کرد. یک مکان تهویه‌شده و خنک، محیطی ایده‌آل برای حفظ تقریباً همه گونه‌ها است.

از یک طرف، تهویه به جلوگیری از تجمع اتیلن کمک می کند. این یکی از محرک های تجزیه میوه ها است. از طرفی تازگی به حفظ وضعیت خوب آن ها کمک می کند. از آن جایی که هم گرما و هم رطوبت می توانند سریعتر به میوه ها آسیب بزنند.

آیا میخواهید بیشتر بدانید؟ بخوانید: تفاوت بین ماست یونانی و معمولی چیست؟

2. استفاده از ظرف حصیری

نحوه نگهداری میوه ها-استفاده از ظرف حصیری

ظروف حصیری از الیاف طبیعی ساخته شده اند. این ها باعث تعریق کافی غذا می شوند. برای نگهداری آن ها به این روش، ابتدا باید میوه ها را از کیسه های پلاستیکی یا سایر ظروف خریداری شده خارج کنید. این ها معمولاً رطوبت را دفع می کنند و تجزیه آنها را از طریق ایجاد کپک تسریع می کنند.

3. یخچال-نحوه نگهداری میوه ها

اگر هدف این است که میوه ها خیلی زود نرسند، بهترین گزینه این است که آن ها را در یخچال قرار دهید. اما باید در نظر داشت که این امر به معنای رطوبت و دمای پایین است که در دراز مدت می تواند طعم و بافت برخی از آن ها را تغییر دهد.

یه ترفند کاربردی: رفع خشک شدن ریمل: با این روش ها مثل روز اول میشه!

نحوه نگهداری میوه ها-استفاده از یخچال

4. کیسه های شفاف-نحوه نگهداری میوه ها

اگر تصمیم دارید میوه خود را در جایی در یخچال نگهداری کنید، ایده خوبی برای افزایش ماندگاری آن و جلوگیری از فساد آن این است که هر قطعه را در کیسه های شفاف مختلف نگهداری کنید. باید سوراخ های کوچکی در این کیسه ها ایجاد شود. این ماده از مخلوط شدن آن ها با یکدیگر جلوگیری می کند و سوراخ های آن از ظهور کپک یا قارچ های دیگری که آسیب آن ها را تسریع می کنند جلوگیری می کند.

نحوه نگهداری میوه ها-کیسه های شفاف

خواندن این مطلب را فراموش نکنید: 6 اشتباهی که باید هنگام تمیز کردن عینک از آن اجتناب کنید

2. بررسی کنید، فریز کنید و بشویید

هنگامی که یکی از میوه ها تجزیه یا فاسد می شود، باعث می شود که سایر میوه ها خیلی زود شروع به فاسد شدن کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که آن ها را مرتباً بررسی کنید و آن هایی را که خیلی رسیده یا در شرف آسیب هستند از بین ببرید.

در مورد انجماد، می توان از آن برای استفاده بهتر از فصول برداشت استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر میوه های زیادی خریده اید تا از قیمت های پایین فصل استفاده کنید، یکی از گزینه ها خرد کردن و نگهداری در فریزر است.

دمای پایین تا حدودی طعم و مواد مغذی موجود در آنه ا را تغییر می دهد، اما بهترین راه برای حفظ میوه ها برای هفته ها است. اسموتی، کیک، مربا و دیگر دستور العمل های جالب را می توان درست کرد. از سوی دیگر، باید در نظر داشت که رطوبت همیشه به نفع میوه نیست. بسیاری از مردم این عادت را دارند که میوه را قبل از نگهداری آن برای مصرف بعدی بشویند. مشکل این است که رطوبت می تواند تجزیه را تسریع کند، به همین دلیل بهتر است از آن اجتناب شود. کاری که می توانید انجام دهید این است که آن ها را درست قبل از خوردن بشویید.

3. میوه به مقدار مناسب بخرید-نحوه نگهداری میوه ها

در آخر، باید توجه داشت که یک گزینه بسیار خوب می تواند خرید میوه به میزان مناسب باشد. یعنی آگاهی از میوه ای که قرار است قبل از تاریخ انقضا در خانه مصرف شود، بیشتر از حد لازم نخرید. با به دست آوردن تنها مقدار لازم برای هفته، تضمین بیشتری برای استفاده از تازگی، طعم و خواص آن وجود دارد.

یادگیری نحوه نگهداری محصولات غذایی در خانه می تواند بسیار مفید باشد. به خصوص به منظور کمک به حفظ طراوت آن برای مدت طولانی تر و همچنین طعم و کیفیت آن.

یاد بگیرید چگونه میوه ها را حفظ کنید تا به طور منظم آن ها را مصرف کنید! طبق بررسی های منتشر شده در سال 2018، مصرف حداقل 2 میوه در برنامه روزانه برای سلامتی شما مفید است.

لینک های بیشتر:

4 ترفند برای از بین بردن بوی بد کولرگازی

7 تا از کثیف ترین مکان های منزل و نحوه تمیز کردن آن ها

چگونه روغن پالم به پرمصرف ترین منبع تامین روغن جهان تبدیل شد؟

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا