;
تازه ها

مادر فداکاری که بخشی از کبد خود را در پیوند نجات بخش به نوزادش اهدا کرد

پیوند کبد مادری به نوزاد کوچکش: مادری بخشی از کبد خود را از طریق یک تکنیک جراحی ابتکاری به پسر نوپایش اهدا کرد. پزشکان بیمارستان کینگز کالج لندن که این عمل را انجام دادند، گفتند که تدی نیکولز، 21 ماهه، اکنون “این شانس را دارد که مانند هر کودک دیگری به طور طبیعی رشد کند”.

تدی با یک بیماری ارثی نادر به نام هموکروماتوز نوزادی متولد شد که می تواند باعث نارسایی کبد در نوزادان شود و در صورت عدم درمان می تواند کشنده باشد. اهدای کبد از مادرش خانم اِما نیکولز دومین پیوند نجات دهنده تدی است. او برای اولین بار در آوریل 2022 تنها در 10 هفتگی با استفاده از بخشی از کبد یک اهدا کننده فرد مرده توانست زنده بماند. خانم نیکولز در آن زمان نتوانست بخشی از کبد خودش را به نوزادش اهدا کند زیرا وی دارای شرایط جسمانی مساعدی نبود.

آخرین روش برای افزایش جریان خون مورد نیاز برای زنده ماندن تدی یک عمل دیگر بود. برای هر دو عمل، پزشکان در بیمارستان کینگز کالج از تکنیکی به نام پیوند کبد مونوسگمنت ورید تروماتیک استفاده کردند. این روش زمانی است که کبد اهدایی، از یک فرد مرده یا زنده دریافت می شود اندازه آن کاهش می یابد تا با ابعاد بدن نوزاد مطابقت داشته باشد. راه حل دیگر این است که منتظر یک کبد اهداکننده فوت شده از یک نوزاد کوچک دیگر باشیم که به گفته بیمارستان کالج کینگ «بسیار نادر» است.

پیوند کبد مادری به نوزاد کوچکش

خانم نیکولز گفت: «می‌دانستم که می‌خواهم هر کاری که ممکن است برای کمک به پسرم انجام دهم و به‌عنوان مادر یک خانواده، از اهداکننده و خانواده‌ اولین فردی که با پیوند کبد باعث نجات جان تدی شدند بسیار سپاسگزار هستیم.

سه هفته پس از عمل، تدی به خانه نزد مادرش در کمبریج شایر بازگشت تا از کریسمس با پدرش گرگ نیکولز و برادر پنج ساله اش تئو نیکولز لذت ببرد. خانم نیکولز افزود: «من از کل تیم بیمارستان (کارکنان) بسیار سپاسگزارم. آنها در هر مرحله از من و تدی مراقبت می کنند.

«این که به‌موقع برای کریسمس به‌عنوان یک خانواده در خانه باشیم، باعث می‌شود از همه کسانی که در بیمارستان کینگز کالج هستند قدردانی و تشکر می کنیم.»

تدی و خانواده اش-پیوند کبد مادری به نوزاد کوچکش
گرگ، تدی، تئو و اما نیکولز خارج از بیمارستان کینگز کالج لندن

 بیمارستان کالج کینگ معمولاً هر سال یا یک یا دو مورد هموکروماتوز نوزادی مواجه می شود. دکتر هکتور ویلکا ملندز، مشاور جراح پیوند در بیمارستان بنیاد NHS کالج کینگ، گفت: «از اینکه تدی و اِما حالشان خوب است، خوشحالم و به لطف اهدای مادرش، تدی این شانس را دارد که به طور طبیعی مانند هر کودک دیگری رشد کند. تماشای رشد تدی از اولین ملاقاتش بلافاصله پس از تولد، زمانی که او بسیار ناخوشایند بود، تا اینکه اکنون یک کودک 21 ماهه شاد و سرزنده است، ادای احترام فوق العاده ای به اهمیت اهدای عضو و کار فوق العاده تیم ما در کینگز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا