;
سبک زندگیرابطه و ازدواج

بمباران عشق چیست؟ چه فرقی با عاشق شدن دارد؟

یکی از غم انگیزترین حقایق در زندگی این است که یک رابطه ناسالم اغلب به عنوان بزرگترین عشق زندگی شما احساس می شود. گاهی این اتفاق به دلیل بمباران عشقی رخ می دهد. بمب گذاری های عشقی رفتارهای دستکاری هستند که شریک زندگی شما به عنوان نمایش عشق انجام می دهد.

در حالی که این رفتارها ممکن است در ابتدا کاملاً خوشایند و رویایی به نظر برسند، اغلب برای کنترل طرف مقابل استفاده می شوند و گاهی اوقات می توانند نشانه اولیه سوء استفاده عاطفی و نوعی خشونت خانگی باشند. مادر بخش سبک زندگی به شما کمک می کنیم که چگونه از روابط سمی دور شوید. با مجله گفتنی همراه باشید.

حتما ببین: چیزهایی که رابطه عاشقانه را نابود می‌کنند!

شاید قبلاً این را تجربه کرده باشید:

آن قدر به کسی پیامک فرستاده اید که احساس سرزندگی می کنید. ممکن است همیشه دوست داشته باشید با آن شخص باشید، حتی اگر این وضعیت باعث شود که از مسئولیت هایی مانند کار و مدرسه غافل شوید.

این شخص با دقت به تک تک کلمات شما گوش می دهد و می خواهد با خانواده و دوستان شما ملاقات کند. حتی اگر به نظر می رسد که برای شما خیلی زود است، ممکن است در دوره ای از دلبستگی به طرف مقابل احساس غمگینی یا حتی ترس کرده باشید. اما شما نمی توانید خود را کنترل کنید.

همچنین بدانید: چرا همیشه در روابط عشقی شکست می خورم؟

وضعیت فوق می تواند نشانه ای از بمباران عشق باشد. کارشناسان معتقدند که هیچ راه ساده ای برای تشخیص تفاوت بین عاشق شدن و بمباران شدن با عشق وجود ندارد. علاوه بر این، کنار آمدن با واقعیت داشتن یک رابطه ناسالم می تواند دشوار باشد. وقتی کسی را در بهترین حالت خود می شناسید، ممکن است کنار کشیدن از او برایتان سخت باشد. به خصوص زمانی که درباره این شخص به دیگران گفته اید، اما حالا به شما آسیب رسانده است، ممکن است سخت باشد.

همیشه نمی توان از یک موقعیت دستکاری عاطفی یا توهین آمیز اجتناب کرد. و بدرفتاری هرگز تقصیر قربانی نیست. اما با یادگیری در مورد رایج ترین نشانه های بمباران عشق و این که اگر در یک رابطه جدید احساس بدی دارید چه کاری باید انجام دهید، می توانید این رفتارها را بدون آسیب دیدگی عاطفی تشخیص دهید.

جالب است: 5 نشانه که نشان می دهد می توانید یک رابطه جدید را شروع کنید

بمباران عشق چیست؟

بمباران عشق زمانی است که یکی از طرفین با توجه شدید و بیش از حد به طرف مقابل توجه می کند. رفتارهایی که به دلیل تلویزیون، فیلم ها و افسانه ها به عنوان بمباران عشق شناخته می شوند، اغلب به سختی قابل تشخیص هستند، زیرا ما آن ها را رفتارهایی می دانیم که باید در عشق عادی عاشقانه رخ دهند.

حتما ببین: بازگشت به رابطه قبلی: چطوری به رابطه ای که تمام شده برگردم؟

اگر قبلاً قرارهای بدی داشته اید، ممکن است دوست داشته باشید که با یک بمباران عشقی مواجه شوید. درک الگوهای رفتار توهین آمیز ضروری است. بمب گذاری های عشقی حرکاتی هستند که افراد برای از بین بردن احساس قدرت و کنترل فردی شریک زندگی خود از آنها استفاده می کنند. به عنوان مثال، ممکن است شما را مجبور کند که زمان کمتری را با دیگران بگذرانید تا شما را از دیگران جدا کند، یا ممکن است با استفاده از کاریزمای خود، غافلگیری یا نشان دادن حسادت، شما را تحت فشار قرار دهد تا به خواسته هایش عمل کنید.

ممکن است طول بکشد تا شریک عاطفی شما چهره واقعی خود را به شما نشان دهد. قبل از این که این موضوع را فراموش کنید، می توانید نگاهی به علائمی که در مورد بمباران عشقی باید به آن ها توجه کنید بیندازید.

بفهمید: اگر همسرتان از اضطراب رنج می برد چگونه به او کمک کنید؟

وجود ارتباط شدید-بمباران عشق

زمانی که با یک فرد جدید خوب هستید، داشتن ارتباط دائمی طبیعی است. با این حال، اگر طرف مقابل دائماً شما را با پیام‌ها و تماس‌ها غرق می‌کند، ممکن است این ها بمب‌گذاری‌های عشقی با فناوری باشد. آیا طرف مقابل شما را در مواقع نامناسبی که بیرون از خانه هستید آزار می دهد؟ او می خواهد بداند که شما همیشه چه کار می کنید؟ احساس می کنید در مورد هر چیزی که در شبکه های اجتماعی پست می کنید نظرات احساسی و شدید می دهد؟

بنابراین به این فکر کنید که به طور کلی چه احساسی نسبت به سبک ارتباطی همسرتان دارید. نشانه هایی که نشان می دهد چیزی درست نیست شامل حسادت وسواسی یا بیش از حد است که باعث می شود نگران گذراندن وقت با دیگران باشید. هنگامی که با دوستانتان بیرون هستید، پیام می دهید « بعد صحبت کنیم»، شریک زندگی شما در یک رابطه سالم می گوید: «باشه عزیزم. خوش بگذره و مراقب باش.» یک عشق دستکاری از شما می خواهد که در خانه بمانید یا وقتی از خانه بیرون می روید احساس گناه می کنید.

اگر شریک زندگی‌تان زمانی که شما در کنارش نیستید، احساس تحقیر می‌کند، یا وقتی به او نمی‌گویید کجا هستید یعنی به او بی‌احترامی می‌کنید، این ها ممکن است نشانه‌هایی باشند که می‌خواهند آزادی و کنترل شما را از بین ببرند.

جالب است: 6 دلیل که چرا از رابطه جنسی لذت نمی برید

هدایای عالی-بمباران عشق

سورپرایزهای متفکرانه، یادداشت های شیرین، یا شام با نور شمع روش های معمولی برای تحت تاثیر قرار دادن یک عزیز هستند. اما هدایای پر زرق و برقی مانند یک دوجین گل رز که به محل کار شما تحویل داده می شود، جواهرات گران قیمت، تعطیلات در خارج از کشور یا حتی کمک های مالی می تواند نشانه ای از سوء استفاده باشد، به خصوص اگر رابطه هنوز در مراحل اولیه باشد.

ممکن است این کار برای دادن هدایای گزاف، شکستن موانع، یا ایجاد امکان دستکاری با ایجاد سریع احساس اعتماد و عشق انجام شود. برای مثال افرادی هستند که با خرید لباس یا لوازم آرایشی جدید سعی در تجدید ظاهر شریک زندگی خود دارند. این هدایا ممکن است به مرور زمان تبدیل به یک انتظار شود و باعث شود شریکی که هدیه را دریافت می کند این سوال را ایجاد کند که چرا از هدایایی که خودش خریده استفاده نمی کند.

اگر از نظر مالی ضعیف هستید، ممکن است شریک زندگی تان بگوید که می خواهد در پرداخت کرایه یا پرداخت هزینه ماشین شما کمک کند. اگر رابطه جدید است، این نوع حرکات ممکن است نشانه هایی باشد که شریک زندگی شما می خواهد شما را معتاد کند. مطالعات نشان می دهد که بسیاری از قربانیان خشونت خانگی از سوء استفاده اقتصادی برای تخریب استقلال مالی شریک زندگی خود استفاده می کنند.

«آیا باید بری سر کار؟ بیا خوش بگذرونیم!» پیشنهادی مانند این ممکن است خوب به نظر برسد. اما اگر کار یا مدرسه به دلیل یک سفر ناگهانی مختل شود، ممکن است شریک زندگی شما در تلاش باشد تا توانایی شما در مراقبت از خود را کاهش دهد و شما را وابسته به خود نگه دارد.

بخوانید: آیا عشق در نگاه اول وجود دارد؟

او ابتدا فوق العاده است،سپس با شما بد رفتار می کند.

تعارف های اغراق آمیز مانند «همه چیزی که می خواهم تو هستی» یا «هیچ کس نمی تواند مثل تو باشد» می تواند نشانه ای از دستکاری باشد، به خصوص اگر مدت کمی از آشنایی و رابطه شما می گذرد.

انجام چنین تعریف هایی به جای شناختن یکدیگر و برقراری ارتباط مستمر، احساس تعهد را تسریع می کند. در روابط سالم، نباید برای ایفای نقشی که می‌دانید منطقی نیست، مضطرب یا تحت فشار باشید. شناختن یک نفر و فهمیدن اینکه آیا با او سازگار هستید یا خیر، زمان می برد.

در اینجا تشخیص اینکه چه چیزی واقعی است و چه چیزی نیست، می تواند دشوار باشد. برخی افراد واقعاً خوش نیت هستند و در عشق خود ابراز وجود می کنند. شاید تمایل به وابستگی متقابل وجود داشته باشد. این باعث می شود که زمان زیادی را با علاقه جدید خود بگذرانند.

با این حال، در مورد بمباران عشق، مراقبت و عشق بیش از حد با عصبانیت ناگهانی، مالکیت و خشونت جایگزین می شود. در یک رابطه معمولی، زمانی که مرحله ماه عسل به پایان می رسد، ممکن است تغییرات جزئی در رفتار ایجاد شود، اما به اندازه بمباران عشقی تند نخواهد بود. تغییرات در شریک زندگی که باعث می شود به خاطر گذراندن وقت با افراد دیگر احساس گناه کنید یا زمانی که خواسته های آنها را انجام نمی دهید به خشونت متوسل شوید نمونه هایی از تغییرات شدید روانی هستند.

جالب است: مردان مجرد و زنان مجرد چه تفاوتی دارند؟

توجه بیش از حد را می طلبد و به مرزهای شما احترام نمی گذارد

در ابتدا، ممکن است شریکی را دوست داشته باشید که همیشه بخواهد با شما وقت بگذراند. با این حال، وقتی صحبت از بمباران عشق می شود، این علاقه خفه خواهد شد. اگر می‌خواهید تنها باشید و می‌خواهید دوستان یا خانواده‌تان را بدون آنها ببینید، ممکن است متوجه شوید که شریک زندگی‌تان ناراحت است و با شما رفتار بی‌صدا می‌کند. در یک جزیره دو نفره، ممکن است متوجه شوید که بیشتر و بیشتر منزوی می شوید و شروع به کنار گذاشتن چیزهایی می کنید که دوست دارید. شکستن مرزهای شرکای خود یکی دیگر از استراتژی هایی است که سوء استفاده کنندگان برای عمیق تر کردن آنها استفاده می کنند.

اگر تمایل یا محدودیتی را بیان کنید اما به نوعی نادیده گرفته شوید، ممکن است مورد سوء استفاده قرار بگیرید. نشانه‌هایی که نشان می‌دهد شخصی سعی در سلب آزادی شما دارد ممکن است شامل شریکی باشد که پس از صحبت در مورد محدودیت‌های خود، «کناره‌گیری، عصبانی، کنترل‌کننده یا خشن» است.

حتما بخوانید: سردمزاجی در رابطه را بدون نیاز به پزشک درمان کنید: خانم ها بیشتر مراقبت کنید

ممکن است پیوند بین شما به طرز عجیبی شدید به نظر برسد

گفتگوهای صمیمی به ایجاد یک رابطه قوی کمک می کند. با این حال، این گفتگوها در بمباران عشق شدیدتر است. پست های سالم به شما این امکان را می دهد که به عنوان یک زوج با هم پیوند برقرار کنید. با این حال، در بمباران عشق، این سهام باعث می شود که احساس کنید به شریک زندگی خود متصل هستید.

به عنوان مثال، شریک زندگی شما ممکن است در عرض چند هفته بگوید که شما جفت روح او هستید و قبلاً چنین احساسی نداشته است. به این ترتیب احساس عشق و اعتماد به سرعت شکل می گیرد که فرد می تواند دیوارها و موانع خود را پایین بیاورد. سپس، هنگامی که شریک بمباران عشق به گونه‌ای رفتار می‌کند که شما را ناراحت می‌کند، ممکن است این سوال را مطرح کنید که آیا کار اشتباهی انجام داده‌اید یا آن را کاری یکباره می‌دانید.

در طول این مرحله روشن از رابطه خود، ممکن است سعی کنید نسخه ایده آل شریک زندگی خود را حفظ کنید و سپس “جنبه بد” او را تحمل کنید. بسیاری از قربانیان می گویند که به این دلیل به دام افتاده اند که خود را به خاطر اعمال شریک زندگی خود سرزنش می کنند یا به این دلیل که احساس می کنند باید از یک تعهد اولیه به آنها کمک کنند.

به نظر می رسد رابطه شما به سرعت در حال حرکت است

شما فقط به یک قرار رفتید، سپس زندگی مشترک را شروع کردید، نامزد کردید و در مورد برنامه های خود برای بچه ها صحبت کردید. روابط توهین آمیز اغلب شامل یک دوره نامزدی کوتاه و شدید و به دنبال آن میل به رسمی کردن سریع تعهد است. اگر روزها یا هفته‌ها پس از اولین ملاقات‌تان به نظر می‌رسد طرف مقابل دیوانه‌وار عاشق شما شده است، یا اگر به این فکر می‌کنید که وقتی شما را به خوبی نمی‌شناسد چه احساسی می‌تواند داشته باشد، اینها نشانه‌های بدی هستند.

آیا دوستان یا خانواده شما نظراتی مانند “رابطه شما خیلی سریع پیش می رود” می دهند؟ بنابراین به جای حالت تدافعی، از آنها در مورد نگرانی هایشان بپرسید. در مورد آنچه آنها گفته اند فکر کنید و سپس به احساس خود در مورد رابطه خود فکر کنید. اگر شریک زندگی شما بخواهد با شما یک رابطه واقعی برقرار کند، بلافاصله درخواست شما را برای آرام کردن کارها می پذیرد.

اگر در مورد رابطه جدید خود نگرانی دارید چه کاری باید انجام دهید؟

ممکن است نتوانید حرکات دستکاری را به وضوح درک کنید. اگر به رفتار محبت آمیز طرف مقابل مشکوک باشید و فکر کنید نیت او بد است، خوب نخواهد بود. اما سعی کنید وقتی چیزی را احساس می کنید به غرایز خود اعتماد کنید. اگر به بمب گذاری عشق مشکوک هستید، لزوماً مجبور نیستید فوراً به رابطه خود پایان دهید. اما باید سرعت خود را کاهش دهید و وضعیت خود را مجددا ارزیابی کنید. برای این کار می توانید از راه های زیر استفاده کنید:

فضا سازی

قول دهید برای مدتی دور باشید، حتی اگر فقط برای بخشی از روز باشد. به دوستی که مدت‌هاست ندیده‌اید دیدن کنید، برای دیدن خانواده‌تان به یک سفر آخر هفته بروید یا برای یک سرگرمی مورد علاقه یا مراقبت از خود وقت بگذارید. مهم نیست چه کاری انجام می دهید؛ نکته مهم این است که از رابطه خود فاصله بگیرید تا خود و ارزش های خود را بررسی کنید. اگر همسرتان با بحثی خودمحورانه به درخواست شما پاسخ داد، نشانه آن است که به نیازهای شما احترام نمی گذارد و سعی در کنترل شما دارد.

یک دفترچه یادداشت درست کنید

وضعیت فعلی زندگی خود را با وضعیت زندگی قبل از رابطه خود مقایسه کنید و در دفترچه یادداشت بنویسید. نحوه گذراندن وقت شما چگونه تغییر کرده است؟ با کسی ملاقات می کنی؟ سپس هر تفاوت را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که آیا این تغییر چیزی است که شما می خواهید یا تنظیمی برای خواسته های شریک زندگی تان است. اگر متوجه شدید که در حال از دست دادن ارتباط با افرادی هستید که قبل از رابطه تان به آنها اهمیت می دادید، ممکن است شریک زندگی تان سعی کند شما را منزوی کند.

با یک غریبه عینی صحبت کنید

اگر از رابطه خود محافظت می کنید و نمی خواهید اشتباه کنید، با کسی غیر از یک دوست نزدیک یا یکی از اعضای خانواده صحبت کنید. بمباران عشق می تواند یک تجربه نسبتاً گیج کننده و ناراحت کننده باشد. به همین دلیل است که می توانید با صحبت با یک متخصص آگاه متوجه شوید که آیا با سوء استفاده ها یا یک رابطه ناسالم روبرو هستید. شما می توانید با تماس با مراکز خشونت خانگی و کمک گرفتن از درمانگر از طریق این موسسات، یاد بگیرید که چگونه حد و مرز تعیین کنید، تعارضات را حل کنید و در صورت لزوم، برنامه ریزی کنید تا رابطه خود را با خیال راحت به پایان برسانید.

لینک های مرتبط:

حتما ببین: نشانه های یک شوهر غیر حامی: شوهرم از من حمایت نمی کند؛ باید چه کار کنم؟

چگونه زخم طرد شدن را التیام دهیم؟

اثر میکل آنژ در روابط: در مورد چیست؟

چرا بعضی ها اینقدر راحت عاشق می شوند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا