;
رابطه و ازدواجسبک زندگی

تغییر همسر: آیا می‌توان خصوصیات بد یک نفر را بعد از ازدواج عوض کرد؟

تغییر همسر در دنیای پر از تفاوت امروز کار آسانی نیست. از توصیه های مهم پیش از ازدواج انتخاب همسر این است که مطابق معیارهای شما باشد و یا اینکه شما پیش از ازدواج به این تفاوت ها پی ببرید و آن را پذیرفته باشید.
از مهم ترین توصیه هایی که در زمان ازدواج به افراد می شود، انتخاب همسری است که مطابق با معیارهای ما باشد. بعضی بر این باورند که بعد از ازدواج امکان تغییر دادن همسر را دارند در صورتی که این امر عملا امکان پذیر نبوده و در افراد با سن بالاتر نیز غیر ممکن است. با بخش سبک زندگی مجله گفتنی همراه باشید.

شاید مفید باشد: سبزه عید: آموزش مرحله به مرحله کاشت با نکات، خیلی آسان امسال هنر نمایی کن

امید به تغییر دادن شریک زندگی یک کار بیهوده است. همانطور که می دانید، افراد دارای افکار، احساسات و رفتارهای ویژه ای هستند که تحت شرایط اجتماعی، خانوادگی و تربیتی آن ها قرار دارد. فردی که چندین سال را با رفتارها و افکارهای ویژه خود زندگی کرده است، چگونه می توانید تغییر دهید؟

حتما بخوانید: سردمزاجی در رابطه را بدون نیاز به پزشک درمان کنید: خانم ها بیشتر مراقبت کنید

در برخی از موارد شما پیش از ازدواج با شرکت در جلسات مشاوره می توانید به تفاوت های فکری و روحی یکدیگر پی ببرید. در صورتی که از همان ابتدا با این تفاوت ها کنار آمده باشید در آینده مشکلی پیش روی زندگی مشترک شما نیست. در صورتی که امید تغییر یافتن شریک زندگی خود دارید، باید سختی های بیشتری را در طی مسیر تحمل کنید. در برخی از موارد ممکن است درخواست شما برای تغییر او غیر منطقی باشد.

جالب است حتما ببینید: مردان و زنان کدام ماههای سال زیبا هستند؟

به چه دلایلی تغییر همسر کار ساده ای نیست؟

به چه دلایلی تغییر همسر کار ساده ای نیست؟

تغییر همسر: همانطور که اشاره شد، یکی از مهم ترین این علت ها شکل گیری شخصیت فرد بر همین اساس است. اما باید بدانید که برخی از رفتارها که در فرد نهادینه نشده اند یا اهمیت کمتری دارند، قابل تغییر خواهند بود. به عنوان مثال شما دیدگاه یک فرد نسبت به زندگی که زاده چندین سال زندگی و تجربه او است را نمی توانید، تغییر دهید اما امکان تغییر برخی رفتارهای نادرست مانند دیر حاضر شدن را دارید.

مهم ترین عامل دیگری که مانع این موضوع می شود، عدم تمایل فرد مقابل نسبت به تغییر است. تا زمانی که فرد خود خواهان تغییر دادن بعدی از رفتارش نباشد، شما غیر ممکن است که او را تغییر دهید.

اغلب رفتارها ریشه در کودکی و نوع تربیت فرد دارند برای این کار شما باید کودکی و حتی تربیت فرد را نیز زیر سوال ببرید. که امکان پذیر نخواهد بود. همچنین برخی از افراد به راحتی قابل تغییر نخواهند بود. این دسته از افراد به اندازه کافی شخصیتی انعطاف پذیر ندارند. مجموعه ای از این دلایل موجب شده تا فرد به سختی تغییر کند و تغییر دادن همسر دشوار شود.

آقایان حتما بخوانید: جذب زنان: چه کارهایی باعث جلب توجه زن مورد علاقه می شود؟

چه نوع رفتارهایی قابل تغییر هستند؟

تغییر همسر: نکته امیدوارکننده این است که شما با ایجاد تمایل و انگیزه در فرد مقابل می توانید تا حدی امکان تغییر او را داشته باشید. حتما می دانید که منطقی نیست، همسر شما دقیقا مطابق میل شما رفتار کند! پس شما باید در حد معقولی به دنبال تغییر شریک زندگی خود باشید. در مواردی که این تغییرها موجب بهبود و پیشرفت زندگی شما می شود، می توانید با همدلی همسرتان آن را انجام دهید.

تغییر دادن رفتار فرد مقابل و همسر زمانی عقلانی بوده که ادامه رفتارها موجب ایجاد اختلاف می شود. این رفتارهای آزار دهنده نقش مهمی در فروپاشی زندگی مشترک خواهند داشت. در جوامع امروزی رایج ترین این رفتارها شامل موارد زیر هستند:

این تست رو از دست نده: تست بینایی C رو بین G ها پیدا کن! اگر بتونی یعنی از عقابم تیزتری!

چگونه پروسه تغییر همسر را جلو ببریم؟

برای اینکه بتوانید، تغییرات مثبت و سازنده ای در همسر خود ایجاد کنید، باید ابتدا به علت ها رفتارهای بد در او پی ببرید. گاهی با رفع این علت ها می توانید، مشکلات زیادی را حل کنید. سعی کنید در این زمینه با همسرتان صحبت کرده و او را نسبت به رفتارهای آزاردهنده اش آگاه کنید.

از دست نده: پسری که قصد ازدواج ندارد را چطور بشناسیم؟!

چگونگی تغییر همسر بعد ازدواج:

 تغییر همسر بعد ازدواج

1- جستجوی علت رفتارهای بد:

تغییر همسر: تحلیل کردن شرایط اولین گام موثر در زمینه تغییر دادن همسر است. چرا همسر شما اعتیاد دارد؟ چرا فحاشی می کند، چرا عصبانی می شود؟ پی بردن به این موارد می تواند، شما در مسیر درستی قرار دهد.

2- مطرح کردن دلایل:

دلایلی که برای رد این رفتارهای ناپسند دارید را عنوان کنید. گفت و گوی شما در این زمینه باید دوستانه باشد تا تاثیرات مناسب را دریافت کنید. در بحث های خود حفظ احترام، دوری از طعنه زدن و … را مورد توجه داشته باشید.

3- تغییر استراتژی رفتاری:

برای تغییر همسرتان باید کمی رفتارهای هوشمندانه داشته باشید. اگر تاکنون رفتارهای تکراری داشتید، رفتارهای خود را تغییر دهید. در مناسبت ها تغییر ایجاد کنید و فردی مطابق با میل همسرتان شوید. این تغییرات به او نشان می دهد که تغییر کردن چندان سخت نیست.

4- صبور بودن:

تغییر همسر: سعی کنید، حساسیت های بی مورد در این زمینه را کاهش دهید. تا حد امکان در مقابل این رفتارها صبوری کنید. دنیای امروزه پر از تفاوت ها بوده و شما باید نسبت به آن ها با آگاهی بیشتری عمل کنید.

5- القاب خوب:

برای اینکه ترغیبی ایجاد کرده و همسرتان را همراه نمایید باید از القاب بهتری استفاده کنید. برچسب زدن به همسر موجب تنش های بیشتری شده و او را برای انجام کارهای ناخوشایند لجوج تر می کند.

6- الگوی مناسب:

تغییر همسر: رفتار شما نقش تعیین کننده ای در این مسیر دارد. رفتار شما باید دور از نصیحت کردن باشد. سعی کنید به جای نصیحت کردن یک الگوی مناسب در این زمینه باشید تا همسرتان برای حفظ شما تلاش بیشتری کند. گاهی رفتارهای خوب نسبت به کوتاهی های همسر موجب شرمساری او می شود.

مطالبی که حتما خوشتان می آید:

قابل توجه خانم ها: ترفند های نرم کردن دل همسر را یاد بگیرید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا