;
سبک زندگیمهارت های زندگی

6 ترفند روان شناختی برای این که بتوانید دروغ را به راحتی تشخیص دهید!

راههای تشخیص دروغگو: برای یک فرد معمولی، تشخیص دروغ آسان نیست، به خصوص که 80 درصد دروغ ها کشف نمی شوند! با این حال، می توانید چند ترفند ساده را بیاموزید تا بر روان دروغگو تأثیر بگذارد و او را وادار کنید علائمی را که او را آشکار می کند منتشر کند!

در مقاله سبک زندگی با 6 ترفند روانشناختی ساده آشنا می شوید که می توانید با یادگیری و رعایت آنها به راحتی دروغگویان را شناسایی کرده و دروغ های آنها را افشا کنید! با گفتنی همراه باشید.

راههای تشخیص دروغگو:

حتما بخوانید: چرا زنان مهربان عاشق مردان بدجنس می شوند؟

1. با پرسیدن سوالات خنثی شروع کنید

با پرسیدن سؤالات غیر تهدیدآمیز، می توانید پایه پاسخ را مشاهده کنید. می توانید از فردی که به او مشکوک هستید در مورد آب و هوا، برنامه های او برای آخر هفته یا هر چیزی که پاسخی طبیعی و راحت را در طرف مقابل به دنبال دارد بپرسید.

به پاسخ بدن آنها به این سؤالات طبیعی و حرکت چشم آنها توجه کنید، زیرا زبان بدن آنها به شما ایده می دهد که هنگام گفتن حقیقت چگونه عمل می کنند. حالا وقتی به موضوعی که به آن مشکوک هستید برگشتید، متوجه شوید که آیا تفاوتی در لحن صدا، زبان بدن و چشم ها وجود دارد تا بتوانید بین رفتار آنها در راست گفتن یا دروغ گفتن تفاوت قائل شوید.

حتما بخوانید: چگونه بفهمیم نوجوانتان به شما دروغ می گوید؟

2. تشخیص دروغ با جستجوی نقطه داغ

هنگامی که از منطقه خنثی به “منطقه دروغ گفتن” حرکت می کنید، باید بتوانید متوجه تغییر زبان بدن، حالات چهره، حرکت چشم و ساختار جمله شوید. هر فرد هنگام دروغ گفتن سرنخ‌های ناخودآگاه متفاوتی ارائه می‌کند، به همین دلیل مهم است که قبل از ورود به منطقه دروغ‌گویی، یک خط پایه طبیعی را رعایت کنید.

یه ترفند کاربردی: رفع خشک شدن ریمل: با این روش ها مثل روز اول میشه!

3. مراقب زبان بدن خود باشید-راههای تشخیص دروغگو

دروغگوها اغلب در بدن خود عقب می نشینند تا وقتی درگیر دروغ می شوند خود را کوچکتر و کمتر به چشم بیاورند. برای این که بتوانید دروغ را به راحتی تشخیص دهید، بدن آنها را تماشا کنید، آنها حقیقت را خواهند گفت! بسیاری از افراد دچار تنش می شوند و گاهی ناخودآگاه دست های خود را پنهان می کنند و همچنین ممکن است متوجه بالا انداختن مداوم شانه های آنها شوید.

پیشنهاد می شود بخوانید: آیا می توانید شخصیت خود را تغییر دهید؟

4. مراقب حالات ظریف چهره باشید

همان طور که گفتیم، زبان بدن دروغ نمی گوید، حالات چهره نیز همینطور است، اگرچه برخی از آنها ظریف هستند و به راحتی قابل توجه نیستند.

برای مثال کمی رنگ صورتشان تغییر می کند، برخی دیگر سوراخ های بینی خود را باز می کنند، برخی لب های خود را گاز می گیرند، کمی عرق می کنند یا با حرکات تند پلک می زنند. همه این تغییرات را می توان در حالات چهره مشاهده کرد که نشان دهنده افزایش فعالیت مغز با شروع دروغ گفتن است.

این هم خیلی جالبه: با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید! تا حالا روغن نارگیل خوردی؟

5. به ساختار و ریتم جملات گوش دهید-راههای تشخیص دروغگو

غالباً وقتی فردی دروغ می گوید، لحن و ریتم گفتار خود را کمی تغییر می دهد. ممکن است سریعتر یا آهسته تر و با لحن بالاتر یا پایین تر صحبت کند. اغلب اوقات، جملاتی که آنها استفاده می کنند پیچیده تر می شوند زیرا مغز آنها سرعت خود را افزایش می دهد تا با عشق شما به داستان ساخته شده همراهی کند.

جالب است بدانید: عشق اول کودکان: چرا مهم است؟

6. کشف دروغ در نظارت بر گفتار او در مورد خودش

راههای تشخیص دروغگو: افرادی که دروغ می گویند گاهی اوقات شروع به حذف خود از داستان ساختگی می کنند و تمرکز خود را روی دیگران معطوف می کنند. وقتی دروغگو سعی می کند خود را از نظر روانی از دروغی که می چرخد ​​خلاص کند، کلمات «من» کمتری را در گفتار خواهید شنید.

در پایان، به یاد داشته باشید که تشخیص دروغ توسط همه دروغگوها به راحتی انجام نمی شود، زیرا رفتار همه افراد متفاوت است و هیچ روش بی ابهامی وجود ندارد.

اهمیت این است که بتوانیم رفتار اصلی دروغگو را هنگام گفتن حقیقت، با مشاهده حرکات بدن و حالات صورتش، با همان حالات زمانی که شروع به داستان سازی می کند، مقایسه کنیم.

علت دروغ گفتن چیست؟

راههای تشخیص دروغگو: طبق گفته آقای تیم لوین، افراد دروغگو زمانی دروغ می گویند که حقیقت و صداقت بکار نیاید! با این حال ” National Geographic ” دلایل اصلی دروغ گفتن را 3 چیز می داند ؛

  1. افرادی که دروغ می گویند سعی بر بزرگنمایی خودشان دارند که در طی این چنین دروغی قصد دارند وضعیت اقتصادی بسیار بد خود را بسیار خوب و کامل نشان دهند!
  2. دسته دوم افرادی هستند که دروغ می گویند تا بتوانند از خودشان محافظت نمایند!
  3. دسته سوم افرادی هستند که دروغ می گویند تا با گفته خود بتوانند به دیگران ضربه وارد نمایند که چنین دروغ هایی امروزه در اجتماع به عنوان دروغ های مودبانه یاد می شود و این گونه به دیگران صدمه وارد می کنند.

افراد دروغگو هم دروغ های خود را باور می کنند!

راههای تشخیص دروغگو: یک مطالعه بر روی دانش آموزان مدرسه بیزینس هاروارد انجام شد که در طی این مطالعه تعدادی تست ریاضی به دانش آموزان داده شد و آنها مجاز به تقلب در حین آزمون بودند. از این رو این در حالی بود که در پشت برگه پاسخ، پاسخ تمامی تست ها قرار داده شده بود.

برخی از دانش آموزان خواستار تعویض برگه پاسخشان شدند و برخی دیگر از همان برگه استفاده کردند و بعد از تحویل پاسخنامه به مراقب بر این باور بودند که خودشان تمام تست ها را حل کرده اند و در طی آزمون تقلب نکرده اند.

 دروغگویی محدوده سنی دارد؟!

راههای تشخیص دروغگو: طبق مطالعات انجام شده همان گونه که شما هم نیز می توانید حدس بزنید، بیشترین میزان دروغگویی در سنین 13 الی 17 سالگی است که شاید اکثر آن نیز در مدارس گفته شده باشد!

دروغ گفتن به انسان های باهوش کار سختی است!

راههای تشخیص دروغگو: شاید با وجود اینکه افراد دروغگو به هیچ وجه دروغ زده شده خودشان را قبول نکنند، اما با این حال این افراد به هیچ وجه نمی توانند در مقابل افرادی که ضریب هوشی بالا و تجربه کافی دارند، دروغ بگویند و با دروغ گفتن تنها خودشان را احمق فرض می کنند و نمی توانند پاسخگو باشند.

لینک های مرتبط:

حتما بخوانید: سردمزاجی در رابطه را بدون نیاز به پزشک درمان کنید: خانم ها بیشتر مراقبت کنید

7 افسانه رایج در مورد شخصیت خودشیفته که حقیقت ندارند!

نکاتی برای پیشگیری از اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر در نوجوانان

چرا باید تماشای فیلم به صورت خانوادگی را در برنامه هفتگی خود قرار دهیم؟

حقایقی تلخ درباره چهره زیبا در دنیای امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 1 =

دکمه بازگشت به بالا