;
تازه هااخبار روز

5 روشی که مردم در گذشته برای رهایی از گرما استفاده می کردند!

تهویه مطبوع در گذشته: با گرم شدن تابستان، افراد بیشتری برای خنک نگه داشتن هوا به واحدهای تهویه مطبوع متکی هستند. همین موضوع باعث می شود که فکر کنیم مردم در گذشته از چه روش هایی برای خنک کردن خود و محیط استفاده می کردند. امروز در بخش تازه ها از مجله گفتنی پنج روش مختلف برای غلبه بر گرمای تابستان در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم را به شما ارائه می دهیم.

تهویه مطبوع در گذشته: روش های خنک کردن در گذشته را بشناسید

1. فواره های آب

تهویه مطبوع در گذشته-فواره های آب

این را هم بخوانید: پردرآمدترین فوتبالیست های لیگ برتر انگلیس در فصل 2021-2022

آبنمای تهویه مطبوع: فواره های آب در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم با امروز بسیار متفاوت بودند، اما هنوز هم راهی آسان برای خنک شدن در تابستان هستند.

برخی از فواره ها در شهرهای بزرگ به عنوان حوضچه های بزرگ ساخته شده اند تا مردم بتوانند کارهایی بیش از نوشیدن آب انجام دهند. در روزهای گرم تابستان، مردم می توانستند خود را در آب چشمه غوطه ور کنند تا گرمای بدن خود را خنک کنند.

در حالی که فواره های آبی مانند این ابزار دسترسی آسانی بودند، اما گسترش بیماری را نیز تسهیل می کردند زیرا بسیاری از مردم در یک زمان از آن ها استفاده می کردند. نه تنها مردم، بلکه اسب ها و سایر حیوانات نیز در روزهای گرم در آب های آن با طراوت بودند.

2. بلوک های یخ

تهویه مطبوع در گذشته-بلوک های یخ

این را هم بخوانید: جاستین بیبر فلج شد! رمزی هانت علت فلج این خواننده است

تکه های یخ: در روزهای بسیار گرم، مردم از بلوک‌های یخی استفاده می‌کنند که در شرایط خاصی در طول زمستان نگهداری می‌شوند تا در ماه‌های گرم‌تر استفاده کنند.

برای ذخیره یخ، مردم باید آن را در زمستان از دریاچه های یخ زده برداشت کنند، سپس آن را در ساختمان های خنک طبیعی به نام خانه های یخی قرار دهند، جایی که قبل از توزیع در ماه های گرمتر باقی می ماند. استفاده از یخ برای خنک کردن در روزهای گرم تابستان مؤثر بود.

در زمستان‌های معتدل، یخ زیادی برای برداشت وجود نداشت و در ماه‌های تابستان آن را به یک کالای کمیاب تبدیل می‌کرد. با این حال، در زمستان های سرد یخ بیشتر در دسترس بود، که باعث ارزان تر و آسان تر دسترسی به آن می شد.

3. سقف های بلند به عنوان جایگزینی برای تهویه مطبوع

تهویه مطبوع در گذشته-سقف های بلند به عنوان جایگزینی برای تهویه مطبوع

سقف بلند: معماری یکی از ابزارهایی بود که برای حل بسیاری از مشکلات پیش روی مردم در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت. یک راه حل خلاقانه برای آب و هوای گرم سقف های بلند بود که به خانه ها فضای بیشتری برای جلوگیری از خفه شدن هوا می داد.

از آن جایی که هوای گرم بالا می رود، خانه هایی با سقف بلند بر اساس این واقعیت علمی ساخته می شوند. سپس هوای گرم به سمت بالا بالا می رود تا با هوای خنک تر جایگزین شود و جریان طبیعی هوا ایجاد می کند.

4. ایوان های عریض جلو

تهویه مطبوع در گذشته-ایوان های عریض جلو

بالکن های جلو: معماران راه حل دیگری برای خلاص شدن از گرما ارائه کرده اند و آن را با گنجاندن ایوان های جلویی بزرگ در خانه ها می دانند تا صاحب خانه بتواند از فضای خوب بیرون لذت ببرد. افراد می توانند در هنگام غروب یا اوایل شب که هوا خنک تر است روی این بالکن ها بنشینند.

بالکن ها در نهایت به لابی های اجتماعی برای دوستان و خانواده تبدیل شدند تا در حین استراحت پس از یک روز طولانی و گرم با آنها ارتباط برقرار کنند.

5. چرت زدن در سایه

تهویه مطبوع در گذشته-چرت زدن در سایه

دراز کشیده در سایه: یکی از ساده ترین راه ها برای غلبه بر گرمای تابستان بدون نیاز به تهویه مطبوع! دراز کشیدن در مکان های عمومی مانند باغ های پر درخت برای غلبه بر گرما یک رسم رایج در میان مردم بود. این پدیده در ایالات متحده در بعدازظهرها که کارمندان خسته از گرما کار خود را ترک می کردند بسیار گسترده بوده است.

لینک های مرتبط:

سازمان سنجش: از این به بعد به کنکوری ها پول می دهیم

فداکاری پیکه برای بارسا: مجانی و بدون دستمزد بازی می کنم

تحقیقات جدید می گوید: مردان متاهل یا تحصیلکرده بیشتر از زنان عمر می‌کنند

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا